Monacóban vasárnap délelőtt komoly botrány fejlődött ki, ugyanis kiderült, hogy a délutáni versenyen az első rajtsort elfoglaló Mercedes AMG a múlt héten titokban Barcelonában dolgozott, miközben a Forma-1-ben évek óta tilos az idény közbeni tesztelés. 
A gumikkal hosszabb etapokon egész évben küszködő Mercedesnél azt állítják, hogy az 1000 kilométeres tesztet a Pirelli felkérésére és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tudtával végezték a katalán pályán. 
Az ezüst nyilakra jövő évi kísérleti gumik és a kanadai bevezetésre szánt, módosított idei abroncsok is felkerültek.
A Mercedesnél arra hivatkoznak, hogy a szerződések alapján a Pirellinek lehetősége van privát tesztre hívni egy csapatot, de a riválisok nem értenek egyet, a hírek szerint a teszttilalom megszegése miatt a Red Bull és a Ferrari is óvást fontolgat.
“Tegnap éjjel hallottunk a tesztről. Azt hiszem, pillanatnyilag zavaros, hogy a szerződések alapján mit engednek a szabályok és mit nem, úgyhogy tisztázni kell a kérdést, tisztázásért is folyamodunk (az FIA-hoz). Megértem, hogy a Pirelli szeretné tesztelni a gumijait, hiszen nyilvánvalóan gondjaik vannak, az viszont elkeserítő, hogy ezt nem átláthatóan végezték. Háromnapos teszt keretében egy aktuális autón próbáltak ki olyan gumikat, amiket a következő futamtól használunk – lehet csűrni-csavarni, de ez bizony tesztelés” – nyilatkozta a Red Bull főnöke, Christian Horner.
A kérdésre, hogy szerinte előnye származott-e a Mercedesnek a tesztből, így felelt: “Nos, az ő két autójuk van az első sorban, nyilván nem ártott nekik…”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azt állította, hogy a tesztelés teljesen szabályos volt, a Mercedesnek pedig nem származhatott előnye a barcelonai munkából:
“A legkevésbé sem, ugyanis a tesztnek semmilyen relevanciája nem volt mostanra. Az pedig teljesen szabályos és normális, hogy bármelyik csapattal tesztelhetünk 1000 km-t. A rali-világbajnokságban is ugyanez van a szerződésünkben. Tesztelhetünk aktuális autóval is. Korábban már csináltuk ezt egy másik (F1-es) csapattal is, most pedig egy újabbat kértünk fel.”
“Igazából elsősorban a jövő évi megoldásokon dolgoztunk, a Mercedesszel pedig nem is közöltük, hogy mit tesztelünk. 90 százalékban a jövő évről szólt ez, csak az utolsó pillanatban került bele egy kis idei munka is.”
Közben az is kiderült, hogy a Hembery által említett másik csapat a Ferrari volt, a maranellóiak a Bahreini Nagydíj után vettek részt “titkos” gumiteszten. Egyelőre nincs hivatalos megerősítés, de úgy hírlik, hogy az ő esetük más volt, ugyanis állítólag a semmilyen korlátozás alá nem eső 2010-es autóval dolgoztak, és GP2-es gumik fejlesztését végezték.
Christian Horner később megerősítette, hogy a Monacói Nagydíj után a Ferrarival közösen hivatalosan is óvni fognak.