Nem jön magyar gumi az F1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 10.00

A Hankook kizárta, hogy 2014-ben átvenné a Pirelli helyét a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként. A távolabbi jövő azért még nyitott.

A Pirelli Forma-1-es szerződése 2013 végén lejár, a hosszabbítás elhúzódása miatt pedig korábban felmerült, hogy esetleg a koreai Hankook is beléphet a sportágba az olaszok helyett. A spanyol AS egyenesen úgy tudja, a koreai gyártó képviselői több ízben is tárgyaltak Bernie Ecclestone-nal az elmúlt időszakban.
A Magyarországon, Dunaújvárosban is üzemmel rendelkező, jelenleg a Német Túraautó-bajnokságban (DTM), a Forma-3-as Európa-bajnokságban és az Auto GP-ben érdekelt Hankook DTM-es főmérnöke, Michael Eckert az Autosportnak nyilatkozva kizárta, hogy jövőre beszállnának az F1-be.
A szabályváltozások és az igen korlátozott tesztlehetőségek miatt egyelőre nem vonzó a Forma-1 számukra. 
“2014 teljesen kizárt, és nem is csak a fejlesztési idő elégtelensége miatt. Ha a Hankook három, négy, akár öt évet is szánna a Forma-1-es felkészülésre, a tesztlehetőségek hiánya lehetetlenné teszi ezt. Az aktuális autókkal és pilótákkal nem lehet tesztelni, máshonnan kellene autókat és versenyzőket keríteni, hogy visszajelzéseket gyűjtsünk” – magyarázta Eckert.
“Még ha idén el is kezdenénk az első gumiteszteket, akkor is legalább három évbe telne, mire biztonságos és jó teljesítményű F1-es gumit gyártanánk. De a szabályok most is változnak, új motorszabvány, új kasztni és aerodinamika, még azt sem lehet tudni, milyen paramétereik lesznek a 2014-es gumiknak.”
“Az sem 100 százalék, hogy 13 colos kerekek maradnak, lehet, hogy 15-ösök vagy 17-esek lesznek. Az is lehet, hogy öt év múlva már 18-as gumik lesznek a Forma-1-ben.”
Eckert azt is elmondta, hogy bár a Hankook szeretne növekedni, terjeszkedni, nem feltétlenül a Forma-1-es szereplés a kulcs ehhez. 
“Nem kötelező, hogy a Forma-1 legyen a végső cél. Műszaki szempontból természetesen az F1 a legnagyobb kihívás, de az óriási pénzügyi befektetést is kíván. A cégnek minden szempontból készen kell állnia, nem csak a gumiról van szó, megfelelő infrastruktúra és logisztika is kell.”
“Jelenleg Koreában folyik a Hankook gyártása, nagyon kellene egy európai bázis is, mint amilyen a Pirellinek van Törökországban” – mondta a szakember, furcsa módon megfeledkezve Dunaújvárosról. 
“2014-ben biztosan nem ugrunk be a Forma-1-be, rövid távon nincs ilyen célunk. De biztosan foglalkozunk még a kérdéssel, mindig érdekelnek minket az új üzleti, márkaépítési lehetőségek, az új piacok.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.