F1: A Pirelli nem fejleszt többet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 12.30

A Pirelli a pénteken Montrealban tesztelendő, silverstone-i bevezetésre szánt fejlesztés után idén már nem nyúl az abroncsaihoz.

A Forma-1 gumiszállítója a Spanyol Nagydíj után komoly módosításokat ígért a Kanadai Nagydíjra, a Pirelli a 2012-es és 2013-as gumik hibridjeivel kívánta leszorítani a kopást, a kerékcserék számát.
Az olasz gyártó végül jóval kisebb, csak a korábban látott futófelület-leválásokat kiküszöbölő biztonsági módosításokra kapott lehetőséget, versenyen pedig csak a Brit Nagydíjon mutatkoznak be az új gumik, ha minden rendben megy a pénteki kanadai szabadedzéseken.
A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, hogy a mostani fejlesztés egyben az utolsó is lesz 2013-ra.
“Ideális esetben szeretnénk még változtatni a kemény keveréken, hogy biztosan három kerékcsere alatt maradhassunk, de egy ilyen módosításhoz mind a 11 csapat jóváhagyása kellene. A különböző csapatok különböző fejlesztési megközelítéssel dolgoztak az autójukon, egyesek úgy érzik, nem lenne helyes őket büntetni az idény közbeni változtatásokkal” – mondta szakember.
“Egyszer valakitől azt hallottam, hogy a mai gumik olyanok, mintha Usain Boltnak magassarkúban kellene lefutnia a 100-at. De az az igazság, hogy mindenkinek ugyanolyan magassarkúja van ebben a versenyben, abból kell dolgozni, ami van. Minden csapat ugyanolyan feltételek mellett versenyez, végül pedig úgyis a legjobb autó és a legjobb pilóta párosa nyeri meg a bajnokságot.”
Hembery a futófelület-leválások kapcsán leszögezte, hogy az idény folyamán eddig elhasznált több mint 12 ezer abroncs közül mindössze 14-nél észlelték ilyen-olyan mértékben a jelenséget, abroncs acélövének kevlárra cserélése pedig gyakorlatilag ki is iktatja ezt a rizikót.
“A megoldásunk tulajdonképpen nem is új, nagyon közel áll a korábban használthoz. Az övek gyakorlatilag azok, amelyeket a csapatok már 2011-12-ből ismernek. Bízunk benne, hogy ez megoldja a leválási problémákat.”
Kényes pont azonban, hogy a többiekkel ellentétben a Mercedesnek nem csak az előző két évből, hanem a két héttel ezelőtti, barcelonai titkos tesztről sokkal frissebb tapasztalatai lehetnek a konstrukcióról. Hembery tartja, hogy szerinte a brackley-i csapatnak nincs előnye ezen a téren:
“Egyszerűen csak egy jól ismert versenypályán akartuk ellenőrizni a gumi, hogy kizárjuk az esetleges balanszproblémákat. De azokon az abroncsokon másféle keverék volt, nem az idén használt. Az összes csapat csakis most pénteken fogja tesztelni első ízben az új guminkat.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.