F1: A Pirelli körmére néz az FIA

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 13.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség részletes dokumentációt kért a Pirellitől a háromnapos titkos barcelonai tesztről.

A Mercedes ugyan nem hajlandó lehetséges szankciókról beszélni a Pirellivel folytatott háromnapos tesztjével kapcsolatban, elég valószínű, hogy a csapat valamilyen büntetést kap majd az ügyben. A Nemzetközi Automobil Szövetség rossz néven vette a szabályok kijátszását, a Motorsport-Total.com úgy tudja, hogy részletes, mindenre kiterjedő beszámolót kért a Pirellitől az üggyel kapcsolatban.

Az iratokban a teszt minden mozzanatáról be kell számolnia az olasz gyártónak, sumákolás nélkül. A dokumentációban szereplő információkat is felhasználják majd a Mercedes elleni nyomozás során.

“A legtöbb gumi, amit ott teszteltünk, nem is erre a szezonra készült” – mondta el sokadszor a Pirelli egyik szóvivője, hangsúlyozva, hogy a Mercedes így nem juthatott jogosulatlan előnyhöz. Ross Brawn csapatfőnök is mantrázza egy ideje, hogy a tesztre vitt gumik kódjaiból nem sok információt lehetett kihámozni, és ezt egyébként a Ferrari is megerősítette még Monacóban. A maranellóiak a Bahreini Nagydíj után teszteltek a 2010-es autóval, a csapat szóvivője szerint ők nem, csak a Pirelli szakemberei tudták, hogy éppen milyen gumi került fel az autóra. “Ebből aligha lehet komoly előnyt szerezni” – mondta a szóvivő, jelezve ezzel, hogy a Ferrarinak (és minden riválisnak) elsősorban a szabályok kijátszásával van problémája.

Mossa a kezeit a Pirelli
A gumiszállító péntek délután 13 órakor sajtótájékoztatót is tartott az üggyel kapcsolatban, amelyen részben megismételték a fenti és korábbi állításaikat, valamint pontosítottak is.
A Pirelli leszögezte, hogy 2011 óta számtalan alkalommal jelezte, és a mai napig fenntartja, hogy a gumik fejlesztéséhez szüksége van naprakész, aktuális autókra is. Emiatt 2012 márciusa óta több ízben is – hivatalos formában – felajánlották az 1000 km-es lehetőségüket a csapatoknak.  
A milánói cég hozzátette, hogy kezdettől fogva az volt az álláspontja, hogy a gumiteszteket nem ésszerű egyszerre az összes csapattal végezni, mindig is csak alkalmanlént egy-két alakulattal szerettek volna dolgozni.
A Pirelli leszögezte, hogy a tesztelési szándékáról tájékoztatta az FIA-t, azonban nem ők kérték az idei autót a Mercedestől, tudomásuk szerint ennek egyeztetése a csapat és a felügyelőszervezet között zajlott.
A gyártó hangsúlyozza, hogy a Mercedesnek semmilyen előnye nem származhatott a tesztből, ugyanis Barcelonában csak a 2014-re tervezett gumijai kerültek fel az autóra, 12 különböző struktúrára felvitt egyetlen alapkeveréket próbáltak ki.
A Kanadában tesztelendő és silverstone-i bevezetésre szánt új gumik nem szerepeltek a barcelonai teszten, a futófelület-leválásokat a Pirelli egymaga, pályás tesztelés nélkül, csak laboratóriumi munkával orvosolta. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.