F1: Räikkönen nehezen bocsát meg Hamiltonnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.01. 14.00

A Kanadai Nagydíj előtt Kimi Räikkönen félviccesen a montreali pálya veszélyei közé sorolja a figyelmetlen Lewis Hamiltont. Öt év után is érzékeny pont a 2008-as ütközés.

Kimi Räikkönen lendületesen kezdte a 2013-as idényt, az első öt futamon csak Malajziában nem állt a dobogón, de Szepang után Monacóban újabb gyenge eredmény jött. 
A finn sokáig az 5. helyen haladt a múlt vasárnapi futamon, de a vérszemet kapott Sergio Perez nem sokkal a vége előtt kiütötte, és csak a friss gumis hajrájának köszönhetően ért be végül a 10. helyen. 
Räikkönen nem örült a monte-carlói eredménynek, de mostanra már csak a jövő heti Kanadai Nagydíjra koncentrál – igaz, onnan is van olyan emlékei, amikor egy rivális miatt végződött rosszul a versenye. 
“Monacóban rosszul alakult a vasárnap, ezt mindenki tudja. Persze lehetett volna még rosszabb is, de lehetett volna sokkal jobb is. Egy pontot szereztem, szóval legalább mentettem valamit, miután elúszott a biztos 5. helyem, persze ez nem nagy vigasz! Senki nem szeret pontokat veszíteni más pilóta hibája miatt, de az a futam már a múlt, Monaco csak távoli emlék, készen állok Kanadára” – mondta a finn a Lotus beharangozójában.
“Győztem már ott (2005-ben a McLarennel – a szerk.), ami nem volt rossz, de voltak buktáim is. A futam gyakran lutri, sok dolog befolyásolja. Az időjárás nagyon változékony lehet, néha sokat szerepel a biztonsági autó, néha pedig hátulról rohan belénk egy másik pilóta a piros lámpánál” – utalt Lewis Hamilton 2008-as bokszutcai bakijára Räikkönen.
A 2007-es bajnok szerint össze kell kapniuk magukat a Lotusszal, ugyanis egy-egy monacós botlás talán belefér, de hosszabb távon csakis egyenletesen versenyképes teljesítménnyel kaphatja el a címvédő, és immár 21 pontos előnnyel rendelkező Sebastian Vettelt.
“Ahogy minden pályán, Montrealban is tökéletesen el kell találni a beállításokat. Közepes leszorítóerőhöz balanszírozott konfigurációra van szükség, és óvatosnak kell lenni a fékekkel, mert nagyon sok durva féktáv van. De én eléggé élvezem a pálya fékezős-kigyorsítós jellegét.”
“Nos, Monacóban lépéshátrányba kerültem a bajnokságban, de nem szállt még el minden. Még mindig csak az idény elején járunk, 21 pont behozása nem olyan vészes, főleg, ha Sebastiannak is akad egy rossz hétvégéje valamikor. A lényeg, hogy sikerüljön visszatérni a Monaco előtti versenyképességünkhöz és képesek legyünk minél hamarabb újra jól menni.”

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.