F1: Hamilton sokáig küszködhet?

Az angol a McLarent emlgeti

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 08.30

Lewis Hamilton azt mondja, még nem érzi jól magát a Mercedes autójában. A csapatfőnök szerint jó ideig eltarthat még az összerázódás.

Lewis Hamilton számára a vártnál jobban indult az első mercedeses szezon, de az utóbbi futamokon valamiért lendületet vesztett, Nico Rosberg zsinórban háromszor verte az időmérőn és a német Spanyolországban és Monacóban a futamon is verte.
Hamilton a múlt hétvégén elárulta, hogy egyszerűen nem találja a helyét a Mercedes autójában.
“Az első verseny óta így van ez, sőt már a téli teszteken is küszködtem. A fékeket és a kormányt illetően nagyon más az autó, mint amihez korábban szoktam. A McLarennél a hosszú évek alatt nagyon hozzászoktam, hogy mindig ugyanolyan volt. Ez az egyik gyenge pontom idén, főleg az utóbbi három versenyen voltam pocsék.”
A csapatfőnök, Ross Brawn úgy véli nem is lesz gyors az összeszokás, de épp ezért nem is bánja, hogy Rosberg mellett nyomás alatt van Hamilton, ez ugyanis motiválja az angolt.
“Azt hiszem finom részletekről van itt szó, arról, hogyan kommunikál a pilóta a mérnökökkel, hogyan tudja megértetni, mit vár az autótól, és hogyan lehet az igényeihez igazítani. Nagyon jó, nagyon tapasztalt stáb dolgozik Lewisszal, egyszerűen csak ki kell ismerni, mire vágyik.”
“Bár a teljesítményt tekintve közel vannak egymáshoz, lehet, hogy ő egész mást szeretne az autótól, mint Nico. Ez eltart majd egy ideig. Nico már négy éve velünk van, pontosan tudja, milyen szálakat kell megmozgatni a csapatnál, de már Lewis is kezdi megtanulni, hogy kihez forduljon, ha valami kifogása van az autóval kapcsolatban.”  
“Egyszerűen csak eltart egy darabig ez a dolog, emellett Lewisnak nagyon tehetséges és kemény ellenfele van Nico személyében. Azt is várjuk, hogy hajtsák egymást a versenyzőink, olyan pilótát nem szeretnénk, aki megelégszik a 2. hellyel. Azt akarom, hogy a hátrébb lévő pilótánk minden egyes alkalommal a javulás szükségességéről beszéljen, keresse a módját, hogyan hozzunk ki még többet az autóból és a csapatból” – magyarázta a helyzetet a mérnök.
Hamilton a fentiekkel nem ért egyet, szerinte nem kommunikációs problémáról van szó, egyszerűen csak az autót nem érzi.
“Nem a mérnökökön múlik, egyszerűen csak a saját közérzetemről van szó. Nehéz pontosan megfogalmazni, egyszerűen csak nem voltam formában egész hétvégén. Nem is az, hogy nem koncentráltam, egyszerűen csak nem érzem jól magam az autóban. A McLarennél hosszú időt töltöttem, és 100 százalékosan bíztam az autóban, a monacói pályán pedig kiemelten fontos ez. Most viszont nem volt meg az önbizalmam, ezért sosem tudtam elég későn fékezni.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.