Nem jön magyar gumi az F1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 10.00

A Hankook kizárta, hogy 2014-ben átvenné a Pirelli helyét a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként. A távolabbi jövő azért még nyitott.

A Pirelli Forma-1-es szerződése 2013 végén lejár, a hosszabbítás elhúzódása miatt pedig korábban felmerült, hogy esetleg a koreai Hankook is beléphet a sportágba az olaszok helyett. A spanyol AS egyenesen úgy tudja, a koreai gyártó képviselői több ízben is tárgyaltak Bernie Ecclestone-nal az elmúlt időszakban.
A Magyarországon, Dunaújvárosban is üzemmel rendelkező, jelenleg a Német Túraautó-bajnokságban (DTM), a Forma-3-as Európa-bajnokságban és az Auto GP-ben érdekelt Hankook DTM-es főmérnöke, Michael Eckert az Autosportnak nyilatkozva kizárta, hogy jövőre beszállnának az F1-be.
A szabályváltozások és az igen korlátozott tesztlehetőségek miatt egyelőre nem vonzó a Forma-1 számukra. 
“2014 teljesen kizárt, és nem is csak a fejlesztési idő elégtelensége miatt. Ha a Hankook három, négy, akár öt évet is szánna a Forma-1-es felkészülésre, a tesztlehetőségek hiánya lehetetlenné teszi ezt. Az aktuális autókkal és pilótákkal nem lehet tesztelni, máshonnan kellene autókat és versenyzőket keríteni, hogy visszajelzéseket gyűjtsünk” – magyarázta Eckert.
“Még ha idén el is kezdenénk az első gumiteszteket, akkor is legalább három évbe telne, mire biztonságos és jó teljesítményű F1-es gumit gyártanánk. De a szabályok most is változnak, új motorszabvány, új kasztni és aerodinamika, még azt sem lehet tudni, milyen paramétereik lesznek a 2014-es gumiknak.”
“Az sem 100 százalék, hogy 13 colos kerekek maradnak, lehet, hogy 15-ösök vagy 17-esek lesznek. Az is lehet, hogy öt év múlva már 18-as gumik lesznek a Forma-1-ben.”
Eckert azt is elmondta, hogy bár a Hankook szeretne növekedni, terjeszkedni, nem feltétlenül a Forma-1-es szereplés a kulcs ehhez. 
“Nem kötelező, hogy a Forma-1 legyen a végső cél. Műszaki szempontból természetesen az F1 a legnagyobb kihívás, de az óriási pénzügyi befektetést is kíván. A cégnek minden szempontból készen kell állnia, nem csak a gumiról van szó, megfelelő infrastruktúra és logisztika is kell.”
“Jelenleg Koreában folyik a Hankook gyártása, nagyon kellene egy európai bázis is, mint amilyen a Pirellinek van Törökországban” – mondta a szakember, furcsa módon megfeledkezve Dunaújvárosról. 
“2014-ben biztosan nem ugrunk be a Forma-1-be, rövid távon nincs ilyen célunk. De biztosan foglalkozunk még a kérdéssel, mindig érdekelnek minket az új üzleti, márkaépítési lehetőségek, az új piacok.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.