F1: A Pirelli nem fejleszt többet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 12.30

A Pirelli a pénteken Montrealban tesztelendő, silverstone-i bevezetésre szánt fejlesztés után idén már nem nyúl az abroncsaihoz.

A Forma-1 gumiszállítója a Spanyol Nagydíj után komoly módosításokat ígért a Kanadai Nagydíjra, a Pirelli a 2012-es és 2013-as gumik hibridjeivel kívánta leszorítani a kopást, a kerékcserék számát.
Az olasz gyártó végül jóval kisebb, csak a korábban látott futófelület-leválásokat kiküszöbölő biztonsági módosításokra kapott lehetőséget, versenyen pedig csak a Brit Nagydíjon mutatkoznak be az új gumik, ha minden rendben megy a pénteki kanadai szabadedzéseken.
A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, hogy a mostani fejlesztés egyben az utolsó is lesz 2013-ra.
“Ideális esetben szeretnénk még változtatni a kemény keveréken, hogy biztosan három kerékcsere alatt maradhassunk, de egy ilyen módosításhoz mind a 11 csapat jóváhagyása kellene. A különböző csapatok különböző fejlesztési megközelítéssel dolgoztak az autójukon, egyesek úgy érzik, nem lenne helyes őket büntetni az idény közbeni változtatásokkal” – mondta szakember.
“Egyszer valakitől azt hallottam, hogy a mai gumik olyanok, mintha Usain Boltnak magassarkúban kellene lefutnia a 100-at. De az az igazság, hogy mindenkinek ugyanolyan magassarkúja van ebben a versenyben, abból kell dolgozni, ami van. Minden csapat ugyanolyan feltételek mellett versenyez, végül pedig úgyis a legjobb autó és a legjobb pilóta párosa nyeri meg a bajnokságot.”
Hembery a futófelület-leválások kapcsán leszögezte, hogy az idény folyamán eddig elhasznált több mint 12 ezer abroncs közül mindössze 14-nél észlelték ilyen-olyan mértékben a jelenséget, abroncs acélövének kevlárra cserélése pedig gyakorlatilag ki is iktatja ezt a rizikót.
“A megoldásunk tulajdonképpen nem is új, nagyon közel áll a korábban használthoz. Az övek gyakorlatilag azok, amelyeket a csapatok már 2011-12-ből ismernek. Bízunk benne, hogy ez megoldja a leválási problémákat.”
Kényes pont azonban, hogy a többiekkel ellentétben a Mercedesnek nem csak az előző két évből, hanem a két héttel ezelőtti, barcelonai titkos tesztről sokkal frissebb tapasztalatai lehetnek a konstrukcióról. Hembery tartja, hogy szerinte a brackley-i csapatnak nincs előnye ezen a téren:
“Egyszerűen csak egy jól ismert versenypályán akartuk ellenőrizni a gumi, hogy kizárjuk az esetleges balanszproblémákat. De azokon az abroncsokon másféle keverék volt, nem az idén használt. Az összes csapat csakis most pénteken fogja tesztelni első ízben az új guminkat.”

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.