F1: A Renault nem ad árengedményt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 12.30

2014-re a Renault kínálja a legdrágábban az új V6-os turbómotorokat, és a francai gyártó még Bernie Ecclestone közbenjárása ellenére sem tervezi az árai csökkentését. Lassan, évek alatt lesz csak olcsóbb az erőforrás.

A ma használt 2,4 literes V8-as motorokat jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben. A csúcstechnikás, az energiavisszanyerő-rendszert sokkal jobban integráló erőforrások fejlesztése persze óriási összegeket emésztett fel, ezért a gyártók jóval drágábban is adják majd az új motorokat.
A jelenlegi 8-10 millió eurós éves költség helyett jövőre a Ferrari már évi 15 millió euróért, a Mercedes 17 kínálja a csomagját, míg a Renault 20-23 milliót is elkérne a partnereitől.
A motoráraktól nagyon tartanak az amúgy is súlyos pénzügyi gondokkal küszködő közép- és kiscsapatok, ezért még az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is csökkentésért lobbizott a renault-nál, az elmúlt hetekben többször is tárgyalt a francia cég vezérével, Carlos Ghosnnal. Úgy tűnik, sikertelenül.
“Vannak aggodalmak a motorok költségeit illetően. Meg is értem ezeket, és mi is szeretnénk csökkenteni. De először a teljesítménnyel akarunk foglalkozni, meg akarjuk mutatni a csapatoknak, hogy versenyképes, hatékony motort kapnak 2014-ben, és majd aztán racionalizáljuk, egyszerűsítjük, mérsékeljük a költségeket” – mondta vasárnap Ghosn Monacóban.
“2014-re senkinek nem adunk árengedményt, azonban határozott célunk, hogy évről évre hatékonyabbá és olcsóbbá tegyük a motorokat, és hogy a kiadáscsökkentés idővel a partnereknék is lecsapódjon” ? tette hozzá.
A Renault idén négy csapatnak – Red Bull, Lotus, Williams, Caterham – szállít, de jövőre kicsit átrendeződik a partnerek köre. A Red Bull mellé csatlakozik a Toro Rosso, minden bizonnyal marad az F1-es kívül is velük dolgozó Caterham, a Williams azonban Mercedesre válthat, és egyelőre az egykori Renault-csapat, a Lotus mérlegeli a lehetőségeket.
 
Ghosn hangsúlyozta, hogy a nagyjából évi 150 milliós kerettel működő F1-es motorprogram gazdaságos működtetéséhez  nekik három csapat is elég: “Lehet több partnerünk is, de nem kényszer. Lehetőségről van szó, nem szükségszerűségről. Három csapattal már megvagyunk.”

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.