F1: Újabb vezércsere a Williamsnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 13.45

A története legrosszabb idényét teljesítő Williamst elhagyta a cég vezérigazgatója. Ez már a sokadik személycsere a vezetésben.

A Williams ma késő délelőtt – konkrét indoklás nélkül – bejelentette, hogy az eddigi CEO, Alex Burns a mai nappal távozott posztjáról és a cégtől is, helyére az egyik korábbi igazgatótanácsi tag, Mike O’Driscoll került.
A szakember korábban az Aston Martin Land Rover észak-amerikai elnöke volt, majd a Jaguar Cars ügyvezető igazgatójaként dolgozott, mielőtt 2011-ben csatlakozott volna a Williamshez.
A Williams rövid időn belül sokadik vezetőjét veszíti el: a siralmas 2011-es idénykezdet után lemondott, majd az év végére a McLarenhez igazolt a technikai igazgató, Sam Michael, 2012 tavaszán távozott az elnök-vezérigazgató Adam Parr, 2012 végén búcsúzott a vezető versenymérnök, Mark Gillan, 2013-ra pedig a Mercedes elcsaklizta a társtulajdonos-ügyvezető Toto Wolffot.
A veterán szakújságíró, Joe Saward úgy sejti, hogy Burns távozásának hátterében is a Mercedes áll, pontosabban az, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a Williamsnek nem sikerült megszereznie a végül Wolff mellé igazolt McLaren-szakembert, Paddy Lowe-t
A Williams egyébként a 2011-es katasztrofális idénynél is rosszabbul teljesít most: míg két éve legalább Monacóban sikerült pontot szerezniük, most hat futam után is nullán állnak. A csapat főmérnöke, Xevi Pujolar azt mondja, lassan azért magukra találnak.
“Szerintem inkább csak lépésenként haladunk majd, de remélhetőleg időnként nagyobbak lesznek azok a lépések. De a mostani helyzetünkből nem fogunk hirtelen az első négybe ugrani. Úgy gondolom, hogy fejlődünk, az autó folyamatosan javul, azonban amíg nem jutunk a Q3-ba és nem szerzünk pontot, nem mondhatjuk, hogy sikerült.”
A Williams fő problémája a Coanda-kipufogó alkalmazása, de egyéb aerodinamikai nehézségeik is voltak az FW35-össel. A csapat a monacói edzéseken számos elemmel komoly összehasonlító tesztet végzett, Pujolar bízik benne, hogy most már tényleg a jó irányba indultak.
“Úgy gondoljuk, főképp a monacói tesztek után, hogy eddig ez a legjelentősebb javulás. A kérdés, hogy meg tudjuk-e szilárdítani ezt. Más csapatok előrébb járnak a Coanda-kipufogó kiismerésében, de szerintem nem ez az egyetlen problémánk.”
A grove-i csapat számára kellemetlen fordulatot hozhat azonban a Kanadai Nagydíj, hiszen az eddig elért eredményeket semmissé tehetik a Pirelli új, módosított gumijai. A vezető mérnök nem örül az apróbb változtatásnak. 
“Nekünk az lenne jó, ha maradnánk a mostani gumiknál vagy esetleg visszatérnénk a 2012-es változatokhoz. De a mostani helyzetünket tekintve inkább semmi változtatás nem kellene. Ha most valami teljesen újat vetnek be, akkor még egy ismeretlennel szembesülünk. Még mindig próbáljuk kiismerni az autót, akkor újra előjön a szélcsatornás modell bizonytalansága is. Szóval vagy maradjunk a mostani gumiknál, vagy hozzák vissza a tavalyiakat, nekünk mindegy.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.