A ma használt 2,4 literes V8-as motorokat jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben. A csúcstechnikás, az energiavisszanyerő-rendszert sokkal jobban integráló erőforrások fejlesztése persze óriási összegeket emésztett fel, ezért a gyártók jóval drágábban is adják majd az új motorokat.
A jelenlegi 8-10 millió eurós éves költség helyett jövőre a Ferrari már évi 15 millió euróért, a Mercedes 17 kínálja a csomagját, míg a Renault 20-23 milliót is elkérne a partnereitől.
A motoráraktól nagyon tartanak az amúgy is súlyos pénzügyi gondokkal küszködő közép- és kiscsapatok, ezért még az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is csökkentésért lobbizott a renault-nál, az elmúlt hetekben többször is tárgyalt a francia cég vezérével, Carlos Ghosnnal. Úgy tűnik, sikertelenül.
“Vannak aggodalmak a motorok költségeit illetően. Meg is értem ezeket, és mi is szeretnénk csökkenteni. De először a teljesítménnyel akarunk foglalkozni, meg akarjuk mutatni a csapatoknak, hogy versenyképes, hatékony motort kapnak 2014-ben, és majd aztán racionalizáljuk, egyszerűsítjük, mérsékeljük a költségeket” – mondta vasárnap Ghosn Monacóban.
“2014-re senkinek nem adunk árengedményt, azonban határozott célunk, hogy évről évre hatékonyabbá és olcsóbbá tegyük a motorokat, és hogy a kiadáscsökkentés idővel a partnereknék is lecsapódjon” ? tette hozzá.
A Renault idén négy csapatnak – Red Bull, Lotus, Williams, Caterham – szállít, de jövőre kicsit átrendeződik a partnerek köre. A Red Bull mellé csatlakozik a Toro Rosso, minden bizonnyal marad az F1-es kívül is velük dolgozó Caterham, a Williams azonban Mercedesre válthat, és egyelőre az egykori Renault-csapat, a Lotus mérlegeli a lehetőségeket.
 
Ghosn hangsúlyozta, hogy a nagyjából évi 150 milliós kerettel működő F1-es motorprogram gazdaságos működtetéséhez  nekik három csapat is elég: “Lehet több partnerünk is, de nem kényszer. Lehetőségről van szó, nem szükségszerűségről. Három csapattal már megvagyunk.”