F1: A Red Bull bajban lehet az időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 09.30

A Monacói Nagydíj első két edzése után mindkét Red Bull-pilóta arról beszélt, hogy az autó egykörös tempója egyelőre hiányzik. A Mercedeshez közük sincs.

Monacóban a csütörtöki edzéseken nem igazán villogott a Red Bull, a délután műszaki gondokkal is küszködő Sebastian Vettel csak a 9. volt, 1,4 másodperccel maradt el Nico Rosberg legjobbjától, de még a 6. helyen záró Mark Webber is héttizedet kapott a némettől.
A címvédő, 2011-es győztes Vettel nem csattant ki az önbizalomtól a nap végén, beismerte, hogy egy körön nem versenyképes:
“Mindent egybevetve elment a nap, de sajnos volt egy komoly szerelésünk, amivel sok időt veszítettem délután. Nem épp ideális, de ilyen a péntek, vagyis ez esetben a csütörtök. Jó lenne gyorsabbnak lenni üres tankkal, úgy még tempót kell találnunk. A szuperlágyon pocsék volt a tempóm, rá kell jönnünk, miért – egyszerűen nem gyorsultam a lágyabb gumin, pedig kellene, ennek utána kell néznünk. A lágy keveréken vitt hosszú etapomon már jónak tűntek a dolgok.”
A Monacóban 2010-ben és tavaly is rajt-cél győzelmet arató Webber sem volt oda, bár nem is csodálkozott az eredményeken és a Mercedes fölényén:
“Azt hiszem, csütörtökönként sose villogunk annyira itt, szóval ez az elmúlt évek egyik jobb első edzésnapja volt. Megnéztük a rövid etapos, aztán a hosszú etapos teljesítményt, mindkettőről megvannak az adatok.” 
“Van pár nagyon gyors autó, de ez nem meglepetés, láttuk már ezt az elmúlt pár időmérőn. Néhányan nagyon gyorsak, de összességében nekünk is okés napunk volt. Bőséges adatot nyálazhatunk át este és pénteken, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább” – magyarázta az ausztrál, elismerve, hogy a Nico Rosberg tempója csütörtökön elérhetetlen volt számára.
“Hát, bárcsak mi is tudtunk volna olyat! De 1:14,7 nem volt a tarsolyunkban, majd meglátjuk, mi lesz később. Az időmérőn tavaly sem kaptam el a fonalat a Q3-ig, szóval most is magamra kell még találnom, mert itt tényleg az élen kell lenni.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.