A Renault-nak megéri az F1-re költeni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 11.30

A Renault elnök-vezérigazgatója szerint a cég egészen addig marad az F1-ben, amíg profitál a jelenlétből, pillanatnyilag pedig pontosan ez a helyzet. Még saját csapat sem kell hozzá.

A Renault jelenleg nagyjából évi 150 millió eurót költ a Forma-1-es projektjére. A francia gyártó idén a Caterhamet, a Williamst, a Lotust és a Red Bullt látja el motorokkal, jövőre, a turbókorszakban a Williamst elveszítik, de helyettük érkezik majd a Toro Rosso.
A legeredményesebb renault-s csapat, a Red Bull helyzete azonban felemás, ugyanis a Renault-Nissan japán luxus-almárkája, az Infiniti van a reflektorfényben, így a Renault-nál egy kicsit keveslik is a nekik jutó elismerést, de az elnök-vezérigazgató Carlos Ghosn egy friss interjúban leszögezte, hogy egyelőre elégedettek az F1-es projekttel: 
“Azt hiszem, a Forma-1 siker a Renault márka számára – a sportágat a márka stratégiájának részeként kell értelmezni. Ha megnézzük, Oroszországban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Délkelet-Ázsiában, Észak-Afrikában is nagyon-nagyon népszerű a Forma-1, sokan követik. Az emberek pedig összekötik a márkát a motorral, és az azzal nyerni tudó csapattal, látják, hogy a Renault a technikát, a megbízhatóságot testesíti meg” – mondta az Autosportnak a cégvezér.
A kérdésre, hogy meddig maradhat a francia gyártó az F1-ben, Ghosn már óvatosabban felelt:
“Amíg ésszerű a cég számára. Sokat invesztáltunk a 2014-es új motorokba, de azt senki nem tudhatja előre, hogy 10-15 év múlva is megéri-e majd itt lenni. Vissza kell igazolni a Renault F1-es befektetéseit, a marketingeseinktől várom is az adatokat, hogy mekkora hasznunk van belőle. Amíg hasznos számunkra, maradni fogunk. Pillanatnyilag hasznunk van rajta, úgyhogy maradunk is.”
Ghosn hangsúlyozta, hogy a gyári Renault-csapat feltámasztását azonban semmiképp sem érdemes várni:
“Őszintén szólva nem hiszem, hogy értelme lenne saját csapatot működtetnünk. Sokkal ésszerűbb több csapattal, különböző csoportokkal szövetkezni. A technika, a megjelenés, a Forma-1-es kötődés szempontjából is sokkal jobbnak látjuk a mostani felállást. Úgy látjuk, így adhatjuk a legtöbbet a Forma-1-nek és így profitálhatunk mi is a legtöbbet belőle.” 

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.