F1: A Force India elverheti a McLarent

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 10.05

A Force India határozott célja, hogy 2013-ban végig maga mögött tartsa a McLarent és megszerezze a konstruktőri 5. helyet. Sok múlik azon, ki áll át előbb a 2014-es felkészülésre.

Míg a csapatok túlnyomó többsége a szabályok stabilitása miatt csak a 2012-es autóját csiszolgatta tovább az idei szezonra, a McLaren teljesen új járgányt tervezett, ami pocsékul is sikerült, azóta is csak a felzárkózáson dolgoznak.
A wokingi csapat versenyképtelensége mellett a Force India a középmezőny messze legjobb modelljével állt elő, az első hat futamon 44 pontot sikerült gyűjteniük. Sosem kezdtek még ilyen jól évet, jelenleg hét ponttal a McLaren előtt, az 5. helyen állnak a konstruktőri küzdelemben.
A silverstone-i csapat helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley azt mondja, ragaszkodnak is a pozícióhoz, az év végén is szeretnék verni a McLarent. Nagy kérdés, hogy ki mikor áll át a 2014-es felkészülésre.
“Nyilván sok van még hátra, de megpróbáljuk, nem veszünk vissza. Talán az is a kezünkre játszik, hogy idén mindenkinek át kell csoportosítania az erőforrásait, vagy már most, vagy a nagyon közeli jövőben a 2014-es autóra kell koncentrálni.”
“A McLarennek is ezt kell tennie, és pardon, de azért a Force India elleni versenyzés nem ugyanaz, mintha a bajnoki címért küzdenének. Tehát eljön a pont, amikor le kell írniuk az idei évet, és azt mondják, hogy oké, akkor mostantól a jövő évi programmal foglalkozunk!”
“Ha ez lesz, az számunkra lehetőséget jelent, hiszen Malajzián kívül, ahol gond volt a kerékanyákkal, minden futamon mindkét autónk pontot szerzett. Bízunk benne, hogy ez azt jelenti, mindenütt versenyképesek vagyunk.” 
A Force India reményeinek azonban keresztbe tehet, hogy a McLarennél nagyon nem akarnak lemondani a 2013-as szezonról. A Monacói Nagydíj után a csapatfőnök, Martin Whitmarsh fejlődésről beszélt.
“Sok pontot szerezhettünk volna, de így is fejlődtünk egy kicsit” – utalta arra, hogy ügyesebb versenyzés mellett Sergio Perez akár az 5. helyet is hozhatta volna. 
 
“Az volt az érdekes, hogy Monacóban egész jó volt a fékezési stabilitásunk és a tapadásunk is, pedig korábban pont ezeken a területeken szenvedtünk. Még nem vagyunk elég gyorsak, de javulunk, az autó balansza nem volt rossz. Hajtani fogunk, amíg nem leszünk igazán versenyképesek.”
A McLaren számára 2014 nem is annyira fontos, hiszen 2015-ben érkezik az új motorpartner, a Honda, így a következő, utolsó mercedeses év eleve csak átmeneti szakasz lesz számukra.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.