Vettel: A pilóták unják a mai versenyeket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 12.30

Sebastian Vettel unalmában futott leggyorsabb kört a Monacói Nagydíj végén, szerinte a pilóták számára nem élvezetesek a mai gumispórolós futamok.

Sebastian Vettel a Monacói Nagydíj legvégén brutális kört vágott oda, megmutatva, hogy a versenytempónál 2-3 másodperccel is több volt az autóban.
A csapatnál – szokás szerint – nem örültek ennek. A német azt mondta a rádión, hogy csak az élvezet kedvéért futott egy gyors kört, de a versenymérnöke, Rocky (Guillaume Rocquelin) azzal válaszolt, hogy “mi viszont nem élveztük”.
A versenyt követően Vettel potenciális tempóját látva a volt Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, a BBC szakkommentátoraként dolgozó David Coulthard gyakorlatilag leszarozta a gumikímélés körül forgó futamot.
Vettel is osztja ezt a véleményt: “Nem akarok én hülyeségeket csinálni, és bocsánatot is kérek, amiért a mérnökömmel vitáztam a rádión! De ez is jól mutatja, hogy milyen a mai verseny, amikor akár 3 másodperccel is gyorsabbak lehetnénk (ha nem kellene a gumikat kímélni).”
“Tudom, hogy a pilóták sem élvezik úgy a futamokat, mint kellene. Fontos a show is, de ha odáig jut a dolog, hogy csak vonatozunk egymás mögött a kockás zászlóig, az szerintem a nézőknek sem jó” – idézte a háromszoros bajnokot a brazil Totalrace.
A Pirelli elvileg tartósabb gumikkal áll elő a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.