F1: A Lotust és Force Indiát nem hívták a gumitesztre

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.27. 14.30

A Lotus és a Force India állítja, hogy nem kaptak felkérést a Pirellitől a barcelonai gumitesztre, amelyen végül a Mercedes gyakorolt teljes titokban.

Egyre dagad a Monacóban vasárnap reggel kipattant gumibotrány: kiderült, hogy a Spanyol Nagydíj után a Mercedes maradt még egy kicsit Barcelonában, és a Pirellivel közösen, a 2013-as autóval teljesített egy 1000 km-es gumitesztet. Az FIA közleményben jelezte, hogy van egy adag sumákolás a dologban, ilyen körülmények között biztosan nem bólintott volna rá a tesztre, és nagyon úgy tűnik, hogy a Pirelli sem ajánlotta fel minden csapatnak a tesztlehetőséget, ahogy állítja.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója azóta kicsit finomított az állásponton, azt mondta, több csapattal is felvették a kapcsolatot, ezek közül néhány igennel, mások nemmel feleltek a tesztlehetőségre. A Lotus és a Force India ugyanakkor nem tud ilyen ajánlatról.

“Megkérdezték tőlünk, hogy szeretnénk-e tesztelni? Nem” – jelentette ki Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke. Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint az igaz, hogy a téma szóba került a csapatszövetség (FOTA) legutóbbi ülésén, de hivatalos, írásos megkeresés végül nem futott be a csapathoz. “Én legalábbis nem emlékszem, hogy konkrétan megkérdeztek volna minket a lehetőségről” – nyilatkozta Fernley.

Noha hivatalosan csak a Red Bull és a Ferrari nyújtott be óvást a monacói felügyelőkhöz, a Lotus sem örül a fejleményeknek. “A mi álláspontunk, hogy van egy hatályos sportszabályzat, plusz egy csapatok közötti tesztegyezmény” – folytatta Boullier. “A Ferrari és a Red Bull óvott, szerintem ez az ügy kipattanása után felesleges volt. Meglátjuk, mi lesz belőle.”

“Lehet előnyt szerezni egy ilyen tesztből, és ha vállalták, akkor nyilván azért tették, mert előnyt reméltek tőle. De ez az egész most inkább a sportszabályzat megszegéséről szól. Akármilyen engedélyt is kapott a Mercedes, erre mindenkinek lehetőséget kellett volna adni, de legalább tudatni mindenkivel, hogy mi fog történni.”

Már tavaly tisztázták a teszttilalmat

A brit Autosport két, 2012 tavaszi e-mailhez is hozzájutott, amelyekből kiderül, hogy a Mercedes számára világos lehetett, hogy tilosban járt a múlt heti barcelonai gumiteszten.

A Pirelli még tavaly márciusban küldött levelet a csapatoknak, tájékoztatva őket arról, hogy az FIA-val kötött szerződésük értelmében 1000 km-s gumiteszt-keretük van, így várják a visszajelzést arról, ki szeretne élni a lehetőséggel.

Erre reagálva az FIA áprilisban küldött levelet a csapatok szervezetének, a FOTA-nak, amelyben világossá tette, hogy a privát tesztelés továbbra is kizárt:

“A szerződése értelmében a Pirellinek lehetősége van csapatonként 1000 km-nyi gumitesztelésre, feltéve, ha minden csapatot egyenlően kezelnek. A sportszabályzat azonban jelenleg nem ad lehetőséget az idény közbeni tesztelésre. A FOTA Charlie Whitinggal történt egyeztetését követően két lehetőség van a továbbiakra: 1) MINDEN csapat élni kíván a pirellis lehetőséggel – ekkor tájékoztatni kell az FIA-t, hogy módosíthassunk a sportszabályzaton, vagy 2) a tesztre az idényen kívül kerül sor (és akkor csak a csapatok tesztegyezménye érvényes rá).”

Kommentek

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.