A 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvány feladja a leckét a csapatoknak, jó néhány alakulatnál dönteni kell, melyik szállítóval folytassák a munkát az új korszakban.
Az már rég nyílt titok, hogy a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso 2014-re Renault-ra váltana, sokan a hétvégére hivatalos bejelentést is vártak, de úgy tudni, a feleknek még nem sikerült megegyezni, több kérdésben is folyik még az egyezkedés.
A Toro Rosso érkezésével a francia gyártó elvileg már öt csapatnak szállítana jövőre, de előfordulhat, hogy jóval kevesebb partnere lesz, ugyanis a Renault magas árai miatt a Lotusról, a Caterhameről és a Williamsről is azt beszélik, hogy másfelé nézelődnek.
A Williams esetében konkrétan a Mercedest emlegetik – a kapcsolat a korábbi társtulajdonos, az immár a Mercedes motorsportfőnöki posztján dolgozó Toto Wolff személyében megvan, könnyen sikerülhet a megegyezés.
Bár valószínűtlen, hogy Lotus és a Caterham is ejti a a franciákat, extrém esetben azonban előfordulhat, hogy névleg mindössze egyetlen renault-s csapat lesz a rajtrácson 2014-ben, ugyanis a Red Bull a pletykák szerint még szorosabbra fűzheti a kapcsolatát az Infinitivel, jövőre már a Renault-Nissan luxusmárkájáénak nevét viselheti a motor.
A jelenleg Cosworth-motorral dolgozó Marussia is egyre közelebb jár már a Ferrarival kötendő üzlethez.
Ami a 2014-es szerződéseket illeti, a váltani készülő csapatoknál igyekeznek a legkörültekintőbben megegyezni, hiszen egyelőre nem tudni, melyik erőforrás lesz versenyképes és melyik, a Honda 2015-ben való visszatérése pedig azt is világossá tette, hogy újabb gyártók is látnak fantáziát az új motorszabványban, így egy-két éven belül bővülhet a kínálat. 
Míg a jelenlegi gyártók természetesen hosszabb távú szerződésekkel szeretnék magukhoz kötni a partnereket, a csapatok érdeke az, hogy viszonylag könnyen kihátrálhassanak egy-egy megegyezésből.