F1: Ha esik, ha fúj, tarol a Mercedes

Harmadszorra is Rosbergé a pole

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.25. 15.13

Nico Rosberg a kvalifikáción is folytatta a menetelését, a német a Monacói Nagydíj változó körülmények között zajlott időmérőjén megszerezte a zsinórban harmadik pole-ját. Lewis Hamiltonnal lett a 2. teljes a Mercedes első sora. A második sor a Red Bullé.

A Mercedes zsinórban negyedik idei pole-ját szerezte meg a Monacói nagydíj időmérőjén az egész hétvégén végig domináló Nico Rosbergnek köszönhetően. A félig esős, félig száraz kvalifikáción a német pilóta édesapja, Keke Rosberg monacói győzelmének 30 éves évfordulóján lett az első, ami egyben sorozatban harmadik pole-ja is lett.


A Mercedes sikerét Lewis Hamilton második helye tette teljessé, Barcelona után újra övék a teljes első sor – kérdés persze, hogy mire lesznek képesek a versenyen. Most vasárnap kezükre játszhat, hogy Monacóban nagyon nehéz előzni.
Mögöttük a nem egészen versenyképes Red Bull a maximumot hozta Sebastian Vettel és Mark Webber 3-4. helyével, míg mögülük Kimi Räikkönen és Fernando Alonso kezdhet majd vasárnap délután.
A McLaren megint mindkét autójával a top10-be kapaszkodott.
Felipe Massa autóját nem sikerült összeszerelni az utolsó szabadedzésen történt balesete után, a brazil nem is indult, de a stewardok minden bizonnyal rajtengedélyt adnak majd neki, a bokszutcából vághat neki a versenynek.
Hogyan zajlott az időmérő?
Az utolsó szabadedzés és a kvalifikáció között megérkezett az eső Monte-Carlóba, így a kvalifikáció már vizes pályán, átmeneti (zöld) esőgumikon indult Monacóban. 
Räikkönen az utolsó edzéssel ellentétben nem ragasztotta le a James Hunt-grafikát a sisakján… Vettel ellenben cserélt, a vajszínű monacós darab helyett ezüstöt választott a kvalifikációra.
A Q1 elején azonnal kiesett a marussiás Jules Bianchi, a füstölő autóval a Massanet-ben húzódott félre a kivezető körön, amelyen Felipe Massa és Romain Grosjean nem is indult el, a Ferrarit és a Lotust még mindig szerelték a délelőtti baleset után.
A sárga zászlók percenként előkerültek, ahogy a pilóták újra és újra rontottak a kanyarokban, de baleset nem történt. A pálya száradásával folyamatosan, szinte minden befutónál javultak a köridők,  nagy kérdés volt, hogy az utolsó öt percre valaki megkockáztatja-e a száraz gumit.
Négy perccel a vége előtt Grosjean kigurult a pályára, Massának viszont nem maradt ideje. 
A ferraris brazil és Bianchi mellett a francia csapattársa, Max Chilton, a sauberes Esteban Guttierrez, a caterhames Cahrles Pic és meglepetésre a tapadással nagyon küszködő Force Indiá-s Paul di Resta búcsúzott, így az újonc Giedo van Der Garde idén először a Q2-be juttatta a másik Caterhamet.
A leggyorsabb egyébként a Monaco-specialista  Pastor Maldonado és Fernando Alonso volt.
A Q2 is átmeneti gumikon kezdődött, az aszfalt nem száradt fel, tovább szemerkélt, de az autók folyamatosan szárították a versenyívet, javultak az idők. 5 perccel a vége előtt van der Garde váltott elsőként szuperlágyra, majd mindenki követte a példáját.
A végeredmény az időzítésen és a tökéletes körön múlott. A párbajban végül Maldonado, van der Garde, Valtteri Bottas, Grosjean, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg vérzett el. Az élen Vettel, Räikkönen és Rosberg zárt.
A Q3-nak már mindenki szuperlágyon vágott neki, méghozzá azonnal, hogy az esetleg visszatérő csapadék előtt fusson egy biztonsági kört, miközben majdnem minden egyes befutóval javultak a körök.
A pálya végül a második nekifutásra is száraz maradt, gumispórolásról szó sem lehetett. A végső leszámolásnál mindenki kiment, utolsóként, az elvileg legkedvezőbb pillanatban Vettel gurult ki.
Az utolsó nekifutás előtt Rosberg és Hamilton állt az élen, és bár a Red Bull-ok utánuk érkeztek, nem tudták megfogni őket, ezért az ezüst nyilaknak sem kellett erőlködniük. Rosberg sorozatban harmadik, a Mercedes zsinórban idei negyedik pole-ját szerezte, Hamilton második helyével pedig a csapat Barcelona után újra elfoglalta a teljes első rajtsort.
Mögülük Vettel és Webber, Räikkönen és Alonso, Perez és Sutil, végül Jenson Button és az F1-es pályafutása során első ízben Q3-ban szereplő Jean-Eric Vergne indul majd.  
Monacói Nagydíj, időmérő edzés, Monte-Carlo, 2013.05.25.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.