F1: A Red Bull bajban lehet az időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 09.30

A Monacói Nagydíj első két edzése után mindkét Red Bull-pilóta arról beszélt, hogy az autó egykörös tempója egyelőre hiányzik. A Mercedeshez közük sincs.

Monacóban a csütörtöki edzéseken nem igazán villogott a Red Bull, a délután műszaki gondokkal is küszködő Sebastian Vettel csak a 9. volt, 1,4 másodperccel maradt el Nico Rosberg legjobbjától, de még a 6. helyen záró Mark Webber is héttizedet kapott a némettől.
A címvédő, 2011-es győztes Vettel nem csattant ki az önbizalomtól a nap végén, beismerte, hogy egy körön nem versenyképes:
“Mindent egybevetve elment a nap, de sajnos volt egy komoly szerelésünk, amivel sok időt veszítettem délután. Nem épp ideális, de ilyen a péntek, vagyis ez esetben a csütörtök. Jó lenne gyorsabbnak lenni üres tankkal, úgy még tempót kell találnunk. A szuperlágyon pocsék volt a tempóm, rá kell jönnünk, miért – egyszerűen nem gyorsultam a lágyabb gumin, pedig kellene, ennek utána kell néznünk. A lágy keveréken vitt hosszú etapomon már jónak tűntek a dolgok.”
A Monacóban 2010-ben és tavaly is rajt-cél győzelmet arató Webber sem volt oda, bár nem is csodálkozott az eredményeken és a Mercedes fölényén:
“Azt hiszem, csütörtökönként sose villogunk annyira itt, szóval ez az elmúlt évek egyik jobb első edzésnapja volt. Megnéztük a rövid etapos, aztán a hosszú etapos teljesítményt, mindkettőről megvannak az adatok.” 
“Van pár nagyon gyors autó, de ez nem meglepetés, láttuk már ezt az elmúlt pár időmérőn. Néhányan nagyon gyorsak, de összességében nekünk is okés napunk volt. Bőséges adatot nyálazhatunk át este és pénteken, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább” – magyarázta az ausztrál, elismerve, hogy a Nico Rosberg tempója csütörtökön elérhetetlen volt számára.
“Hát, bárcsak mi is tudtunk volna olyat! De 1:14,7 nem volt a tarsolyunkban, majd meglátjuk, mi lesz később. Az időmérőn tavaly sem kaptam el a fonalat a Q3-ig, szóval most is magamra kell még találnom, mert itt tényleg az élen kell lenni.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.