A Pirelli ugyan már elkészült az újabb, javított hátsó gumijaival, de Kanadában a csapatoknak még nélkülözniük kell majd a kevésbé sérülékeny és hosszabb élettartamú abroncsokat, csak pénteken tesztelik őket.
Akár súlyos problémákhoz is vezethet ez, ugyanis a Gilles Villeneuve pálya mindig is nagyon trükkös volt a gumik szempontjából. Az aszfalt felülete kimondottan sima, a hőmérséklet pedig általában nem túl magas, így komoly kihívást jelent az abroncsok felmelegítése – ha ez nem sikerül megfelelően, jön a csúszkálás, az elszemcsésedés. 
A jelenséget súlyosbítja, hogy igen drasztikus kigyorsítási pontok vannak a pályán, hirtelen kell jó tapadást találni, a nem kellően meleg gumik állapotát tovább ronthatják ezek az erőhatások, valamint az aszfalt huplis felülete, amely a kerekek kipörgése miatt szintén elősegíti a szemcsésedést. 
Az agresszíven használt, magas kerékvetők, a pénteken nagyon “zöld”, de folyamatosan javuló tapadású aszfalt már csak a habot jelentik a tortán, ahogy az esetleges eső, és a nagy valószínűséggel pályára lépő biztonsági autó is bonyolítja a helyzetet.
A Pirelli tavallyal ellentétben a szuperlágy/lágy páros helyett a szuperlágy/közepes kombinációt viszi Montrealba, de fontos kiemelni, hogy ez nem nagy változás, ugyanis az idei közepes keverék a 2012-es lágyhoz áll közel.
Tavaly Lewis Hamilton két kiállással győzött, de top10 fele egy kiállással is meg tudta csinálni a versenyt – idén inkább három kerékcserével számol a Pirelli.
“Kanada mindig az egyik legkiszámíthatatlanabb futam, részben azért, mert a komoly fékezések és a szükséges tapadás nagyon nagy kihívás a gumiknak. Emellett a pálya felülete is nagyon sokat változik a hétvége során, így a hatékony gumikezelés mindig is a montreali siker egyik kulcsa volt” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Két vagy három kiállásra számítunk, de pontosabbat jósolni csak pénteken tudunk majd, miután az autók már kimennek a pályára. Ezen a helyszínen az időjárás is fontos tényező lehet: a 2011-es, első Kanadai Nagydíjunk az eső miatt a Forma-1 történetének leghosszabb futama volt. Tavaly száraz volt az idő, azonban másik rekord született: a hetedik futamon a hetedik különböző győztest avattuk.”
“Az erős kopás és elhasználódás miatt több eltérő stratégiát várunk, a csapatok dönthetnek rövid sprintekből álló megközelítés mellett, vagy épp a kimértebb, tartóssági stratégiára is helyezhetik a hangsúlyt. Tavaly a sprintes megközelítés volt a nyerő, de a számtalan tényező, köztük az időjárás miatt a csapatoknak alaposan ki kell elemezniük az adatokat a döntés előtt. Gyakran a rugalmas hozzáállás a leghasznosabb Kanadában, sok csapat nyitottan áll majd a stratégiához, hogy a pilóták a megfelelő pillanatban legyenek a legjobb helyzetben.”