F1: Visszavonulót fújt a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 14.40

A Pirelli a korábbi bejelentéssel ellentétben Kanadában még csak edzésen teszteli az új gumijait, a versenyen az eddigi változatokat használják majd a csapatok.

Elnapolják a módosítást
A Pirelli a közvetlenül a Spanyol Nagydíj után jelezte, hogy a Brit Nagydíjra módosítani kíván a keverékein, majd a rájuk zúduló össztűz miatt másnap már még előbbre, a Kanadai Nagydíjra ígérték az átállást.
Később kiderült, hogy nem lesz szó olyan drasztikus változtatásról, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályai szerint a csapatok teljes egyetértése hiányában – márpedig jó néhányan tiltakoztak a bejelentés miatt – csak biztonsági módosításokat hajthat végre a gyártó.
Mostanra az is világossá vált, hogy Kanadában még a várt fordulat sem következik be, ugyanis a Pirelli csak az első két szabadedzésre, kipróbálásra ad két-két szett új, az acél helyett kevlár övvel gyártott abroncsot a csapatoknak, szombaton és vasárnap maradnak az eddigi gumik.
A hírt az Autosportnak árulta el a Pirelli egyik képviselője, aki hozzátette, hogy a teljes bevezetést Silverstone-ra tervezik.
Kármentés a botrány után?
A halasztás valószínűleg nem független a Monacóban vasárnap kirobbant botránytól, amikor kiderült, hogy két héttel ezelőtt a Pirelli és a Mercedes titokban tesztelt három napot Barcelonában. A csapat idei autójára – igaz jelöletlenül – a kanadai bevezetésre szánt gumik prototípusai is felkerültek.
Az ügyet egyelőre rágja az FIA, de a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a titkos teszt jelentőségében a McLaren 2007-es kémbotrányához mérhető. Akkor a Ferrari adatainak megszerzése és felhasználása miatt a wokingi csapatot kizárták a konstruktőri bajnokságból és példátlan, 100 millió dolláros pénzbüntetéssel sújtották.
“Biztosan lesz tárgyalás, bár azt nem tudom, mikor és hol. De az ügy a McLaren és a Ferrari 2007-es kémbotrányához mérhető” – nyilatkozta Marko a német Bildnek.
“Egy ilyen teszt különösen nagy előnyt jelent, hiszen közvetlenül a verseny után ott az összes releváns adat, így döntő jelentőségű fejlődést hozhat. Az eddigi gumik acél övvel készültek, az újak kevlárral fognak, ők pedig ezeket tesztelték. Ezek jönnek Montrealban, szóval a Mercedesnek nem csak Monacóra volt előnye” – magyarázta az osztrák még a halasztás napvilágra kerülése előtt.
Maradhat-e a Pirelli?
A Pirelli ugyan csúnya helyzetbe keveredett, de úgy tűnik, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem bizalmát nem veszítették el, ugyanis a kisember Monacóban a szállítói szerződés meghosszabbításáról tárgyalt az olasz cég elnökével, Marco Tronchetti Proverával.
“Egyre közelebb kerülünk az aláíráshoz. Bernie elégedett velünk, a cégünket pedig továbbra is érdekli a Forma-1, bízom benne, hogy hamarosan sikerül megegyeznünk” – nyilatkozta Provera.
Érdekes módon a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is szívesen látná a Pirellit 2013 után is az F1-ben, szerinte a tesztbotrány nem befolyásolja a hosszabbítást:
“Ügyes cég a Pirelli. Igen, kicsit messzire mentek az idei gumikkal, de tudják is, hogy vissza kell venniük egy kicsit. A gond nem a Pirellivel van. A problémát az jelenti, ahogyan ezt az egész tesztügyet kezelték, ez az elkeserítő. A titkolózással van gondunk, ezért tettünk panaszt.”
Nagy kérdés, hogy az FIA mit lép végül, ugyanis a felügyelőszervezet jó ideje a levegőben lógatja a Pirelli hosszabbítását, az pedig nyílt titok, hogy az elnök, Jean Todt szeretné visszahozni a Forma-1-be a francia Michelint, így a tesztbotrány kiváló ürügy lehet az olasz gyártó ejtésére.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.