F1: Az FIA sem tudott a Mercedes tesztjéről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.27. 08.30

Komoly bajba kerülhet a Mercedes és a Pirelli, ugyanis kiderült, hogy állításukkal szemben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem tudott konkrétan a barcelonai privát tesztről, sumákoltak.

Monacóban vasárnap délelőtt robbant ki a botrány amiatt, miután kiderült, hogy a megelőző héten a Mercedes a Pirellivel közösen három nap alatt 1000 kilométert tesztelt Barcelonában az idei autóval titokban, miközben a szabályok tiltják az év közbeni pályás tesztelést.
A Mercedesnél és a Pirellinél azt állították, hogy a tesztre a gumigyártó FIA-val kötött szerződése alapján és a felügyelőszervezet tudtával került sor és egyébként is, a jelöletlen abroncsok használata mellett semmilyen előnyt nem nyújtott a csapatnak a munka.
A Red Bullt és a Ferrarit nem elégítette ki az érvelés, a Monacói Nagydíj után panasszal éltek a versenybíróknál. A stewardok meghallgatták az érintetteket, de döntést nem hoztak, csak egy jelentést továbbítottak az FIA-nak, amely aztán a sportbíróság elé utalhatja az ügyet.
Valószínűleg így is lesz, ugyanis a vasárnap este az FIA által kiadott közleményből kiderült, hogy ők sem tudtak konkrétan a tesztről: a Pirelli csak általános értelemben érdeklődött náluk még május elején, a szervezet pedig rábólintott erre, azzal a feltétellel, ha a lehetőséget minden csapatnak felajánlják.
“Ezt követően az FIA semmilyen további tájékoztatást nem kapott a tesztről a Pirellitől vagy a Mercedes AMG-től, ahogy arról sem, hogy minden csapatnak felajánlották-e a lehetőséget” – állt az FIA közleményében, amely arra is emlékeztetett, hogy a stewardok jelentése a döntőbíróság elé kerülhet, amely aztán bármilyen, a versenybírókénál komolyabb büntetést is kiszabhat.
Nagy bajban van tehát a Mercedes, komoly pénzbüntetés vagy konstruktőri pontlevonás is lehet a vége, ami pedig a Pirellit illeti, könnyen előfordulhat, hogy ez az ügy lesz az utolsó csepp a pohárban, ami a távozásukhoz vezet.
Az olasz gyártót nem büntetheti az FIA, ugyanis nem a világbajnokság nevezett indulója, de a Pirellinek még nincs szerződése a Forma-1-gyel 2013-on túlra, és a mostani botrány után talán már nem is ajánlanak nekik, esetleg a blamázs miatt nem is akarnak tovább maradni.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.