A Renault-nak megéri az F1-re költeni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 11.30

A Renault elnök-vezérigazgatója szerint a cég egészen addig marad az F1-ben, amíg profitál a jelenlétből, pillanatnyilag pedig pontosan ez a helyzet. Még saját csapat sem kell hozzá.

A Renault jelenleg nagyjából évi 150 millió eurót költ a Forma-1-es projektjére. A francia gyártó idén a Caterhamet, a Williamst, a Lotust és a Red Bullt látja el motorokkal, jövőre, a turbókorszakban a Williamst elveszítik, de helyettük érkezik majd a Toro Rosso.
A legeredményesebb renault-s csapat, a Red Bull helyzete azonban felemás, ugyanis a Renault-Nissan japán luxus-almárkája, az Infiniti van a reflektorfényben, így a Renault-nál egy kicsit keveslik is a nekik jutó elismerést, de az elnök-vezérigazgató Carlos Ghosn egy friss interjúban leszögezte, hogy egyelőre elégedettek az F1-es projekttel: 
“Azt hiszem, a Forma-1 siker a Renault márka számára – a sportágat a márka stratégiájának részeként kell értelmezni. Ha megnézzük, Oroszországban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Délkelet-Ázsiában, Észak-Afrikában is nagyon-nagyon népszerű a Forma-1, sokan követik. Az emberek pedig összekötik a márkát a motorral, és az azzal nyerni tudó csapattal, látják, hogy a Renault a technikát, a megbízhatóságot testesíti meg” – mondta az Autosportnak a cégvezér.
A kérdésre, hogy meddig maradhat a francia gyártó az F1-ben, Ghosn már óvatosabban felelt:
“Amíg ésszerű a cég számára. Sokat invesztáltunk a 2014-es új motorokba, de azt senki nem tudhatja előre, hogy 10-15 év múlva is megéri-e majd itt lenni. Vissza kell igazolni a Renault F1-es befektetéseit, a marketingeseinktől várom is az adatokat, hogy mekkora hasznunk van belőle. Amíg hasznos számunkra, maradni fogunk. Pillanatnyilag hasznunk van rajta, úgyhogy maradunk is.”
Ghosn hangsúlyozta, hogy a gyári Renault-csapat feltámasztását azonban semmiképp sem érdemes várni:
“Őszintén szólva nem hiszem, hogy értelme lenne saját csapatot működtetnünk. Sokkal ésszerűbb több csapattal, különböző csoportokkal szövetkezni. A technika, a megjelenés, a Forma-1-es kötődés szempontjából is sokkal jobbnak látjuk a mostani felállást. Úgy látjuk, így adhatjuk a legtöbbet a Forma-1-nek és így profitálhatunk mi is a legtöbbet belőle.” 

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.