F1: Ecclestone a motorárakon háborog

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 14.30

Bernie Ecclestone továbbra sem tud megbarátkozni a 2014-ben érkező új, V6-os turbómotorokkal, szerinte felesleges pénzkidobás lesz az átállás.

Bár már jó ideje visszafordíthatatlanul eldőlt, hogy 2014-től új, 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben a 2006 óta használt 2,4 literes V8-asokat, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem tud megbarátkozni a reformmal.
Míg a 2007 óta befagyasztott fejlesztésű V8-asok nagyjából évi 8-12 millió euróból kijönnek a csapatok számára, az új fejlesztésű, komplex erőforrások másfél-kétszer annyiba kerülnek majd, ami igen komoly teher lesz a mezőny többsége számára.
2014-re a Ferrari, a Mercedes és a Renault gyárt majd új motorokat, az utóbbi cég csomagja lesz a legdrágább, 20-23 millió környékén. A 2015-ben visszatérő Honda a fejlesztési partnerség keretében ingyen szállít majd a McLarennek.
“Ott a veszély, hogyha a három gyártó közül valamelyik mellényúl az új motorral, akkor egy vagyon lesz a felzárkózás. És persze közben a többiek is fejlesztenek. Jelenleg minden simán megy. Persze nyilván mindhárom gyártó úgy gondolja, hogy az ő motorjuk jó lesz, de amikor beköszön a valóság, már késő lesz” – érvelt a váltás ellen Ecclestone Monacóban.
“Költségek persze mindig vannak, ez van, de ez (az új motorok bevezetése) felesleges költség, ugyanis tökéletesen jó volt az eddigi rendszer. Most mindenki elégedett, elégedett az F1 hangjával, a költségekkel, mindennel. A gyártók a mai motorokon még úgy is profitot tudnának termelni, ha 25  százalékkal olcsóbban adnák őket, mint amennyit az újakért kérnek majd” – magyarázta a kisember, aki ma újra tárgyal majd a Renaul-vezér Carlos Ghosnnal Monacóban.
A 2014-es átállás költségei egyébként még az igen jól eleresztett Red Bull főnökét, Christian Hornert is aggasztják, nem is beszélve a 6-7, komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő kisebb alakulatról.
“Hatalmas változás lesz, talán a legnagyobb az elmúlt 25 évben. Pokoli drága dolog, főleg, hogy egyszerre próbáljuk fejleszteni az idei autót és a jövő évit – ezek a változások nem a legjobb időben jönnek a mezőny hátrébb lévő tagjai számára” – utalt arra Horner, hogy az F1 még cseppet sem jutott túl a pénzügyi válság hatásain, sőt az elmúlt egy-két évben gyűrűzött be igazán a dolog a sportágba.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.