F1: Visszavonulót fújt a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 14.40

A Pirelli a korábbi bejelentéssel ellentétben Kanadában még csak edzésen teszteli az új gumijait, a versenyen az eddigi változatokat használják majd a csapatok.

Elnapolják a módosítást
A Pirelli a közvetlenül a Spanyol Nagydíj után jelezte, hogy a Brit Nagydíjra módosítani kíván a keverékein, majd a rájuk zúduló össztűz miatt másnap már még előbbre, a Kanadai Nagydíjra ígérték az átállást.
Később kiderült, hogy nem lesz szó olyan drasztikus változtatásról, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályai szerint a csapatok teljes egyetértése hiányában – márpedig jó néhányan tiltakoztak a bejelentés miatt – csak biztonsági módosításokat hajthat végre a gyártó.
Mostanra az is világossá vált, hogy Kanadában még a várt fordulat sem következik be, ugyanis a Pirelli csak az első két szabadedzésre, kipróbálásra ad két-két szett új, az acél helyett kevlár övvel gyártott abroncsot a csapatoknak, szombaton és vasárnap maradnak az eddigi gumik.
A hírt az Autosportnak árulta el a Pirelli egyik képviselője, aki hozzátette, hogy a teljes bevezetést Silverstone-ra tervezik.
Kármentés a botrány után?
A halasztás valószínűleg nem független a Monacóban vasárnap kirobbant botránytól, amikor kiderült, hogy két héttel ezelőtt a Pirelli és a Mercedes titokban tesztelt három napot Barcelonában. A csapat idei autójára – igaz jelöletlenül – a kanadai bevezetésre szánt gumik prototípusai is felkerültek.
Az ügyet egyelőre rágja az FIA, de a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint a titkos teszt jelentőségében a McLaren 2007-es kémbotrányához mérhető. Akkor a Ferrari adatainak megszerzése és felhasználása miatt a wokingi csapatot kizárták a konstruktőri bajnokságból és példátlan, 100 millió dolláros pénzbüntetéssel sújtották.
“Biztosan lesz tárgyalás, bár azt nem tudom, mikor és hol. De az ügy a McLaren és a Ferrari 2007-es kémbotrányához mérhető” – nyilatkozta Marko a német Bildnek.
“Egy ilyen teszt különösen nagy előnyt jelent, hiszen közvetlenül a verseny után ott az összes releváns adat, így döntő jelentőségű fejlődést hozhat. Az eddigi gumik acél övvel készültek, az újak kevlárral fognak, ők pedig ezeket tesztelték. Ezek jönnek Montrealban, szóval a Mercedesnek nem csak Monacóra volt előnye” – magyarázta az osztrák még a halasztás napvilágra kerülése előtt.
Maradhat-e a Pirelli?
A Pirelli ugyan csúnya helyzetbe keveredett, de úgy tűnik, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem bizalmát nem veszítették el, ugyanis a kisember Monacóban a szállítói szerződés meghosszabbításáról tárgyalt az olasz cég elnökével, Marco Tronchetti Proverával.
“Egyre közelebb kerülünk az aláíráshoz. Bernie elégedett velünk, a cégünket pedig továbbra is érdekli a Forma-1, bízom benne, hogy hamarosan sikerül megegyeznünk” – nyilatkozta Provera.
Érdekes módon a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is szívesen látná a Pirellit 2013 után is az F1-ben, szerinte a tesztbotrány nem befolyásolja a hosszabbítást:
“Ügyes cég a Pirelli. Igen, kicsit messzire mentek az idei gumikkal, de tudják is, hogy vissza kell venniük egy kicsit. A gond nem a Pirellivel van. A problémát az jelenti, ahogyan ezt az egész tesztügyet kezelték, ez az elkeserítő. A titkolózással van gondunk, ezért tettünk panaszt.”
Nagy kérdés, hogy az FIA mit lép végül, ugyanis a felügyelőszervezet jó ideje a levegőben lógatja a Pirelli hosszabbítását, az pedig nyílt titok, hogy az elnök, Jean Todt szeretné visszahozni a Forma-1-be a francia Michelint, így a tesztbotrány kiváló ürügy lehet az olasz gyártó ejtésére.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.