F1: A Pirelli nem fejleszt többet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 12.30

A Pirelli a pénteken Montrealban tesztelendő, silverstone-i bevezetésre szánt fejlesztés után idén már nem nyúl az abroncsaihoz.

A Forma-1 gumiszállítója a Spanyol Nagydíj után komoly módosításokat ígért a Kanadai Nagydíjra, a Pirelli a 2012-es és 2013-as gumik hibridjeivel kívánta leszorítani a kopást, a kerékcserék számát.
Az olasz gyártó végül jóval kisebb, csak a korábban látott futófelület-leválásokat kiküszöbölő biztonsági módosításokra kapott lehetőséget, versenyen pedig csak a Brit Nagydíjon mutatkoznak be az új gumik, ha minden rendben megy a pénteki kanadai szabadedzéseken.
A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, hogy a mostani fejlesztés egyben az utolsó is lesz 2013-ra.
“Ideális esetben szeretnénk még változtatni a kemény keveréken, hogy biztosan három kerékcsere alatt maradhassunk, de egy ilyen módosításhoz mind a 11 csapat jóváhagyása kellene. A különböző csapatok különböző fejlesztési megközelítéssel dolgoztak az autójukon, egyesek úgy érzik, nem lenne helyes őket büntetni az idény közbeni változtatásokkal” – mondta szakember.
“Egyszer valakitől azt hallottam, hogy a mai gumik olyanok, mintha Usain Boltnak magassarkúban kellene lefutnia a 100-at. De az az igazság, hogy mindenkinek ugyanolyan magassarkúja van ebben a versenyben, abból kell dolgozni, ami van. Minden csapat ugyanolyan feltételek mellett versenyez, végül pedig úgyis a legjobb autó és a legjobb pilóta párosa nyeri meg a bajnokságot.”
Hembery a futófelület-leválások kapcsán leszögezte, hogy az idény folyamán eddig elhasznált több mint 12 ezer abroncs közül mindössze 14-nél észlelték ilyen-olyan mértékben a jelenséget, abroncs acélövének kevlárra cserélése pedig gyakorlatilag ki is iktatja ezt a rizikót.
“A megoldásunk tulajdonképpen nem is új, nagyon közel áll a korábban használthoz. Az övek gyakorlatilag azok, amelyeket a csapatok már 2011-12-ből ismernek. Bízunk benne, hogy ez megoldja a leválási problémákat.”
Kényes pont azonban, hogy a többiekkel ellentétben a Mercedesnek nem csak az előző két évből, hanem a két héttel ezelőtti, barcelonai titkos tesztről sokkal frissebb tapasztalatai lehetnek a konstrukcióról. Hembery tartja, hogy szerinte a brackley-i csapatnak nincs előnye ezen a téren:
“Egyszerűen csak egy jól ismert versenypályán akartuk ellenőrizni a gumi, hogy kizárjuk az esetleges balanszproblémákat. De azokon az abroncsokon másféle keverék volt, nem az idén használt. Az összes csapat csakis most pénteken fogja tesztelni első ízben az új guminkat.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.