F1: Még nem cserélik le Grosjeant

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.27. 13.30

A lotusos Romain Grosjean a Monacói Nagydíjon újra a régi formáját hozta, esett-kelt, törte az autót. A csapatfőnök türelme még tart, egyelőre a francia marad az autóban.

Romain Grosjean ugyan gyors volt Monacóban, de a francia pilóta a régi formáját hozta, végig esett-kelt a hétvégén.
Már a csütörtöki edzésen odaverte az autót, szombat délelőtt is a korlátban fejezte be az utolsó gyakorlást, vasárnap a futamon pedig a Toro Rossó-s Daniel Ricciardót öklelte fel hátulról az alagút kijáratánál, amiért tízhelyes rajtbüntetést is kapott Kanadára.
A Lotus csapatfőnöke – egyben Grosjean menedzsere – Eric Boullier ugyan nem örült, de úgy véli, inkább csak egy rossz hétvégéről volt szó, még bízik a pilótájában:
“Csak meg kell tartania a tempót és vissza kell térnie az év eleji, kimért hozzáállásához. Leülünk, végigbeszéljük majd vele a hétvégét. De Monaco már csak ilyen. A tempója megvolt, azt láthattuk, ettől is frusztráló a dolog. A csütörtöki baleset nem segített, de előfordul az ilyesmi. A történet aztán még rosszabbra fordult szombat délelőtt. Úgy gondolom, Ricciardo is növelte benne a feszültséget, ugyanis miatta nem sikerült jó kört mennie a Q2-ben az időmérőn, a 13. rajthely pedig betetőzte a dolgot.”
“De azt hiszem, csak le kell nyugtatnunk, beszélgetünk majd egyet, amikor visszatérünk a gyárba. Nem aggódom a lelkiállapota miatt, a télen nagyszerű munkát végzett, kezelte a tavalyi problémákat, szerintem csak arról van szó, hogy időnként kicsit nekikeseredik, mert tudja, hogy gyors lehetne, jöhetnének a jó eredmények.”
“Bahreinben sikerült is neki, és Barcelonában is úton volt felé (mielőtt műszaki hiba miatt kiesett), szóval az a lényeg, hogy ne veszítse el a lendületét.”
A kérdésre, hogy felmerült-e, hogy Grosjeant a tartalékos Davide Valsecchire cseréljék, Boullier így válaszolt: “Még nem.”
Grosjean a verseny után egyébként nem volt túl bűnbánó, szerinte Ricciardo hibájából ütköztek.
“61 körön keresztül követtem, nagyon küszködött a hátsó gumijaival, szemcsésedett, nem volt már tapadása. Az alagútban közel voltam hozzá, és rosszul jártam, amikor váratlanul korán fékezett a pálya közepén.”
A 27 éves versenyző összességében nincs elkeseredve, úgy gondolja, Kanadában jó eredményre számíthat.
“Az idény első három versenye nehéz volt, mert nem tudtuk rám szabni az autót. Mostanra ezt megoldottuk, Bahrein jól is sikerült, a szimulációk szerint pedig 3. lehettem volna Barcelonában, de  jött a műszaki hiba. Monacóban nem jött össze az időmérő, a 14 helyen haladva meg nem lehet sokat tenni. Egy kicsit sokszor találkoztam a korlátokkal, de az autón sokat sikerült javítani, sokkal kiszámíthatóbb. Kanada már jó lehet.”

Kommentek

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.