A Mercedes ugyan nem hajlandó lehetséges szankciókról beszélni a Pirellivel folytatott háromnapos tesztjével kapcsolatban, elég valószínű, hogy a csapat valamilyen büntetést kap majd az ügyben. A Nemzetközi Automobil Szövetség rossz néven vette a szabályok kijátszását, a Motorsport-Total.com úgy tudja, hogy részletes, mindenre kiterjedő beszámolót kért a Pirellitől az üggyel kapcsolatban.

Az iratokban a teszt minden mozzanatáról be kell számolnia az olasz gyártónak, sumákolás nélkül. A dokumentációban szereplő információkat is felhasználják majd a Mercedes elleni nyomozás során.

“A legtöbb gumi, amit ott teszteltünk, nem is erre a szezonra készült” – mondta el sokadszor a Pirelli egyik szóvivője, hangsúlyozva, hogy a Mercedes így nem juthatott jogosulatlan előnyhöz. Ross Brawn csapatfőnök is mantrázza egy ideje, hogy a tesztre vitt gumik kódjaiból nem sok információt lehetett kihámozni, és ezt egyébként a Ferrari is megerősítette még Monacóban. A maranellóiak a Bahreini Nagydíj után teszteltek a 2010-es autóval, a csapat szóvivője szerint ők nem, csak a Pirelli szakemberei tudták, hogy éppen milyen gumi került fel az autóra. “Ebből aligha lehet komoly előnyt szerezni” – mondta a szóvivő, jelezve ezzel, hogy a Ferrarinak (és minden riválisnak) elsősorban a szabályok kijátszásával van problémája.

Mossa a kezeit a Pirelli
A gumiszállító péntek délután 13 órakor sajtótájékoztatót is tartott az üggyel kapcsolatban, amelyen részben megismételték a fenti és korábbi állításaikat, valamint pontosítottak is.
A Pirelli leszögezte, hogy 2011 óta számtalan alkalommal jelezte, és a mai napig fenntartja, hogy a gumik fejlesztéséhez szüksége van naprakész, aktuális autókra is. Emiatt 2012 márciusa óta több ízben is – hivatalos formában – felajánlották az 1000 km-es lehetőségüket a csapatoknak.  
A milánói cég hozzátette, hogy kezdettől fogva az volt az álláspontja, hogy a gumiteszteket nem ésszerű egyszerre az összes csapattal végezni, mindig is csak alkalmanlént egy-két alakulattal szerettek volna dolgozni.
A Pirelli leszögezte, hogy a tesztelési szándékáról tájékoztatta az FIA-t, azonban nem ők kérték az idei autót a Mercedestől, tudomásuk szerint ennek egyeztetése a csapat és a felügyelőszervezet között zajlott.
A gyártó hangsúlyozza, hogy a Mercedesnek semmilyen előnye nem származhatott a tesztből, ugyanis Barcelonában csak a 2014-re tervezett gumijai kerültek fel az autóra, 12 különböző struktúrára felvitt egyetlen alapkeveréket próbáltak ki.
A Kanadában tesztelendő és silverstone-i bevezetésre szánt új gumik nem szerepeltek a barcelonai teszten, a futófelület-leválásokat a Pirelli egymaga, pályás tesztelés nélkül, csak laboratóriumi munkával orvosolta.