F1: A Pirelli körmére néz az FIA

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 13.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség részletes dokumentációt kért a Pirellitől a háromnapos titkos barcelonai tesztről.

A Mercedes ugyan nem hajlandó lehetséges szankciókról beszélni a Pirellivel folytatott háromnapos tesztjével kapcsolatban, elég valószínű, hogy a csapat valamilyen büntetést kap majd az ügyben. A Nemzetközi Automobil Szövetség rossz néven vette a szabályok kijátszását, a Motorsport-Total.com úgy tudja, hogy részletes, mindenre kiterjedő beszámolót kért a Pirellitől az üggyel kapcsolatban.

Az iratokban a teszt minden mozzanatáról be kell számolnia az olasz gyártónak, sumákolás nélkül. A dokumentációban szereplő információkat is felhasználják majd a Mercedes elleni nyomozás során.

“A legtöbb gumi, amit ott teszteltünk, nem is erre a szezonra készült” – mondta el sokadszor a Pirelli egyik szóvivője, hangsúlyozva, hogy a Mercedes így nem juthatott jogosulatlan előnyhöz. Ross Brawn csapatfőnök is mantrázza egy ideje, hogy a tesztre vitt gumik kódjaiból nem sok információt lehetett kihámozni, és ezt egyébként a Ferrari is megerősítette még Monacóban. A maranellóiak a Bahreini Nagydíj után teszteltek a 2010-es autóval, a csapat szóvivője szerint ők nem, csak a Pirelli szakemberei tudták, hogy éppen milyen gumi került fel az autóra. “Ebből aligha lehet komoly előnyt szerezni” – mondta a szóvivő, jelezve ezzel, hogy a Ferrarinak (és minden riválisnak) elsősorban a szabályok kijátszásával van problémája.

Mossa a kezeit a Pirelli
A gumiszállító péntek délután 13 órakor sajtótájékoztatót is tartott az üggyel kapcsolatban, amelyen részben megismételték a fenti és korábbi állításaikat, valamint pontosítottak is.
A Pirelli leszögezte, hogy 2011 óta számtalan alkalommal jelezte, és a mai napig fenntartja, hogy a gumik fejlesztéséhez szüksége van naprakész, aktuális autókra is. Emiatt 2012 márciusa óta több ízben is – hivatalos formában – felajánlották az 1000 km-es lehetőségüket a csapatoknak.  
A milánói cég hozzátette, hogy kezdettől fogva az volt az álláspontja, hogy a gumiteszteket nem ésszerű egyszerre az összes csapattal végezni, mindig is csak alkalmanlént egy-két alakulattal szerettek volna dolgozni.
A Pirelli leszögezte, hogy a tesztelési szándékáról tájékoztatta az FIA-t, azonban nem ők kérték az idei autót a Mercedestől, tudomásuk szerint ennek egyeztetése a csapat és a felügyelőszervezet között zajlott.
A gyártó hangsúlyozza, hogy a Mercedesnek semmilyen előnye nem származhatott a tesztből, ugyanis Barcelonában csak a 2014-re tervezett gumijai kerültek fel az autóra, 12 különböző struktúrára felvitt egyetlen alapkeveréket próbáltak ki.
A Kanadában tesztelendő és silverstone-i bevezetésre szánt új gumik nem szerepeltek a barcelonai teszten, a futófelület-leválásokat a Pirelli egymaga, pályás tesztelés nélkül, csak laboratóriumi munkával orvosolta. 

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.