F1: A Red Bull megvédi a Ferrarit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 13.30

A Mercedes gumitesztelési balhéja kapcsán az FIA a Ferrarit is vizsgálat alá vonta a saját hasonló tesztje miatt. A Red Bull-főnök kiáll az olaszok mellett, szerinte ég és föld a különbség a két eset között.

Miután a Monacói Nagydíj vasárnapján napvilágra került, hogy a Mercedes és a Pirelli egy héttel azelőtt titokban tesztelt Barcelonában, a Red Bull és a Ferrari hivatalosan panaszt tett a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA).
Mivel korábban, a Bahreini Nagydíj után a Ferrari is részt vett hasonló teszten, a felügyelőszervezet a maranellói csapatot is vizsgálat alá vonta, de az olaszoknak valószínűtlen szövetséges akadt a Red Bull-főnök személyében. Christian Horner szerint a Ferrari tesztjében nem volt kivetnivaló.
“A Ferrari esete más, hiszen bár a hivatalos tartalékosuk (Pedro de la Rosa) vezetett, nem 2013-as autót használtak. Össze sem hasonlítható a két dolog” – nyilatkozta az olasz Austosprintnek.
A Mercedes tesztje valóban továbbra is igen furcsának tűnik. Bár a csapat és a Pirelli is tagadja, hogy titkolóztak volna, eredetileg egyetlen riválist sem értesítettek vagy hívtak meg megfigyelőnek, valamint azóta kiderült, hogy a barcelonai pályán a szokásos tesztnapokon tapasztaltnál sokkal szigorúbb biztonsági intézkedések voltak, az amúgy belátást engedő kerítésszakaszokon ponyvákat húztak fel, de még Lewis Hamilton és Nico Rosberg is más sisakfestéssel rótta a köröket. 
“Világos, akkor csinál ilyet valaki, ha nem akarja, hogy mások megtudjanak valamit – máskülönben nyíltan kezelték volna ezt, pont, ahogy a többi dolgukat” – szögezte le Horner.
A kérdésre, hogy mire számít az FIA részéről, a Red Bull-főnök így felelt: “Azt, hogy gyorsan és egyértelműen rendezik az ügyet. Az F1-ben mindenkire ugyanúgy vonatkoznak a szabályok, legyen szó csapatokról, a versenyzőkről, vagy a hivatalos szállítóról, mint a Pirelli. Ők sem állnak a szabályok felett.”

Kommentek

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.