Vettel: Hülyét csinál belőlünk a sajtó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 10.05

A címvédő Sebastian Vettel sérelmezi, hogy a médiában csak a Red Bull gumipanaszaival foglalkoznak, így nyavalygós, rossz vesztes csapatnak tűnnek emiatt.

A Red Bull a 2013-as szezon kezdete óta kritizálja a Pirelli 2013-as gumijait, állításuk szerint az autójukat nem tudják kihasználni, a túl érzékeny abroncsokon nem mehetnek a maximumon. A motorsportfőnök, Helmut Marko és a tulajdonos, Dietrich Mateschitz is arról beszélt korábban, hogy az F1-ben ma nincs igazi verseny a gumik miatt.
Sokaknak nem tetszik a Red Bull panaszkodása, Monacóban szerdán a ferraris Fernando Alonso is odaszúrt nekik. A címvédő Sebastian Vettel is nyilatkozott ugyanakkor, szerinte a sajtó állítja be rossz vesztesnek a Red Bullt, pedig nincsenek egyedül a kritikáikkal.
“Annyi a lényeg, hogyha választani lehet a Red Bull vagy a Marussia nyilatkozatai között, mindig a Red Bullt választják. Emiatt úgy néz ki, mintha mi panaszkodnánk csak. 
Pedig, a megbeszélésekről ismerve a többi pilóta álláspontját is, szerintem általános a dolog. Még az idei gumikat legjobban kezelő Lotus versenyzői is panaszkodnak. Ugyanolyan gondjaik vannak, csak kicsit kisebb mértékben. Szóval nem csak mi panaszkodunk.”
A főnökeihez hasonlóan a háromszoros bajnok is megismételte, hogy a 2013-as gumiváltozások miatt kiveszett a valódi verseny a Forma-1-ből. Vettel egy síhasonlattal élt.
“A mai sílécekkel a síelők nagyon-nagyon gyorsan tudnak fordulni. Persze megfelelő bátorság, megfelelő erő is kell ehhez a tempóhoz, de képzeljük el, milyen lenne, ha egyik évről a másikra hirtelen fából készült léceket kapnának. Aki eredetileg nem volt jó, sokkal jobban teljesítene.”
“Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy akik most az élen vannak az F1-ben, azoknak nincs helyük ott, hanem úgy értem, hogy nagyon sokat változott a sportág, azzal, hogy a gumikkal való küszködés, spórolás került a központba, már nem ugyanolyan a verseny. Ha megnézzük a régi és a mostani előzéseket, manapság a pilóták egyszerűen elengedik a másikat, mert csak a saját versenyüket futják, vigyáznak a gumira, a valódi versenyzés pedig nem erről szól.” 
A Pirelli a Spanyol Nagydíj után drasztikus gumimódosítást ígért a Kanadai Nagydíjra, de utólag, az FIA figyelmeztetése miatt végül sokkal kisebb, csak biztonsági jellegű változtatások mellett döntöttek. Vettel szerint ez a minimum.
“Nem akarok rosszat mondani senkiről, de az idén látottak alapján egyeseknek jobb munkát kellene végezniük. Láttunk futófelület-leválásokat, durrdefekteket. Szerencsére nem történt nagy baj, de a gondokat nem a pályán lévő törmelék okozta, az az igazság, hogy a gumik egyszerűen nem elég jók, ez pedig biztonsági kockázat. Senki nem szeretne egy nagy balesetet. Képzeljük csak el, hogy itt, Monacóban az egyenes végén, a sikán előtt elszáll a gumi – ezt senki nem akarhatja!”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.