Sebastian Vettel az idén negyedik világbajnoki címét szerezheti meg, és ha így lesz, utoléri Alain Prostot az örökranglistán. A Professzort már nem izgatják a rekordok, így az ellen sincs kifogása, hogy a német beéri. “Mindig úgy voltam vele, hogy azokon a dolgokon kell változtatni, amelyeken lehetséges” – filozofált Prost. “Amire nincs ráhatásom, amiatt nem aggódom. Mit tehetnék ellene?”

“Előbb-utóbb úgyis megelőz. Más volt, amikor a legtöbb futamgyőzelem rekordját elvette tőlem Michael Schumacher, annak nem örültem. Aki a csúcson van, ott is akar maradni. Az, hogy a második, harmadik vagy negyedik legsikeresebb pilóta vagyok az F1-ben, tényleg semmin nem változtat.”

Prost nagyra tartja Vettelt, és igazi gyengeséget sem fedezett még fel nála. “Egy ideig csak azt hajtogattam, hogy kizárólag a mezőny elejéről képes nyerni. Nos, ezt az előző idényben erősen megcáfolta. Tavaly nyáron beszéltem vele, amikor Fernando Alonso még bőven előtte volt a pontversenyben. Kérdeztem tőle, hogy meg tudja-e csinálni, és egyértelmű igennel felelt. Egy nagy pilótának ilyen a hozzáállása.”

Az Ayrton Sennával kegyetlenül rivalizáló Prost szerint megtörheti Vettel lendületét, hogy nem túl jó a kapcsolata csapattársával, Mark Webberrel. “Igen, ez megtörténhet. 1990-ben Nigel Mansell miatt veszítettem el a bajnokságot, gyorsan történt minden. Nem tudom ugyanakkor, hogy jó döntés lenne-e a Red Bull részéről leigazolni Vettel barátját, Kimi Räikkönent: ha a bajnoki címért küzdesz a csapattársaddal, akkor ő vajon a barátod? Az én tapasztalataim szerint nem igazán.”

Prost szót ejtett arról is, hogy a Pirelli a Kanadai Nagydíjon kipróbálja módosított gumikeverékeit. “Három lehetőség van. Az első, hogy biztonsági probléma van, ebben az esetben a döntés helyet. A második, hogy a jövőben két-három kiállás lesz négy helyett, ami szerintem szintén jó, mert sok kerékcserével zavarossá válnak a versenyek. De ha a harmadik verzió történik, vagyis hogy a Pirelli külső erők hatására változtat, az katasztrófa lenne. Nem tudom, melyik igaz, de háromból kettő lehetőség pozitív, szóval ez statisztikailag nem rossz.”

“Összességében nem hiszem, hogy ez a változtatás felborítaná az erőviszonyokat. A Lotus és a Ferrari nem fogja elveszíteni az előnyét.”