A Forma-1 gumiszállítója a Spanyol Nagydíj után komoly módosításokat ígért a Kanadai Nagydíjra, a Pirelli a 2012-es és 2013-as gumik hibridjeivel kívánta leszorítani a kopást, a kerékcserék számát.
Az olasz gyártó végül jóval kisebb, csak a korábban látott futófelület-leválásokat kiküszöbölő biztonsági módosításokra kapott lehetőséget, versenyen pedig csak a Brit Nagydíjon mutatkoznak be az új gumik, ha minden rendben megy a pénteki kanadai szabadedzéseken.
A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, hogy a mostani fejlesztés egyben az utolsó is lesz 2013-ra.
“Ideális esetben szeretnénk még változtatni a kemény keveréken, hogy biztosan három kerékcsere alatt maradhassunk, de egy ilyen módosításhoz mind a 11 csapat jóváhagyása kellene. A különböző csapatok különböző fejlesztési megközelítéssel dolgoztak az autójukon, egyesek úgy érzik, nem lenne helyes őket büntetni az idény közbeni változtatásokkal” – mondta szakember.
“Egyszer valakitől azt hallottam, hogy a mai gumik olyanok, mintha Usain Boltnak magassarkúban kellene lefutnia a 100-at. De az az igazság, hogy mindenkinek ugyanolyan magassarkúja van ebben a versenyben, abból kell dolgozni, ami van. Minden csapat ugyanolyan feltételek mellett versenyez, végül pedig úgyis a legjobb autó és a legjobb pilóta párosa nyeri meg a bajnokságot.”
Hembery a futófelület-leválások kapcsán leszögezte, hogy az idény folyamán eddig elhasznált több mint 12 ezer abroncs közül mindössze 14-nél észlelték ilyen-olyan mértékben a jelenséget, abroncs acélövének kevlárra cserélése pedig gyakorlatilag ki is iktatja ezt a rizikót.
“A megoldásunk tulajdonképpen nem is új, nagyon közel áll a korábban használthoz. Az övek gyakorlatilag azok, amelyeket a csapatok már 2011-12-ből ismernek. Bízunk benne, hogy ez megoldja a leválási problémákat.”
Kényes pont azonban, hogy a többiekkel ellentétben a Mercedesnek nem csak az előző két évből, hanem a két héttel ezelőtti, barcelonai titkos tesztről sokkal frissebb tapasztalatai lehetnek a konstrukcióról. Hembery tartja, hogy szerinte a brackley-i csapatnak nincs előnye ezen a téren:
“Egyszerűen csak egy jól ismert versenypályán akartuk ellenőrizni a gumi, hogy kizárjuk az esetleges balanszproblémákat. De azokon az abroncsokon másféle keverék volt, nem az idén használt. Az összes csapat csakis most pénteken fogja tesztelni első ízben az új guminkat.”