A Renault-nak megéri az F1-re költeni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 11.30

A Renault elnök-vezérigazgatója szerint a cég egészen addig marad az F1-ben, amíg profitál a jelenlétből, pillanatnyilag pedig pontosan ez a helyzet. Még saját csapat sem kell hozzá.

A Renault jelenleg nagyjából évi 150 millió eurót költ a Forma-1-es projektjére. A francia gyártó idén a Caterhamet, a Williamst, a Lotust és a Red Bullt látja el motorokkal, jövőre, a turbókorszakban a Williamst elveszítik, de helyettük érkezik majd a Toro Rosso.
A legeredményesebb renault-s csapat, a Red Bull helyzete azonban felemás, ugyanis a Renault-Nissan japán luxus-almárkája, az Infiniti van a reflektorfényben, így a Renault-nál egy kicsit keveslik is a nekik jutó elismerést, de az elnök-vezérigazgató Carlos Ghosn egy friss interjúban leszögezte, hogy egyelőre elégedettek az F1-es projekttel: 
“Azt hiszem, a Forma-1 siker a Renault márka számára – a sportágat a márka stratégiájának részeként kell értelmezni. Ha megnézzük, Oroszországban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Délkelet-Ázsiában, Észak-Afrikában is nagyon-nagyon népszerű a Forma-1, sokan követik. Az emberek pedig összekötik a márkát a motorral, és az azzal nyerni tudó csapattal, látják, hogy a Renault a technikát, a megbízhatóságot testesíti meg” – mondta az Autosportnak a cégvezér.
A kérdésre, hogy meddig maradhat a francia gyártó az F1-ben, Ghosn már óvatosabban felelt:
“Amíg ésszerű a cég számára. Sokat invesztáltunk a 2014-es új motorokba, de azt senki nem tudhatja előre, hogy 10-15 év múlva is megéri-e majd itt lenni. Vissza kell igazolni a Renault F1-es befektetéseit, a marketingeseinktől várom is az adatokat, hogy mekkora hasznunk van belőle. Amíg hasznos számunkra, maradni fogunk. Pillanatnyilag hasznunk van rajta, úgyhogy maradunk is.”
Ghosn hangsúlyozta, hogy a gyári Renault-csapat feltámasztását azonban semmiképp sem érdemes várni:
“Őszintén szólva nem hiszem, hogy értelme lenne saját csapatot működtetnünk. Sokkal ésszerűbb több csapattal, különböző csoportokkal szövetkezni. A technika, a megjelenés, a Forma-1-es kötődés szempontjából is sokkal jobbnak látjuk a mostani felállást. Úgy látjuk, így adhatjuk a legtöbbet a Forma-1-nek és így profitálhatunk mi is a legtöbbet belőle.” 

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.