A Sauber 2012 végén búcsút intett Kobajasi Kamuinak, a japán pilóta pedig nem talált helyet más F1-es csapatnál. 2013-ra a Ferrarihoz szegődött, a tartóssági világbajnokságban (WEC) képviseli az olasz márkát, egy 458 Italiával versenyez.
Emellett F1-es feladatokat is kap: a múlt héten a fioranói pályán gyakorolt egy 2010-es autóval, ugyanis júliusban Moszkvában tart majd bemutatót.  
“Később a szimulátoron is lesz lehetőségem dolgozni. Ami engem illet, jövőre vissza akarok térni a Forma-1-be” – mondta.
A japán pilóta 2012 őszén-telén komoly pénzt gyűjtött össze a támogatóitól, hogy ülést tudjon szerezni. Az összeg azóta is megvan, a 2014-es álláskeresésnél is hasznos lehet, de Kobajasi hangsúlyozza, hogy sikertelenség esetén visszaadja:
“Ez a pénz kizárólag az F1-es állásra van. Ha a jövő évre nem kell felhasználnom, akkor minden adományozónak visszajuttatom majd.”
A Kobajasihoz hasonlóan 2013-ra versenyzői ülés nélkül maradt Heikki Kovalainen is a visszatérést célozza. A finn pilóta idén tesztelési munkát vállalt korábbi csapatánál, a Caterhamnél.
Onnan egyrészt a menedzsmentje miatt került ki, a Caterham-főnök Tony Fernandes nem titkolta, hogy feszült volt a viszony közte és a Kovalainen ügyeit intéző IMG-vel. A pilóta mostanra búcsút is intett nekik.
“Már nem dolgozom az IMG-vel. Ezt megerősíthetem, de megegyeztünk, hogy ennél többet nem mondok erről. Jelenleg egyedül intézem a dolgaimat, és pillanatnyilag nem is tárgyalok senkivel, csakis a caterhames munkámra koncentrálok, igyekszem előbbre juttatni a csapatot az év során.”