F1: A Renault nem ad árengedményt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 12.30

2014-re a Renault kínálja a legdrágábban az új V6-os turbómotorokat, és a francai gyártó még Bernie Ecclestone közbenjárása ellenére sem tervezi az árai csökkentését. Lassan, évek alatt lesz csak olcsóbb az erőforrás.

A ma használt 2,4 literes V8-as motorokat jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben. A csúcstechnikás, az energiavisszanyerő-rendszert sokkal jobban integráló erőforrások fejlesztése persze óriási összegeket emésztett fel, ezért a gyártók jóval drágábban is adják majd az új motorokat.
A jelenlegi 8-10 millió eurós éves költség helyett jövőre a Ferrari már évi 15 millió euróért, a Mercedes 17 kínálja a csomagját, míg a Renault 20-23 milliót is elkérne a partnereitől.
A motoráraktól nagyon tartanak az amúgy is súlyos pénzügyi gondokkal küszködő közép- és kiscsapatok, ezért még az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is csökkentésért lobbizott a renault-nál, az elmúlt hetekben többször is tárgyalt a francia cég vezérével, Carlos Ghosnnal. Úgy tűnik, sikertelenül.
“Vannak aggodalmak a motorok költségeit illetően. Meg is értem ezeket, és mi is szeretnénk csökkenteni. De először a teljesítménnyel akarunk foglalkozni, meg akarjuk mutatni a csapatoknak, hogy versenyképes, hatékony motort kapnak 2014-ben, és majd aztán racionalizáljuk, egyszerűsítjük, mérsékeljük a költségeket” – mondta vasárnap Ghosn Monacóban.
“2014-re senkinek nem adunk árengedményt, azonban határozott célunk, hogy évről évre hatékonyabbá és olcsóbbá tegyük a motorokat, és hogy a kiadáscsökkentés idővel a partnereknék is lecsapódjon” ? tette hozzá.
A Renault idén négy csapatnak – Red Bull, Lotus, Williams, Caterham – szállít, de jövőre kicsit átrendeződik a partnerek köre. A Red Bull mellé csatlakozik a Toro Rosso, minden bizonnyal marad az F1-es kívül is velük dolgozó Caterham, a Williams azonban Mercedesre válthat, és egyelőre az egykori Renault-csapat, a Lotus mérlegeli a lehetőségeket.
 
Ghosn hangsúlyozta, hogy a nagyjából évi 150 milliós kerettel működő F1-es motorprogram gazdaságos működtetéséhez  nekik három csapat is elég: “Lehet több partnerünk is, de nem kényszer. Lehetőségről van szó, nem szükségszerűségről. Három csapattal már megvagyunk.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.