Míg a legtöbb pályán hasznos az ellenfelekénél eggyel kevesebb kerékcserét ütemező stratégia, Monacóban az ebben jeleskedő Kimi Räikkönen nem lesz előnyben, vélik a Pirellinél.
A gumiszállító kalkulációi szerint a vasárnapi versenyen normális körülmények között is a kétkiállásos stratégia lehet a leggyorsabb (szuperlágy-lágy-lágy kombináció a 20 és 49 kör környéki cserével), a kiszámíthatatlan időjárás és a 80 százalékos valószínűséggel színre lépő biztonsági autó különösen fontossá teszi a rugalmasságot, ami egy kiállás mellett eléggé lehetetlen.
“Trükkös körülmények között indult az időmérő, ugyanis a pilóták a hétvégén első ízben esővel szembesültek a Q1 elején. Nehéz volt megbecsülni a tapadást, főleg, hogy a pálya különböző szakaszai eltérő mértékben voltak nedvesek. Összességében aztán egyre gyorsult a pálya, így kiemelt jelentősége volt a próbálkozások időzítésének” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az időmérő után.
“Ahogy mindig, itt ezúttal is kritikus jelentőségű a rajtpozíció, de azért kreatív stratégiával van lehetőség az előrelépésre. Ha holnap is maradnak a bizonytalan időjárási körülmények, akkor aztán tényleg bármi működhet. Hogy a pilóták egy vagy két kiállást választanak, az az pozíciójuktól és az autójuk tempójától függ majd, a gumikopás most nem lesz fontos tényező.” 
“A Mercedesnek gratulálunk az első sorhoz, kíváncsian várjuk, hogy milyen stratégiát választanak majd, hogy győzelemre is váltsák ezt az eredményt!” – zárta a gumis szakember.