F1: Újabb gumikáosz jöhet?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 10.00

A Kanadai Nagydíj az egyik legtrükkösebb futam a gumik szempontjából, azonban a versenyen még nem vetik majd be a Pirelli újabb, tartósabb abroncsait.

A Pirelli ugyan már elkészült az újabb, javított hátsó gumijaival, de Kanadában a csapatoknak még nélkülözniük kell majd a kevésbé sérülékeny és hosszabb élettartamú abroncsokat, csak pénteken tesztelik őket.
Akár súlyos problémákhoz is vezethet ez, ugyanis a Gilles Villeneuve pálya mindig is nagyon trükkös volt a gumik szempontjából. Az aszfalt felülete kimondottan sima, a hőmérséklet pedig általában nem túl magas, így komoly kihívást jelent az abroncsok felmelegítése – ha ez nem sikerül megfelelően, jön a csúszkálás, az elszemcsésedés. 
A jelenséget súlyosbítja, hogy igen drasztikus kigyorsítási pontok vannak a pályán, hirtelen kell jó tapadást találni, a nem kellően meleg gumik állapotát tovább ronthatják ezek az erőhatások, valamint az aszfalt huplis felülete, amely a kerekek kipörgése miatt szintén elősegíti a szemcsésedést. 
Az agresszíven használt, magas kerékvetők, a pénteken nagyon “zöld”, de folyamatosan javuló tapadású aszfalt már csak a habot jelentik a tortán, ahogy az esetleges eső, és a nagy valószínűséggel pályára lépő biztonsági autó is bonyolítja a helyzetet.
A Pirelli tavallyal ellentétben a szuperlágy/lágy páros helyett a szuperlágy/közepes kombinációt viszi Montrealba, de fontos kiemelni, hogy ez nem nagy változás, ugyanis az idei közepes keverék a 2012-es lágyhoz áll közel.
Tavaly Lewis Hamilton két kiállással győzött, de top10 fele egy kiállással is meg tudta csinálni a versenyt – idén inkább három kerékcserével számol a Pirelli.
“Kanada mindig az egyik legkiszámíthatatlanabb futam, részben azért, mert a komoly fékezések és a szükséges tapadás nagyon nagy kihívás a gumiknak. Emellett a pálya felülete is nagyon sokat változik a hétvége során, így a hatékony gumikezelés mindig is a montreali siker egyik kulcsa volt” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Két vagy három kiállásra számítunk, de pontosabbat jósolni csak pénteken tudunk majd, miután az autók már kimennek a pályára. Ezen a helyszínen az időjárás is fontos tényező lehet: a 2011-es, első Kanadai Nagydíjunk az eső miatt a Forma-1 történetének leghosszabb futama volt. Tavaly száraz volt az idő, azonban másik rekord született: a hetedik futamon a hetedik különböző győztest avattuk.”
“Az erős kopás és elhasználódás miatt több eltérő stratégiát várunk, a csapatok dönthetnek rövid sprintekből álló megközelítés mellett, vagy épp a kimértebb, tartóssági stratégiára is helyezhetik a hangsúlyt. Tavaly a sprintes megközelítés volt a nyerő, de a számtalan tényező, köztük az időjárás miatt a csapatoknak alaposan ki kell elemezniük az adatokat a döntés előtt. Gyakran a rugalmas hozzáállás a leghasznosabb Kanadában, sok csapat nyitottan áll majd a stratégiához, hogy a pilóták a megfelelő pillanatban legyenek a legjobb helyzetben.”

Kommentek

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.