A Bridgestone-t most nem érdekli az F1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 13.30

A sportágból 2010 végén távozott gumigyártó, a Bridgestone kizárta, hogy mostanában visszatérne az F1-be. A céljaikat már elérték vele, most másra koncentrálnak.

A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén lejár, az olasz gyártó pedig továbbra is a levegőben lóg, nem tudni, marad-e 2014 után. Az idő fogy, de a mercedeses tesztbotrány miatt még tovább húzódhat a megegyezés.
Mivel nem kizárt, hogy 2014-től már nem lesz jelen a Pirelli, több más gyártó neve is felmerült. A már 2010-ben is érdeklődő koreai Hankook azonban a hét elején kizárta, hogy a közeljövőben a Forma-1-be készülne, és most ugyanezt tette az 1997-től 2010 végéig szereplő Bridgestone is. A japán gyártó biztosan nem jön vissza 2014-ben 
“Jelenleg nem szerepel a terveinkben a Forma-1-be való visszatérés” – szögezte le a cég szóvivője az Autosportnak.
Az F1-es részvétel során a Bridgestone jelentősen növelte a márka ismertségét Európában és globálisan is, emellett sikeresen vitte át az F1-es gumiknál alkalmazott tervezési, szimulációs technológiákat a közúti gumik gyártásába. Kijelenthetjük, hogy a Bridgestone 14 éves F1-es szereplés nagyon jelentős hatású volt.”
“Azonban a mostani, folyamatosan változó gazdasági környezetben a Bridgestone a további fejlesztésekre, innovatív technológiákra fordítja az erőforrásait, ezért döntött úgy, hogy nem hosszabbít szállítói szerződést 2010 után” – magyarázta a gyártó képviselője.
A sötét ló a 2006 végén kiszállt Michelin lehet – az FIA-elnök Jean Todt nagyon szeretné újra látni a francia céget az F1-ben, de ők többször is jelezték, hogy csak több gyártós felállásban (gumiháborúban) érdekeltek, míg az F1-ben a költségek csökkentése és a kiegyenlítettebb verseny érdekében kizárólagos szállítót szeretnének. 

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.