Meggyalázzák a Forma-1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 15.30

Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint az F1 tulajdonosát nem érdekli semmi más, csak a pénz.

Bob Fernley, akit a Force India helyettes csapatfőnökeként szoktunk emlegetni (bár valójában ő az úr, hiába tartotta meg magának Vijay Mallya a csapatfőnök titulust), lesújtó véleményt fogalmazott meg a Forma-1 tulajdonosáról, a CVC Capital Partnersről. A CVC óriási üzletet csinált az F1 kereskedelmi jogainak megvásárlásával, 2006 óta négymilliárd fontot (1344 milliárd forint) kaszált.

“A CVC meggyalázza az F1-et, borzalmas munkát végez” – fogalmazott Fernley. “Ők a legrosszabb dolog, ami valaha történt a sorozattal. Soha nem tettek érte semmit, és most azon vannak, hogy mindenféle befektetőknek árusítsák ki.” Fernley azon akadt ki, hogy a következő években minden sokkal drágább lesz az F1-ben, a költségek nagy részét pedig a CVC szétteríti az anyagilag így is leterhelt csapatok között.

A CVC hivatalosan nem kommentálta Fernley kijelentéseit, de Donald Mackenzie, a CVC társalapítója szerint a cég nem okolható az F1-es pénzhiányért. “Elismerem, hogy Bobnak és a kisebb csapatoknak nehéz dolguk van, ez mindig így volt. De az őszinte válaszom az, hogy a csapatoknak maguknak kell megoldaniuk a problémáikat. Ez nem arról szól, hogy mi mennyi pénzt adunk nekik, hanem arról, hogy mennyit költenek.”

“Részünkről a legfontosabb üzenet, hogy nem veszünk ki pénzt a sportból. Nem mi vagyunk a rossz fiúk, mi törődünk a sorozattal. A profit 65 százalékát a csapatok kapját, nekünk 35 százalék marad, de ezt nem vesszük ki a cégből.”

Közben Vijay Mallya is megszólalt, szerinte a nagyobb csapatok csak magukkal törődnek, és nem foglalkoznak az F1 általános helyzetével. Különösen a kisebb csapatok hagyják hidegen őket. “A költségek csökkentése helyett egy-két csapat úgy döntött, hogy bármi áron nyerni akar, és hogy ez sokkal fontosabb, mint a sorozat fenntarthatósága” – fogalmazott Mallya. “Így aztán nincs költségcsökkentési egyezmény, dacára annak, hogy minden egyre többe kerül.”

“Ha azt akarjuk, hogy három-négy csapat legyen az F1-ben, egyenként három autóval, akkor lehet így folytatni. De szerintem szükség van a kisebb, független istállókra is, nem az egyéni, hanem a közösségi érdekeket kell szem előtt tartani. Nagyon fontos, hogy találjunk egy életképes megoldást.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.