F1: A Ferrari hárítja a tesztbalhét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 08.40

Bár az FIA a Mercedes mellett a Ferrari pirellis tesztjének is utána akar járni, az olasz csapatnál nem aggódnak, szerintük csakis a rivális tesztje volt problémás.

Amikor a Monacói Nagydíj délelőttjén kiderült, hogy a Mercedes és a Pirelli egy héttel korábban titokban Barcelonában tesztelt, arról is hallani lehetett, hogy a Ferrari is dolgozott a gumiszállítóval, ők még a Bahreini Nagydíj után maradtak ott a közel-keleti pályán. Igaz, az olaszok egy 2011-es, a tesztkorlátozás alá nem eső autót küldtek a pályára.
A Ferrari végül a Red Bull-lal karöltve feljelentette a Mercedest a tesztszabályok megszegése miatt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig komolyan vizsgálódik is az ügyben, valamikor tárgyalás is lesz.
A Ferrari számára azonban pikáns fordulat, hogy az FIA a múlt hétvégén jelezte, a Mercedes mellett az olaszok tesztjét is megvizsgálják, bevonják az eljárásba.
“Az elmúlt napokban elterjedt mindenféle értelmezéseket illetően a Ferrari nem kíván nyilatkozni. A helyzet kezdettől fogva elég világos volt: az egyik csapat egy egyértelmű szabályt szegett meg. Az alapkérdés, hogy a szabályzat 22-es pontja érvényesült-e, miszerint az idei és a tavalyi autóval bármilyen teszt tilos az idény közben. Ez az egyetlen lényeges szempont, minden más irreleváns” -mondta a Ferrari szóvivője a brit Autoposportnak.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.