F1: A Force India megvétózza a gumimódosítást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 15.30

A Pirelli szerint hamarosan megszületik a megegyezés a csapatokkal a gumimódosításról. A Force India ugyanakkor jelezte, hogy semmit nem hagy jóvá.

A Pirelli a Spanyol Nagydíj után jelentette be, hogy változtatna a gumikon, mert egyfelől aggasztja a sok leváló futófelület, másrészt a versenyenkénti négy kiállást is soknak tartja. Az erőviszonyok várható megváltozása miatt több csapat is tiltakozott egy komoly módosítás ellen, és az FIA is jelezte, hogy csak biztonsági jellegű változtatások történhetnek a 2013-as gumikon.

A Pirelli ennek megfelelően csak a hátsó gumikon szeretne változtatni, mégpedig úgy, hogy a futófelület alatti acélkeret helyére a tavalyi kevlárt teszi vissza. Igen ám, de ez is azzal jár, hogy a gumik üzemi hőmérséklete alacsonyabb lesz, amelynek köszönhetően egyes csapatok esetleg több kört tudnak megtenni velük, mint korábban. A szemcsésedés sem lesz olyan komoly tényező, mint eddig.

“A hatás kicsi lesz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Minden a körülményektől függ, és lehet olyan helyzet, hogy a gumikkal esetleg több kört lehet megtenni, de semmiképpen sem sokkal többet. Nagyon közel vagyunk, hogy minden csapattal megegyezzünk a módosításról, ami nagyon fontos.”

Hembery optimista ugyan, a Force India viszont nem ismer tréfát ebben a kérdésben, és semmilyen módosításhoz nem járul hozzá, hiába magyarázza a Pirelli, hogy a kevlárhoz való visszatéréssel nem változik a gumik formája. “Nem járulunk hozzá semmilyen változtatáshoz” – jelentette ki a Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer.

“A Pirellinek egyhangú jóváhagyásra van szüksége, enélkül semmi nem fog történni. Mi a Pirelli által tavaly szeptemberben megadott specifikációk alapján építettük meg autónkat. Az acélgyűrű kevlárra cserélése részben megváltoztatja a gumik dinamikáját, és ebből egyes csapatok profitálhatnak. Csak azért, mert néhány riválisunknak problémái vannak, a Pirellinek nem kellene beavatkoznia, nekik kellene változtatniuk az autóikon.”

“Nekünk a futófelület leválásával sincs problémánk, mert így a levegő legalább a gumiban marad. Nem fogunk hozzájárulni egy ilyen változtatáshoz azért (sem), hogy a Pirelli jobb színben tűnhessen fel.” A Force India szerint egyébként is tesztelnie kellene a Pirellinek a módosított gumikat a bevezetés előtt.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.