F1: Világrekord veszteség a Lotusnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.27. 15.30

A tavalyi évben rekordnagyságú, 56,8 millió fontos (19,2 milliárd forint) veszteséget termelt a Lotus Forma-1-es csapata.

A Forma-1 történetének eddigi legnagyobb veszteségét termelte tavaly a Lotus, a csapat 56,8 millió fontos mínusszal zárta 2012-t. A nyilvános adatok szerint ekkora veszteségnek a közelébe se került még senki, 46,3 millió fonttal a Marussia a második még 2011-ből.

A hatalmas mínusz annak köszönhető, hogy a csapat szponzoroktól származó bevételei 19,8 százalékkal csökkentek (a Lotus Cars is erősen megvágta a Lotus F1-nek folyósítandó összeget), a pilótáknak és a többi alkalmazottnak (elsősorban Kimi Räikkönen miatt) ugyanakkor fizetésként és bónuszként 9,1 százalékkal nagyobb összeget kellett átutalni. Beruházásra 11,2 millió font ment el tavaly, a készpénztartalék megfeleződött, 1,7 millió fontra csökkent.

A tavalyi veszteség nagy részét egy 42,2 millió fontos bankkölcsönnel finanszírozta a csapat, ezt az év végéig vissza kellene fizetni. Sőt, egy korábbi kölcsönnel együtt összesen 62,5 millió font (21 milliárd) fizetnivalója van év végéig a Lotusnak. A nettó adósság 79,8 millió font, és ezen nyilván keveset segített, hogy a csapatot birtokló Genii Capital kétszázalékos részesedést adott el az ingatlanberuházásairól híres Andrew Ruhannek.

A csapat anyagi helyzetét elnézve nem lenne meglepő, ha Kimi Räikkönen jövőre tényleg a Red Bullhoz igazolna.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.