F1: Teljes lendületben a motorkeringő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.25. 09.30

A Monacói Nagydíj hétvégéjén sok szó esik a motorokról, pontosabban az új motorszerződésekről. Jó néhány váltás jöhet.

A 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány feladja a leckét a csapatoknak, jó néhány alakulatnál dönteni kell, melyik szállítóval folytassák a munkát az új korszakban.
Az már rég nyílt titok, hogy a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso 2014-re Renault-ra váltana, sokan a hétvégére hivatalos bejelentést is vártak, de úgy tudni, a feleknek még nem sikerült megegyezni, több kérdésben is folyik még az egyezkedés.
A Toro Rosso érkezésével a francia gyártó elvileg már öt csapatnak szállítana jövőre, de előfordulhat, hogy jóval kevesebb partnere lesz, ugyanis a Renault magas árai miatt a Lotusról, a Caterhameről és a Williamsről is azt beszélik, hogy másfelé nézelődnek.
A Williams esetében konkrétan a Mercedest emlegetik – a kapcsolat a korábbi társtulajdonos, az immár a Mercedes motorsportfőnöki posztján dolgozó Toto Wolff személyében megvan, könnyen sikerülhet a megegyezés.
Bár valószínűtlen, hogy Lotus és a Caterham is ejti a a franciákat, extrém esetben azonban előfordulhat, hogy névleg mindössze egyetlen renault-s csapat lesz a rajtrácson 2014-ben, ugyanis a Red Bull a pletykák szerint még szorosabbra fűzheti a kapcsolatát az Infinitivel, jövőre már a Renault-Nissan luxusmárkájáénak nevét viselheti a motor.
A jelenleg Cosworth-motorral dolgozó Marussia is egyre közelebb jár már a Ferrarival kötendő üzlethez.
Ami a 2014-es szerződéseket illeti, a váltani készülő csapatoknál igyekeznek a legkörültekintőbben megegyezni, hiszen egyelőre nem tudni, melyik erőforrás lesz versenyképes és melyik, a Honda 2015-ben való visszatérése pedig azt is világossá tette, hogy újabb gyártók is látnak fantáziát az új motorszabványban, így egy-két éven belül bővülhet a kínálat. 
Míg a jelenlegi gyártók természetesen hosszabb távú szerződésekkel szeretnék magukhoz kötni a partnereket, a csapatok érdeke az, hogy viszonylag könnyen kihátrálhassanak egy-egy megegyezésből. 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.