F1: Tovább görög a Mercedes-balhé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.26. 20.45

A Monacói Nagydíj versenybírói nem hoztak döntést a Mercedes tesztügyét illetően, a Red Bull és a Ferrari közös óvását az FIA döntőbírósága elé utalták.

Miután vasárnap délelőtt kiderült, hogy a Mercedes AMG a Pirelli felkérésére a megelőző héten három napon összesen 1000 kilométert tesztelt Barcelonában titokban, a Red Bull és a Ferrari is jelezte, hogy óvni fognak a Monacói Nagydíj után.
A panaszt meg is tették, de döntés végül nem született. 
“A Monacói Nagydíj versenybíróihoz óvást nyújtott be a Red Bull Racing és a Scuderia Ferrari a Mercedes AMG ellen a sportszabályzat tesztelésre vonatkozó 22.4 h) pontjának vélt megsértése miatt. A stewardok beidézték a panaszos csapatok, a Mercedes AMG és a Pirelli képviselőit is. A meghallgatások és az adatgyűjtés után a versenybírók jelentést készítenek az FIA számára, amely a Nemzetközi Döntőbíróság elé utalhatja az ügyet” – állt a közleményben. 
Bár a Mercedes azzal érvel, hogy a tesztre a Pirelli FIA-val kötött szállítói szerződése lehetőséget nyújtott, a felügyelőszervezet pedig tudott is róla, emellett pedig a “mai F1-ben nincsenek titkok”, nagyon furcsa, hogy a kismillió sajtóanyagban, előzetesben, monacói nyilatkozatban a csapat és a gumigyártó is mélyen hallgatott a barcelonai munkáról. A korábban sokszor az átláthatóságot és pártatlanságot hangsúlyozó Pirelli megfigyelőként sem invitált meg egyetlen riválist.
“Elég fura, hogy a szabályok tiltása ellenére egy csapat elmegy tesztelni. Hablatyolnak valamit valami szerződésről, de nem jó ez így” – nyilatkozta a monacói verseny után a Nico Rosberg mögött másodikként beérő háromszoros bajnok Sebastian Vettel.
“Mi a megoldás? Ezután akkor minden csapat megy és tesztel három napot, vagy ez csak a Mercedesnek járt? Hülye helyzet, hogy ilyenről kell vitatkoznunk. Hadd szögezzem le, hogy nem gondolom, hogy a múlt hét miatt nyertek ma, de azért biztosan segít az a plusz tapasztalat, hiszen tudjuk, hogy milyen korlátozottak a tesztlehetőségek” – tette hozzá.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali így beszélt az óvás benyújtása után:
“Azért óvtunk, mert csakis így lehet hivatalosan tisztázni a homályos kérdéseket. Számunkra egyértelmű, hogy 2013-as autóval, vagy az előző két év autójával nem lehetséges tesztelni. Egyszerűen szeretnénk tudni, hogy ez lehetséges-e.”
“Ha igen, mi leszünk az elsők, akik elfogadják és azonnal csináljuk mi is, hiszen a Ferrari mindig is az idény alatti tesztelést szerette volna. Ezért akarunk tisztán látni. Ha a döntés ellentétes az eddigi értelmezésünkkel, akkor azonnal lépni akarunk és tesztelni akarunk mi is.”
 
A Ferrari-főnök azt nem tudta megmondani, milyen büntetés is járhatna a Mercedesnek, ha valóban tilosban jártak.
“Érdekes kérdés, ha sportszabályzatot szegik meg, akkor nyilván valami sportbüntetés kellene. De az nem világos, hogy a mostani hétvégére milyen hatása volt, ez ennél általánosabb hatású. Nem tudom, mi lehetne a megoldás, nincsen precedens.”

Kommentek

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.