F1: A csapatok beintenek a Pirellinek?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 08.30

Elképzelhető, hogy egyes csapatok ellenállása miatt a Brit Nagydíjon sem vetheti be új gumijait a Pirelli.

A Pirelli már Kanadában szerette volna bevetni új hátsó gumijait, de a módosítás végül egyes csapatok ellenállása miatt részben elbukott. Csak a pénteki szabadedzéseken kapnak pilótánként két-két szettet az új abroncsokból az istállók, így kitapasztalhatják, hogy a tavalyi szerkezethez való visszatérés hogyan befolyásolja autóik teljesítményét.

A Pirelli a tavalyi kevlárköpeny helyett acélt használ, ennek köszönhető, hogy a felette lévő futófelület több alkalommal is látványosan levált az abroncsokról. Tavaly mindegy volt, hogy a kevláros hátsó gumikat melyik oldalra szerelik fel, az acélköpenyesből viszont jobbos és balos is készül. Egyes csapatok gumivarázslata éppen abban rejlik, hogy szándékosan fordítva szerelik fel a gumikat, a kevlárszerkezetű gumikkal erről a trükkről biztosan le kellene mondaniuk.

Emiatt könnyen elképzelhető, hogy a kanadai teszt után Silverstone-ban sem jöhetnek az új gumik, mert a változtatáshoz továbbra is egyhangú jóváhagyásra lenne szükség a csapatok részéről. Úgy tudni, hogy hárman kitartóan ellenállnak.

“Nehéz ügy ez” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Olyan megoldást kellene találni, amely sportszakmailag igazságos, vagyis a lehető legkevesebb változatást kell végrehajtanunk. Mindenki ugyanannyi információt kapott a gumikról a szezon kezdete óta, igazságtalan lenne egyeseket túl drasztikus módosítással büntetni.”

A probléma abban rejlik, hogy amennyiben a montreali szabadedzéseken véletlenül esik, akkor nem lehet hasznos információkat szerezni a gumikról, így a Mercedes marad az egyetlen gárda, amely valós tudással rendelkezik az abroncsokról. Mert afelől senkinek sincs kétsége, hogy a titkos háromnapos teszten a kevlárszerkezetű gumikat is tesztelte a Pirelli, és az lényegében tök mellékes, hogy a Mercedes tudtával vagy anélkül. Lewis Hamilton és Nico Rosberg vannak olyan profik, hogy minden apró különbséget felismerjenek.

A megegyezésre azért lenne szükség, mert a Pirelli egyelőre nem játszotta ki azt az ütőkártyát, hogy biztonsági okokból módosít a gumikon.

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.