F1: A Pirelli szerint nem lesz gumivétó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 08.30

A Pirelli új gumijait a hétvégi Kanadai Nagydíj első két edzésén próbálják majd ki a csapatok. A gyártónál bíznak benne, hogy nem lesz vétó, így a Brit Nagydíjon már versenyen is használhatják az abroncsokat.

Az idény első versenyein előfordult gumihibák, futófelület-leválások miatt a Pirelli új, acél helyett kevlár öves hátsó gumikat készített, amelyeket pénteken a Kanadai Nagydíj első két edzésén tesztelhetnek majd a csapatok. 
Bár a Red Bull jóval drasztikusabb változtatásokért lobbizott, a keverékek nem módosulnak majd, csakis biztonsági jellegű fejlesztést végeztek. Persze vannak ellenzői ennek is, a Force Indiánál korábban azt mondták, hogy ők semmilyen változtatást nem akarnak jóváhagyni.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a hétvége közeledtével arról beszél, hogy szerinte sikerülni fog az új gumik bevezetése, a teszt meggyőzhet mindenkit.  
“Az edzéseken a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy az új gumik kívánnak-e valamilyen változtatást a beállítások, az autó balansza tekintetében. Utána pedig visszük a gumikat Silverstone-ba. A jelek arra mutatnak, hogy a csapatok mind elfogadják, hogy változtatnunk kell, és támogatják ezt.”
“Nyilván egyesek komolyabb változtatást szeretnének, mások meg semmit, de mindenki megérti, hogy a futófelület-leválásokat kezelnünk kell, mi pedig hisszük, hogy a megoldásunk egészen minimálisan befolyásolja majd csak a gumik teljesítményét. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy egyhangú a támogatás.”
“A csapatok kérték a kipróbálási lehetőséget. Mi bíztunk a gumikban, hiszen az elmúlt két idényben is ilyen öveket használtunk, tudjuk, hogy működik. Azonban teljesen érthető, hogy szeretnének tesztlehetőséget Kanadában, mielőtt bevezetjük az új gumikat Silverstone-ban.”
A Pirellinél azért elismerik, hogy nem lesz tökéletesen ugyanolyan az új hátsók viselkedése, ugyanis 5-10 fokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek majd az abroncsok, ami növeli majd egy kicsit az élettartamukat. 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.