F1: A Pirellinek elege van

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 13.30

A Pirelli F1-es gumiszállítói szerződése az év végén lejár, de a hosszabbításról még mindig semmi hír. Ha pár héten belül nincs előrelépés, készek távozni, mert a helyzetük egyre lehetetlenebb.

A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén kifut. Az olasz cég nagy örömmel érkezett a sportágba 2010-ben, és sokszor jelezték, hogy középtávon, 8-10 éves időtartamban gondolkodnak, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem tisztázta, hogy igényt tart-e az olasz gyártóra 2014-ben is.
Bár a Pirelli nem szabott konkrét határidőt a döntésre, de már egy évvel ezelőtt világossá tette, hogy 2013 júniusára tudniuk kellene, lesz-e folytatás. Ennek megfelelően Monacóban csütörtökön igen morcosan nyilatkozott a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, már komolyan meglebegtette a kiszállás lehetőségét is:
“Mindig is hangsúlyoztam, hogy nem szabunk határidőt, de egyértelmű, hogy mostanra kezdünk kifutni az időből, a helyzet nagyon komoly, hiszen a jövő évi változások olyan alapvetőek, hogy azonnali döntésre van szükség. Az F1-es szereplés pénzügyi keretének lefixálása mellett ott az elvégzendő technikai munka is. Nem csak annyiról van szó, hogy jövőre keményebb keverékkel vonjuk be az abroncsokat, az alapoktól kell áttervezni a gumikat.  Minél tovább húzódik ez, annál lehetetlenebb lesz a feladatunk, és elérkezik az a pont, amikor azt mondjuk, hogy egyszerűen nincs is idő a munka elvégzésére.”
“A szabályok értelmében szeptember 1-jén a csapatok rendelkezésére kellene bocsájtanunk minden szükséges adatot a jövő évi gumikról, de már május közepe van, szóval komolyan, észbontó, hogy jelenleg még nincs is szerződésünk! Lehet, hogy itt sem leszünk jövőre” – figyelmeztetett a szakember.
Hembery azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetendő új motorok miatt talán még rosszabbul, eredménytelenebbül alakulhat a téli tesztelés, mint idén. A gumik szeptemberi homologációja és a csak január végén kezdődő tesztelés nem jó kombináció. 
“Feltéve, hogy lesz szerződésünk, jövőre olyan év vár ránk, amikor csak szimulációk alapján tudjuk, hogyan viselkednek a motorok, súlyos lehet a helyzet. Még ha nagyon óvatosan is készülünk, akkor is szeretnénk azért újabb gumiváltozatot tesztelni valamikor 2014 elején. Az idei autóval nem akarunk tesztelni, annak semmi értelme, az újakra van szükség, még ha nem is szükséges mind a 11 modell.”

Kommentek

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.