F1: A Pirelli szerint nem lesz gumivétó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 08.30

A Pirelli új gumijait a hétvégi Kanadai Nagydíj első két edzésén próbálják majd ki a csapatok. A gyártónál bíznak benne, hogy nem lesz vétó, így a Brit Nagydíjon már versenyen is használhatják az abroncsokat.

Az idény első versenyein előfordult gumihibák, futófelület-leválások miatt a Pirelli új, acél helyett kevlár öves hátsó gumikat készített, amelyeket pénteken a Kanadai Nagydíj első két edzésén tesztelhetnek majd a csapatok. 
Bár a Red Bull jóval drasztikusabb változtatásokért lobbizott, a keverékek nem módosulnak majd, csakis biztonsági jellegű fejlesztést végeztek. Persze vannak ellenzői ennek is, a Force Indiánál korábban azt mondták, hogy ők semmilyen változtatást nem akarnak jóváhagyni.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a hétvége közeledtével arról beszél, hogy szerinte sikerülni fog az új gumik bevezetése, a teszt meggyőzhet mindenkit.  
“Az edzéseken a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy az új gumik kívánnak-e valamilyen változtatást a beállítások, az autó balansza tekintetében. Utána pedig visszük a gumikat Silverstone-ba. A jelek arra mutatnak, hogy a csapatok mind elfogadják, hogy változtatnunk kell, és támogatják ezt.”
“Nyilván egyesek komolyabb változtatást szeretnének, mások meg semmit, de mindenki megérti, hogy a futófelület-leválásokat kezelnünk kell, mi pedig hisszük, hogy a megoldásunk egészen minimálisan befolyásolja majd csak a gumik teljesítményét. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy egyhangú a támogatás.”
“A csapatok kérték a kipróbálási lehetőséget. Mi bíztunk a gumikban, hiszen az elmúlt két idényben is ilyen öveket használtunk, tudjuk, hogy működik. Azonban teljesen érthető, hogy szeretnének tesztlehetőséget Kanadában, mielőtt bevezetjük az új gumikat Silverstone-ban.”
A Pirellinél azért elismerik, hogy nem lesz tökéletesen ugyanolyan az új hátsók viselkedése, ugyanis 5-10 fokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek majd az abroncsok, ami növeli majd egy kicsit az élettartamukat. 

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.