F1: Ecclestone a motorárakon háborog

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 14.30

Bernie Ecclestone továbbra sem tud megbarátkozni a 2014-ben érkező új, V6-os turbómotorokkal, szerinte felesleges pénzkidobás lesz az átállás.

Bár már jó ideje visszafordíthatatlanul eldőlt, hogy 2014-től új, 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben a 2006 óta használt 2,4 literes V8-asokat, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem tud megbarátkozni a reformmal.
Míg a 2007 óta befagyasztott fejlesztésű V8-asok nagyjából évi 8-12 millió euróból kijönnek a csapatok számára, az új fejlesztésű, komplex erőforrások másfél-kétszer annyiba kerülnek majd, ami igen komoly teher lesz a mezőny többsége számára.
2014-re a Ferrari, a Mercedes és a Renault gyárt majd új motorokat, az utóbbi cég csomagja lesz a legdrágább, 20-23 millió környékén. A 2015-ben visszatérő Honda a fejlesztési partnerség keretében ingyen szállít majd a McLarennek.
“Ott a veszély, hogyha a három gyártó közül valamelyik mellényúl az új motorral, akkor egy vagyon lesz a felzárkózás. És persze közben a többiek is fejlesztenek. Jelenleg minden simán megy. Persze nyilván mindhárom gyártó úgy gondolja, hogy az ő motorjuk jó lesz, de amikor beköszön a valóság, már késő lesz” – érvelt a váltás ellen Ecclestone Monacóban.
“Költségek persze mindig vannak, ez van, de ez (az új motorok bevezetése) felesleges költség, ugyanis tökéletesen jó volt az eddigi rendszer. Most mindenki elégedett, elégedett az F1 hangjával, a költségekkel, mindennel. A gyártók a mai motorokon még úgy is profitot tudnának termelni, ha 25  százalékkal olcsóbban adnák őket, mint amennyit az újakért kérnek majd” – magyarázta a kisember, aki ma újra tárgyal majd a Renaul-vezér Carlos Ghosnnal Monacóban.
A 2014-es átállás költségei egyébként még az igen jól eleresztett Red Bull főnökét, Christian Hornert is aggasztják, nem is beszélve a 6-7, komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő kisebb alakulatról.
“Hatalmas változás lesz, talán a legnagyobb az elmúlt 25 évben. Pokoli drága dolog, főleg, hogy egyszerre próbáljuk fejleszteni az idei autót és a jövő évit – ezek a változások nem a legjobb időben jönnek a mezőny hátrébb lévő tagjai számára” – utalt arra Horner, hogy az F1 még cseppet sem jutott túl a pénzügyi válság hatásain, sőt az elmúlt egy-két évben gyűrűzött be igazán a dolog a sportágba.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.