Bob Fernley, akit a Force India helyettes csapatfőnökeként szoktunk emlegetni (bár valójában ő az úr, hiába tartotta meg magának Vijay Mallya a csapatfőnök titulust), lesújtó véleményt fogalmazott meg a Forma-1 tulajdonosáról, a CVC Capital Partnersről. A CVC óriási üzletet csinált az F1 kereskedelmi jogainak megvásárlásával, 2006 óta négymilliárd fontot (1344 milliárd forint) kaszált.

“A CVC meggyalázza az F1-et, borzalmas munkát végez” – fogalmazott Fernley. “Ők a legrosszabb dolog, ami valaha történt a sorozattal. Soha nem tettek érte semmit, és most azon vannak, hogy mindenféle befektetőknek árusítsák ki.” Fernley azon akadt ki, hogy a következő években minden sokkal drágább lesz az F1-ben, a költségek nagy részét pedig a CVC szétteríti az anyagilag így is leterhelt csapatok között.

A CVC hivatalosan nem kommentálta Fernley kijelentéseit, de Donald Mackenzie, a CVC társalapítója szerint a cég nem okolható az F1-es pénzhiányért. “Elismerem, hogy Bobnak és a kisebb csapatoknak nehéz dolguk van, ez mindig így volt. De az őszinte válaszom az, hogy a csapatoknak maguknak kell megoldaniuk a problémáikat. Ez nem arról szól, hogy mi mennyi pénzt adunk nekik, hanem arról, hogy mennyit költenek.”

“Részünkről a legfontosabb üzenet, hogy nem veszünk ki pénzt a sportból. Nem mi vagyunk a rossz fiúk, mi törődünk a sorozattal. A profit 65 százalékát a csapatok kapját, nekünk 35 százalék marad, de ezt nem vesszük ki a cégből.”

Közben Vijay Mallya is megszólalt, szerinte a nagyobb csapatok csak magukkal törődnek, és nem foglalkoznak az F1 általános helyzetével. Különösen a kisebb csapatok hagyják hidegen őket. “A költségek csökkentése helyett egy-két csapat úgy döntött, hogy bármi áron nyerni akar, és hogy ez sokkal fontosabb, mint a sorozat fenntarthatósága” – fogalmazott Mallya. “Így aztán nincs költségcsökkentési egyezmény, dacára annak, hogy minden egyre többe kerül.”

“Ha azt akarjuk, hogy három-négy csapat legyen az F1-ben, egyenként három autóval, akkor lehet így folytatni. De szerintem szükség van a kisebb, független istállókra is, nem az egyéni, hanem a közösségi érdekeket kell szem előtt tartani. Nagyon fontos, hogy találjunk egy életképes megoldást.”