A Bridgestone-t most nem érdekli az F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 13.30

A sportágból 2010 végén távozott gumigyártó, a Bridgestone kizárta, hogy mostanában visszatérne az F1-be. A céljaikat már elérték vele, most másra koncentrálnak.

A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén lejár, az olasz gyártó pedig továbbra is a levegőben lóg, nem tudni, marad-e 2014 után. Az idő fogy, de a mercedeses tesztbotrány miatt még tovább húzódhat a megegyezés.
Mivel nem kizárt, hogy 2014-től már nem lesz jelen a Pirelli, több más gyártó neve is felmerült. A már 2010-ben is érdeklődő koreai Hankook azonban a hét elején kizárta, hogy a közeljövőben a Forma-1-be készülne, és most ugyanezt tette az 1997-től 2010 végéig szereplő Bridgestone is. A japán gyártó biztosan nem jön vissza 2014-ben 
“Jelenleg nem szerepel a terveinkben a Forma-1-be való visszatérés” – szögezte le a cég szóvivője az Autosportnak.
Az F1-es részvétel során a Bridgestone jelentősen növelte a márka ismertségét Európában és globálisan is, emellett sikeresen vitte át az F1-es gumiknál alkalmazott tervezési, szimulációs technológiákat a közúti gumik gyártásába. Kijelenthetjük, hogy a Bridgestone 14 éves F1-es szereplés nagyon jelentős hatású volt.”
“Azonban a mostani, folyamatosan változó gazdasági környezetben a Bridgestone a további fejlesztésekre, innovatív technológiákra fordítja az erőforrásait, ezért döntött úgy, hogy nem hosszabbít szállítói szerződést 2010 után” – magyarázta a gyártó képviselője.
A sötét ló a 2006 végén kiszállt Michelin lehet – az FIA-elnök Jean Todt nagyon szeretné újra látni a francia céget az F1-ben, de ők többször is jelezték, hogy csak több gyártós felállásban (gumiháborúban) érdekeltek, míg az F1-ben a költségek csökkentése és a kiegyenlítettebb verseny érdekében kizárólagos szállítót szeretnének. 

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.