F1: Ecclestone a motorárakon háborog

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 14.30

Bernie Ecclestone továbbra sem tud megbarátkozni a 2014-ben érkező új, V6-os turbómotorokkal, szerinte felesleges pénzkidobás lesz az átállás.

Bár már jó ideje visszafordíthatatlanul eldőlt, hogy 2014-től új, 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben a 2006 óta használt 2,4 literes V8-asokat, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem tud megbarátkozni a reformmal.
Míg a 2007 óta befagyasztott fejlesztésű V8-asok nagyjából évi 8-12 millió euróból kijönnek a csapatok számára, az új fejlesztésű, komplex erőforrások másfél-kétszer annyiba kerülnek majd, ami igen komoly teher lesz a mezőny többsége számára.
2014-re a Ferrari, a Mercedes és a Renault gyárt majd új motorokat, az utóbbi cég csomagja lesz a legdrágább, 20-23 millió környékén. A 2015-ben visszatérő Honda a fejlesztési partnerség keretében ingyen szállít majd a McLarennek.
“Ott a veszély, hogyha a három gyártó közül valamelyik mellényúl az új motorral, akkor egy vagyon lesz a felzárkózás. És persze közben a többiek is fejlesztenek. Jelenleg minden simán megy. Persze nyilván mindhárom gyártó úgy gondolja, hogy az ő motorjuk jó lesz, de amikor beköszön a valóság, már késő lesz” – érvelt a váltás ellen Ecclestone Monacóban.
“Költségek persze mindig vannak, ez van, de ez (az új motorok bevezetése) felesleges költség, ugyanis tökéletesen jó volt az eddigi rendszer. Most mindenki elégedett, elégedett az F1 hangjával, a költségekkel, mindennel. A gyártók a mai motorokon még úgy is profitot tudnának termelni, ha 25  százalékkal olcsóbban adnák őket, mint amennyit az újakért kérnek majd” – magyarázta a kisember, aki ma újra tárgyal majd a Renaul-vezér Carlos Ghosnnal Monacóban.
A 2014-es átállás költségei egyébként még az igen jól eleresztett Red Bull főnökét, Christian Hornert is aggasztják, nem is beszélve a 6-7, komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő kisebb alakulatról.
“Hatalmas változás lesz, talán a legnagyobb az elmúlt 25 évben. Pokoli drága dolog, főleg, hogy egyszerre próbáljuk fejleszteni az idei autót és a jövő évit – ezek a változások nem a legjobb időben jönnek a mezőny hátrébb lévő tagjai számára” – utalt arra Horner, hogy az F1 még cseppet sem jutott túl a pénzügyi válság hatásain, sőt az elmúlt egy-két évben gyűrűzött be igazán a dolog a sportágba.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.