F1: Újabb gumikáosz jöhet?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 10.00

A Kanadai Nagydíj az egyik legtrükkösebb futam a gumik szempontjából, azonban a versenyen még nem vetik majd be a Pirelli újabb, tartósabb abroncsait.

A Pirelli ugyan már elkészült az újabb, javított hátsó gumijaival, de Kanadában a csapatoknak még nélkülözniük kell majd a kevésbé sérülékeny és hosszabb élettartamú abroncsokat, csak pénteken tesztelik őket.
Akár súlyos problémákhoz is vezethet ez, ugyanis a Gilles Villeneuve pálya mindig is nagyon trükkös volt a gumik szempontjából. Az aszfalt felülete kimondottan sima, a hőmérséklet pedig általában nem túl magas, így komoly kihívást jelent az abroncsok felmelegítése – ha ez nem sikerül megfelelően, jön a csúszkálás, az elszemcsésedés. 
A jelenséget súlyosbítja, hogy igen drasztikus kigyorsítási pontok vannak a pályán, hirtelen kell jó tapadást találni, a nem kellően meleg gumik állapotát tovább ronthatják ezek az erőhatások, valamint az aszfalt huplis felülete, amely a kerekek kipörgése miatt szintén elősegíti a szemcsésedést. 
Az agresszíven használt, magas kerékvetők, a pénteken nagyon “zöld”, de folyamatosan javuló tapadású aszfalt már csak a habot jelentik a tortán, ahogy az esetleges eső, és a nagy valószínűséggel pályára lépő biztonsági autó is bonyolítja a helyzetet.
A Pirelli tavallyal ellentétben a szuperlágy/lágy páros helyett a szuperlágy/közepes kombinációt viszi Montrealba, de fontos kiemelni, hogy ez nem nagy változás, ugyanis az idei közepes keverék a 2012-es lágyhoz áll közel.
Tavaly Lewis Hamilton két kiállással győzött, de top10 fele egy kiállással is meg tudta csinálni a versenyt – idén inkább három kerékcserével számol a Pirelli.
“Kanada mindig az egyik legkiszámíthatatlanabb futam, részben azért, mert a komoly fékezések és a szükséges tapadás nagyon nagy kihívás a gumiknak. Emellett a pálya felülete is nagyon sokat változik a hétvége során, így a hatékony gumikezelés mindig is a montreali siker egyik kulcsa volt” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Két vagy három kiállásra számítunk, de pontosabbat jósolni csak pénteken tudunk majd, miután az autók már kimennek a pályára. Ezen a helyszínen az időjárás is fontos tényező lehet: a 2011-es, első Kanadai Nagydíjunk az eső miatt a Forma-1 történetének leghosszabb futama volt. Tavaly száraz volt az idő, azonban másik rekord született: a hetedik futamon a hetedik különböző győztest avattuk.”
“Az erős kopás és elhasználódás miatt több eltérő stratégiát várunk, a csapatok dönthetnek rövid sprintekből álló megközelítés mellett, vagy épp a kimértebb, tartóssági stratégiára is helyezhetik a hangsúlyt. Tavaly a sprintes megközelítés volt a nyerő, de a számtalan tényező, köztük az időjárás miatt a csapatoknak alaposan ki kell elemezniük az adatokat a döntés előtt. Gyakran a rugalmas hozzáállás a leghasznosabb Kanadában, sok csapat nyitottan áll majd a stratégiához, hogy a pilóták a megfelelő pillanatban legyenek a legjobb helyzetben.”

Kommentek

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.