F1: Teljes lendületben a motorkeringő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.25. 09.30

A Monacói Nagydíj hétvégéjén sok szó esik a motorokról, pontosabban az új motorszerződésekről. Jó néhány váltás jöhet.

A 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány feladja a leckét a csapatoknak, jó néhány alakulatnál dönteni kell, melyik szállítóval folytassák a munkát az új korszakban.
Az már rég nyílt titok, hogy a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso 2014-re Renault-ra váltana, sokan a hétvégére hivatalos bejelentést is vártak, de úgy tudni, a feleknek még nem sikerült megegyezni, több kérdésben is folyik még az egyezkedés.
A Toro Rosso érkezésével a francia gyártó elvileg már öt csapatnak szállítana jövőre, de előfordulhat, hogy jóval kevesebb partnere lesz, ugyanis a Renault magas árai miatt a Lotusról, a Caterhameről és a Williamsről is azt beszélik, hogy másfelé nézelődnek.
A Williams esetében konkrétan a Mercedest emlegetik – a kapcsolat a korábbi társtulajdonos, az immár a Mercedes motorsportfőnöki posztján dolgozó Toto Wolff személyében megvan, könnyen sikerülhet a megegyezés.
Bár valószínűtlen, hogy Lotus és a Caterham is ejti a a franciákat, extrém esetben azonban előfordulhat, hogy névleg mindössze egyetlen renault-s csapat lesz a rajtrácson 2014-ben, ugyanis a Red Bull a pletykák szerint még szorosabbra fűzheti a kapcsolatát az Infinitivel, jövőre már a Renault-Nissan luxusmárkájáénak nevét viselheti a motor.
A jelenleg Cosworth-motorral dolgozó Marussia is egyre közelebb jár már a Ferrarival kötendő üzlethez.
Ami a 2014-es szerződéseket illeti, a váltani készülő csapatoknál igyekeznek a legkörültekintőbben megegyezni, hiszen egyelőre nem tudni, melyik erőforrás lesz versenyképes és melyik, a Honda 2015-ben való visszatérése pedig azt is világossá tette, hogy újabb gyártók is látnak fantáziát az új motorszabványban, így egy-két éven belül bővülhet a kínálat. 
Míg a jelenlegi gyártók természetesen hosszabb távú szerződésekkel szeretnék magukhoz kötni a partnereket, a csapatok érdeke az, hogy viszonylag könnyen kihátrálhassanak egy-egy megegyezésből. 

Kommentek

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.