F1: A Force India megvétózza a gumimódosítást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 15.30

A Pirelli szerint hamarosan megszületik a megegyezés a csapatokkal a gumimódosításról. A Force India ugyanakkor jelezte, hogy semmit nem hagy jóvá.

A Pirelli a Spanyol Nagydíj után jelentette be, hogy változtatna a gumikon, mert egyfelől aggasztja a sok leváló futófelület, másrészt a versenyenkénti négy kiállást is soknak tartja. Az erőviszonyok várható megváltozása miatt több csapat is tiltakozott egy komoly módosítás ellen, és az FIA is jelezte, hogy csak biztonsági jellegű változtatások történhetnek a 2013-as gumikon.

A Pirelli ennek megfelelően csak a hátsó gumikon szeretne változtatni, mégpedig úgy, hogy a futófelület alatti acélkeret helyére a tavalyi kevlárt teszi vissza. Igen ám, de ez is azzal jár, hogy a gumik üzemi hőmérséklete alacsonyabb lesz, amelynek köszönhetően egyes csapatok esetleg több kört tudnak megtenni velük, mint korábban. A szemcsésedés sem lesz olyan komoly tényező, mint eddig.

“A hatás kicsi lesz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Minden a körülményektől függ, és lehet olyan helyzet, hogy a gumikkal esetleg több kört lehet megtenni, de semmiképpen sem sokkal többet. Nagyon közel vagyunk, hogy minden csapattal megegyezzünk a módosításról, ami nagyon fontos.”

Hembery optimista ugyan, a Force India viszont nem ismer tréfát ebben a kérdésben, és semmilyen módosításhoz nem járul hozzá, hiába magyarázza a Pirelli, hogy a kevlárhoz való visszatéréssel nem változik a gumik formája. “Nem járulunk hozzá semmilyen változtatáshoz” – jelentette ki a Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer.

“A Pirellinek egyhangú jóváhagyásra van szüksége, enélkül semmi nem fog történni. Mi a Pirelli által tavaly szeptemberben megadott specifikációk alapján építettük meg autónkat. Az acélgyűrű kevlárra cserélése részben megváltoztatja a gumik dinamikáját, és ebből egyes csapatok profitálhatnak. Csak azért, mert néhány riválisunknak problémái vannak, a Pirellinek nem kellene beavatkoznia, nekik kellene változtatniuk az autóikon.”

“Nekünk a futófelület leválásával sincs problémánk, mert így a levegő legalább a gumiban marad. Nem fogunk hozzájárulni egy ilyen változtatáshoz azért (sem), hogy a Pirelli jobb színben tűnhessen fel.” A Force India szerint egyébként is tesztelnie kellene a Pirellinek a módosított gumikat a bevezetés előtt.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.