F1: Újabb vezércsere a Williamsnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 13.45

A története legrosszabb idényét teljesítő Williamst elhagyta a cég vezérigazgatója. Ez már a sokadik személycsere a vezetésben.

A Williams ma késő délelőtt – konkrét indoklás nélkül – bejelentette, hogy az eddigi CEO, Alex Burns a mai nappal távozott posztjáról és a cégtől is, helyére az egyik korábbi igazgatótanácsi tag, Mike O’Driscoll került.
A szakember korábban az Aston Martin Land Rover észak-amerikai elnöke volt, majd a Jaguar Cars ügyvezető igazgatójaként dolgozott, mielőtt 2011-ben csatlakozott volna a Williamshez.
A Williams rövid időn belül sokadik vezetőjét veszíti el: a siralmas 2011-es idénykezdet után lemondott, majd az év végére a McLarenhez igazolt a technikai igazgató, Sam Michael, 2012 tavaszán távozott az elnök-vezérigazgató Adam Parr, 2012 végén búcsúzott a vezető versenymérnök, Mark Gillan, 2013-ra pedig a Mercedes elcsaklizta a társtulajdonos-ügyvezető Toto Wolffot.
A veterán szakújságíró, Joe Saward úgy sejti, hogy Burns távozásának hátterében is a Mercedes áll, pontosabban az, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a Williamsnek nem sikerült megszereznie a végül Wolff mellé igazolt McLaren-szakembert, Paddy Lowe-t
A Williams egyébként a 2011-es katasztrofális idénynél is rosszabbul teljesít most: míg két éve legalább Monacóban sikerült pontot szerezniük, most hat futam után is nullán állnak. A csapat főmérnöke, Xevi Pujolar azt mondja, lassan azért magukra találnak.
“Szerintem inkább csak lépésenként haladunk majd, de remélhetőleg időnként nagyobbak lesznek azok a lépések. De a mostani helyzetünkből nem fogunk hirtelen az első négybe ugrani. Úgy gondolom, hogy fejlődünk, az autó folyamatosan javul, azonban amíg nem jutunk a Q3-ba és nem szerzünk pontot, nem mondhatjuk, hogy sikerült.”
A Williams fő problémája a Coanda-kipufogó alkalmazása, de egyéb aerodinamikai nehézségeik is voltak az FW35-össel. A csapat a monacói edzéseken számos elemmel komoly összehasonlító tesztet végzett, Pujolar bízik benne, hogy most már tényleg a jó irányba indultak.
“Úgy gondoljuk, főképp a monacói tesztek után, hogy eddig ez a legjelentősebb javulás. A kérdés, hogy meg tudjuk-e szilárdítani ezt. Más csapatok előrébb járnak a Coanda-kipufogó kiismerésében, de szerintem nem ez az egyetlen problémánk.”
A grove-i csapat számára kellemetlen fordulatot hozhat azonban a Kanadai Nagydíj, hiszen az eddig elért eredményeket semmissé tehetik a Pirelli új, módosított gumijai. A vezető mérnök nem örül az apróbb változtatásnak. 
“Nekünk az lenne jó, ha maradnánk a mostani gumiknál vagy esetleg visszatérnénk a 2012-es változatokhoz. De a mostani helyzetünket tekintve inkább semmi változtatás nem kellene. Ha most valami teljesen újat vetnek be, akkor még egy ismeretlennel szembesülünk. Még mindig próbáljuk kiismerni az autót, akkor újra előjön a szélcsatornás modell bizonytalansága is. Szóval vagy maradjunk a mostani gumiknál, vagy hozzák vissza a tavalyiakat, nekünk mindegy.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.