F1: Újabb gumikáosz jöhet?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 10.00

A Kanadai Nagydíj az egyik legtrükkösebb futam a gumik szempontjából, azonban a versenyen még nem vetik majd be a Pirelli újabb, tartósabb abroncsait.

A Pirelli ugyan már elkészült az újabb, javított hátsó gumijaival, de Kanadában a csapatoknak még nélkülözniük kell majd a kevésbé sérülékeny és hosszabb élettartamú abroncsokat, csak pénteken tesztelik őket.
Akár súlyos problémákhoz is vezethet ez, ugyanis a Gilles Villeneuve pálya mindig is nagyon trükkös volt a gumik szempontjából. Az aszfalt felülete kimondottan sima, a hőmérséklet pedig általában nem túl magas, így komoly kihívást jelent az abroncsok felmelegítése – ha ez nem sikerül megfelelően, jön a csúszkálás, az elszemcsésedés. 
A jelenséget súlyosbítja, hogy igen drasztikus kigyorsítási pontok vannak a pályán, hirtelen kell jó tapadást találni, a nem kellően meleg gumik állapotát tovább ronthatják ezek az erőhatások, valamint az aszfalt huplis felülete, amely a kerekek kipörgése miatt szintén elősegíti a szemcsésedést. 
Az agresszíven használt, magas kerékvetők, a pénteken nagyon “zöld”, de folyamatosan javuló tapadású aszfalt már csak a habot jelentik a tortán, ahogy az esetleges eső, és a nagy valószínűséggel pályára lépő biztonsági autó is bonyolítja a helyzetet.
A Pirelli tavallyal ellentétben a szuperlágy/lágy páros helyett a szuperlágy/közepes kombinációt viszi Montrealba, de fontos kiemelni, hogy ez nem nagy változás, ugyanis az idei közepes keverék a 2012-es lágyhoz áll közel.
Tavaly Lewis Hamilton két kiállással győzött, de top10 fele egy kiállással is meg tudta csinálni a versenyt – idén inkább három kerékcserével számol a Pirelli.
“Kanada mindig az egyik legkiszámíthatatlanabb futam, részben azért, mert a komoly fékezések és a szükséges tapadás nagyon nagy kihívás a gumiknak. Emellett a pálya felülete is nagyon sokat változik a hétvége során, így a hatékony gumikezelés mindig is a montreali siker egyik kulcsa volt” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Két vagy három kiállásra számítunk, de pontosabbat jósolni csak pénteken tudunk majd, miután az autók már kimennek a pályára. Ezen a helyszínen az időjárás is fontos tényező lehet: a 2011-es, első Kanadai Nagydíjunk az eső miatt a Forma-1 történetének leghosszabb futama volt. Tavaly száraz volt az idő, azonban másik rekord született: a hetedik futamon a hetedik különböző győztest avattuk.”
“Az erős kopás és elhasználódás miatt több eltérő stratégiát várunk, a csapatok dönthetnek rövid sprintekből álló megközelítés mellett, vagy épp a kimértebb, tartóssági stratégiára is helyezhetik a hangsúlyt. Tavaly a sprintes megközelítés volt a nyerő, de a számtalan tényező, köztük az időjárás miatt a csapatoknak alaposan ki kell elemezniük az adatokat a döntés előtt. Gyakran a rugalmas hozzáállás a leghasznosabb Kanadában, sok csapat nyitottan áll majd a stratégiához, hogy a pilóták a megfelelő pillanatban legyenek a legjobb helyzetben.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.