F1: Teljes lendületben a motorkeringő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.25. 09.30

A Monacói Nagydíj hétvégéjén sok szó esik a motorokról, pontosabban az új motorszerződésekről. Jó néhány váltás jöhet.

A 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány feladja a leckét a csapatoknak, jó néhány alakulatnál dönteni kell, melyik szállítóval folytassák a munkát az új korszakban.
Az már rég nyílt titok, hogy a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso 2014-re Renault-ra váltana, sokan a hétvégére hivatalos bejelentést is vártak, de úgy tudni, a feleknek még nem sikerült megegyezni, több kérdésben is folyik még az egyezkedés.
A Toro Rosso érkezésével a francia gyártó elvileg már öt csapatnak szállítana jövőre, de előfordulhat, hogy jóval kevesebb partnere lesz, ugyanis a Renault magas árai miatt a Lotusról, a Caterhameről és a Williamsről is azt beszélik, hogy másfelé nézelődnek.
A Williams esetében konkrétan a Mercedest emlegetik – a kapcsolat a korábbi társtulajdonos, az immár a Mercedes motorsportfőnöki posztján dolgozó Toto Wolff személyében megvan, könnyen sikerülhet a megegyezés.
Bár valószínűtlen, hogy Lotus és a Caterham is ejti a a franciákat, extrém esetben azonban előfordulhat, hogy névleg mindössze egyetlen renault-s csapat lesz a rajtrácson 2014-ben, ugyanis a Red Bull a pletykák szerint még szorosabbra fűzheti a kapcsolatát az Infinitivel, jövőre már a Renault-Nissan luxusmárkájáénak nevét viselheti a motor.
A jelenleg Cosworth-motorral dolgozó Marussia is egyre közelebb jár már a Ferrarival kötendő üzlethez.
Ami a 2014-es szerződéseket illeti, a váltani készülő csapatoknál igyekeznek a legkörültekintőbben megegyezni, hiszen egyelőre nem tudni, melyik erőforrás lesz versenyképes és melyik, a Honda 2015-ben való visszatérése pedig azt is világossá tette, hogy újabb gyártók is látnak fantáziát az új motorszabványban, így egy-két éven belül bővülhet a kínálat. 
Míg a jelenlegi gyártók természetesen hosszabb távú szerződésekkel szeretnék magukhoz kötni a partnereket, a csapatok érdeke az, hogy viszonylag könnyen kihátrálhassanak egy-egy megegyezésből. 

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.