F1: A Force India elverheti a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 10.05

A Force India határozott célja, hogy 2013-ban végig maga mögött tartsa a McLarent és megszerezze a konstruktőri 5. helyet. Sok múlik azon, ki áll át előbb a 2014-es felkészülésre.

Míg a csapatok túlnyomó többsége a szabályok stabilitása miatt csak a 2012-es autóját csiszolgatta tovább az idei szezonra, a McLaren teljesen új járgányt tervezett, ami pocsékul is sikerült, azóta is csak a felzárkózáson dolgoznak.
A wokingi csapat versenyképtelensége mellett a Force India a középmezőny messze legjobb modelljével állt elő, az első hat futamon 44 pontot sikerült gyűjteniük. Sosem kezdtek még ilyen jól évet, jelenleg hét ponttal a McLaren előtt, az 5. helyen állnak a konstruktőri küzdelemben.
A silverstone-i csapat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley azt mondja, ragaszkodnak is a pozícióhoz, az év végén is szeretnék verni a McLarent. Nagy kérdés, hogy ki mikor áll át a 2014-es felkészülésre.
“Nyilván sok van még hátra, de megpróbáljuk, nem veszünk vissza. Talán az is a kezünkre játszik, hogy idén mindenkinek át kell csoportosítania az erőforrásait, vagy már most, vagy a nagyon közeli jövőben a 2014-es autóra kell koncentrálni.”
“A McLarennek is ezt kell tennie, és pardon, de azért a Force India elleni versenyzés nem ugyanaz, mintha a bajnoki címért küzdenének. Tehát eljön a pont, amikor le kell írniuk az idei évet, és azt mondják, hogy oké, akkor mostantól a jövő évi programmal foglalkozunk!”
“Ha ez lesz, az számunkra lehetőséget jelent, hiszen Malajzián kívül, ahol gond volt a kerékanyákkal, minden futamon mindkét autónk pontot szerzett. Bízunk benne, hogy ez azt jelenti, mindenütt versenyképesek vagyunk.” 
A Force India reményeinek azonban keresztbe tehet, hogy a McLarennél nagyon nem akarnak lemondani a 2013-as szezonról. A Monacói Nagydíj után a csapatfőnök, Martin Whitmarsh fejlődésről beszélt.
“Sok pontot szerezhettünk volna, de így is fejlődtünk egy kicsit” – utalta arra, hogy ügyesebb versenyzés mellett Sergio Perez akár az 5. helyet is hozhatta volna. 
 
“Az volt az érdekes, hogy Monacóban egész jó volt a fékezési stabilitásunk és a tapadásunk is, pedig korábban pont ezeken a területeken szenvedtünk. Még nem vagyunk elég gyorsak, de javulunk, az autó balansza nem volt rossz. Hajtani fogunk, amíg nem leszünk igazán versenyképesek.”
A McLaren számára 2014 nem is annyira fontos, hiszen 2015-ben érkezik az új motorpartner, a Honda, így a következő, utolsó mercedeses év eleve csak átmeneti szakasz lesz számukra.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.