Lewis Hamilton számára a vártnál jobban indult az első mercedeses szezon, de az utóbbi futamokon valamiért lendületet vesztett, Nico Rosberg zsinórban háromszor verte az időmérőn és a német Spanyolországban és Monacóban a futamon is verte.
Hamilton a múlt hétvégén elárulta, hogy egyszerűen nem találja a helyét a Mercedes autójában.
“Az első verseny óta így van ez, sőt már a téli teszteken is küszködtem. A fékeket és a kormányt illetően nagyon más az autó, mint amihez korábban szoktam. A McLarennél a hosszú évek alatt nagyon hozzászoktam, hogy mindig ugyanolyan volt. Ez az egyik gyenge pontom idén, főleg az utóbbi három versenyen voltam pocsék.”
A csapatfőnök, Ross Brawn úgy véli nem is lesz gyors az összeszokás, de épp ezért nem is bánja, hogy Rosberg mellett nyomás alatt van Hamilton, ez ugyanis motiválja az angolt.
“Azt hiszem finom részletekről van itt szó, arról, hogyan kommunikál a pilóta a mérnökökkel, hogyan tudja megértetni, mit vár az autótól, és hogyan lehet az igényeihez igazítani. Nagyon jó, nagyon tapasztalt stáb dolgozik Lewisszal, egyszerűen csak ki kell ismerni, mire vágyik.”
“Bár a teljesítményt tekintve közel vannak egymáshoz, lehet, hogy ő egész mást szeretne az autótól, mint Nico. Ez eltart majd egy ideig. Nico már négy éve velünk van, pontosan tudja, milyen szálakat kell megmozgatni a csapatnál, de már Lewis is kezdi megtanulni, hogy kihez forduljon, ha valami kifogása van az autóval kapcsolatban.”  
“Egyszerűen csak eltart egy darabig ez a dolog, emellett Lewisnak nagyon tehetséges és kemény ellenfele van Nico személyében. Azt is várjuk, hogy hajtsák egymást a versenyzőink, olyan pilótát nem szeretnénk, aki megelégszik a 2. hellyel. Azt akarom, hogy a hátrébb lévő pilótánk minden egyes alkalommal a javulás szükségességéről beszéljen, keresse a módját, hogyan hozzunk ki még többet az autóból és a csapatból” – magyarázta a helyzetet a mérnök.
Hamilton a fentiekkel nem ért egyet, szerinte nem kommunikációs problémáról van szó, egyszerűen csak az autót nem érzi.
“Nem a mérnökökön múlik, egyszerűen csak a saját közérzetemről van szó. Nehéz pontosan megfogalmazni, egyszerűen csak nem voltam formában egész hétvégén. Nem is az, hogy nem koncentráltam, egyszerűen csak nem érzem jól magam az autóban. A McLarennél hosszú időt töltöttem, és 100 százalékosan bíztam az autóban, a monacói pályán pedig kiemelten fontos ez. Most viszont nem volt meg az önbizalmam, ezért sosem tudtam elég későn fékezni.”