Meggyalázzák a Forma-1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 15.30

Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint az F1 tulajdonosát nem érdekli semmi más, csak a pénz.

Bob Fernley, akit a Force India helyettes csapatfőnökeként szoktunk emlegetni (bár valójában ő az úr, hiába tartotta meg magának Vijay Mallya a csapatfőnök titulust), lesújtó véleményt fogalmazott meg a Forma-1 tulajdonosáról, a CVC Capital Partnersről. A CVC óriási üzletet csinált az F1 kereskedelmi jogainak megvásárlásával, 2006 óta négymilliárd fontot (1344 milliárd forint) kaszált.

“A CVC meggyalázza az F1-et, borzalmas munkát végez” – fogalmazott Fernley. “Ők a legrosszabb dolog, ami valaha történt a sorozattal. Soha nem tettek érte semmit, és most azon vannak, hogy mindenféle befektetőknek árusítsák ki.” Fernley azon akadt ki, hogy a következő években minden sokkal drágább lesz az F1-ben, a költségek nagy részét pedig a CVC szétteríti az anyagilag így is leterhelt csapatok között.

A CVC hivatalosan nem kommentálta Fernley kijelentéseit, de Donald Mackenzie, a CVC társalapítója szerint a cég nem okolható az F1-es pénzhiányért. “Elismerem, hogy Bobnak és a kisebb csapatoknak nehéz dolguk van, ez mindig így volt. De az őszinte válaszom az, hogy a csapatoknak maguknak kell megoldaniuk a problémáikat. Ez nem arról szól, hogy mi mennyi pénzt adunk nekik, hanem arról, hogy mennyit költenek.”

“Részünkről a legfontosabb üzenet, hogy nem veszünk ki pénzt a sportból. Nem mi vagyunk a rossz fiúk, mi törődünk a sorozattal. A profit 65 százalékát a csapatok kapját, nekünk 35 százalék marad, de ezt nem vesszük ki a cégből.”

Közben Vijay Mallya is megszólalt, szerinte a nagyobb csapatok csak magukkal törődnek, és nem foglalkoznak az F1 általános helyzetével. Különösen a kisebb csapatok hagyják hidegen őket. “A költségek csökkentése helyett egy-két csapat úgy döntött, hogy bármi áron nyerni akar, és hogy ez sokkal fontosabb, mint a sorozat fenntarthatósága” – fogalmazott Mallya. “Így aztán nincs költségcsökkentési egyezmény, dacára annak, hogy minden egyre többe kerül.”

“Ha azt akarjuk, hogy három-négy csapat legyen az F1-ben, egyenként három autóval, akkor lehet így folytatni. De szerintem szükség van a kisebb, független istállókra is, nem az egyéni, hanem a közösségi érdekeket kell szem előtt tartani. Nagyon fontos, hogy találjunk egy életképes megoldást.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.