F1: Újra Bahrein lesz a szezonnyitó?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 15.30

A 2014-es naptár még erősen alakulóban van, de jó esély van arra, hogy ismét Bahreinben lesz a szezonnyitó.

Ausztráliában jelentősen megcsappant a nézőszám, amikor Melbourne nem az idény első versenyét rendezte, úgyhogy a helyiek biztosan nem örülnek a jövő évi naptárról érkező híreknek. Ezek ugyanis most arról szólnak, hogy 2006 és 2010 után jövőre ismét Bahreiné lesz az első verseny. “Nagyszerű hír egész Ausztráliának, hogy ismét a Forma-1-es idény első versenyét rendezheti. Nagy megtiszteltetés elsőnek lenni ebben a sorozatban” – mondta két éve Ronald Walker, a szervezőbizottság elnöke.

Jövőre mégis visszaszorulhat másodiknak a futam, a Bernie Ecclestone vezette FOM szerint ugyanis a televíziós nézettség bahreini szezonnyitót indokol. Emellett a csapatok is ésszerűbbnek tartják, ha kiküldik a felszerelésüket Bahreinbe, majd onnan utaztatják tovább Ausztráliába.

A tervezett időpontváltoztatásnak köze lehet ahhoz, hogy Ecclestone és Melbourne között folyamatosan zajlanak a tárgyalások a 2016-2020-ig (opcióval 2025-ig) szóló hosszabbításról, Ecclestone egyik eszköze lehet a Bahrein idénynyitóvá emelésével való fenyegetőzés. Szempont ugyanakkor az is, hogy a csapatok jövőre egy meleg helyszínen, Bahreinben vagy Abu-Dzabiban tartanák a szezon előtti tesztet, ha pedig előbbi helyszín lesz a befutó, logikus is lenne az első versenyt helyben tartani.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.