F1: A Pirellinek elege van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 13.30

A Pirelli F1-es gumiszállítói szerződése az év végén lejár, de a hosszabbításról még mindig semmi hír. Ha pár héten belül nincs előrelépés, készek távozni, mert a helyzetük egyre lehetetlenebb.

A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén kifut. Az olasz cég nagy örömmel érkezett a sportágba 2010-ben, és sokszor jelezték, hogy középtávon, 8-10 éves időtartamban gondolkodnak, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem tisztázta, hogy igényt tart-e az olasz gyártóra 2014-ben is.
Bár a Pirelli nem szabott konkrét határidőt a döntésre, de már egy évvel ezelőtt világossá tette, hogy 2013 júniusára tudniuk kellene, lesz-e folytatás. Ennek megfelelően Monacóban csütörtökön igen morcosan nyilatkozott a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, már komolyan meglebegtette a kiszállás lehetőségét is:
“Mindig is hangsúlyoztam, hogy nem szabunk határidőt, de egyértelmű, hogy mostanra kezdünk kifutni az időből, a helyzet nagyon komoly, hiszen a jövő évi változások olyan alapvetőek, hogy azonnali döntésre van szükség. Az F1-es szereplés pénzügyi keretének lefixálása mellett ott az elvégzendő technikai munka is. Nem csak annyiról van szó, hogy jövőre keményebb keverékkel vonjuk be az abroncsokat, az alapoktól kell áttervezni a gumikat.  Minél tovább húzódik ez, annál lehetetlenebb lesz a feladatunk, és elérkezik az a pont, amikor azt mondjuk, hogy egyszerűen nincs is idő a munka elvégzésére.”
“A szabályok értelmében szeptember 1-jén a csapatok rendelkezésére kellene bocsájtanunk minden szükséges adatot a jövő évi gumikról, de már május közepe van, szóval komolyan, észbontó, hogy jelenleg még nincs is szerződésünk! Lehet, hogy itt sem leszünk jövőre” – figyelmeztetett a szakember.
Hembery azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetendő új motorok miatt talán még rosszabbul, eredménytelenebbül alakulhat a téli tesztelés, mint idén. A gumik szeptemberi homologációja és a csak január végén kezdődő tesztelés nem jó kombináció. 
“Feltéve, hogy lesz szerződésünk, jövőre olyan év vár ránk, amikor csak szimulációk alapján tudjuk, hogyan viselkednek a motorok, súlyos lehet a helyzet. Még ha nagyon óvatosan is készülünk, akkor is szeretnénk azért újabb gumiváltozatot tesztelni valamikor 2014 elején. Az idei autóval nem akarunk tesztelni, annak semmi értelme, az újakra van szükség, még ha nem is szükséges mind a 11 modell.”

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.