Räikkönen: Naná, hogy idén jobb vagyok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 13.30

Kimi Räikkönen szerint semmi csoda nincs abban, hogy idén a Lotusszal az egyéni bajnokság második helyén, közvetlenül a címvédő Sebastian Vettel mögött áll. Összeért a csapat.

Kimi Räikkönen tavaly, két év kihagyás után remek visszatérő idényt produkált az F1-ben, az egyenletes pontszerzés, a dobogós helyek és az abu-dzabi győzelemnek köszönhetően a bajnokság 3. helyén zárt a két főszereplő, Sebastian Vettel és Fernando Alonso mögött.
Idén még jobban megy a szekér, hiszen az első öt futamon csak egyszer, Malajziában nem jutott fel a dobogóra, Ausztráliában győzött, majd Kínában, Bahreinben és Barcelonában is 2. lett. A nagyon erős sorozatnak köszönhetően pillanatnyilag mindössze 4 pont lemaradással áll a vezető Vettel mögött.
A Lotusnál már a télen arról beszéltek, hogy idén – immár összeszokva – még erősebbek lesznek, Räikkönen pedig ugyanezzel indokolja a ragyogó formát.
“Nem tudom, miért is lenne ez meglepő, szerintem semmi csoda nincs benne. Jobban akartunk kezdeni idén, mint tavaly, és ezt is tettük. Ismerem a csapatot és ők is ismernek engem, van már tapasztalatunk, és eddig végig gyorsak és kiszámíthatóak voltunk idén” – mondta a 2007-es bajnok. 
“Az volt a cél, hogy jobban menjünk az első futamokon, és sikerült is jó helyzetbe kerülni. Több győzelmet is akartunk mostanra, de az még nem jött össze. Visszatekintve sosem lehetünk elégedettek, még ha minden futamot megnyer az ember, akkor sem 100 százalékosan elégedett mindennel” – magyarázta a 2. helyet nem túl sokra tartó finn.
Ahogy tavaly, a Lotus rákfenéje idén is a versenyeredményeknél gyengébb kvalifikációs forma. A jelek alapján úgy tűnik, hogy a futamon ütőkártyának számító gumikímélő képesség az időmérőn hátrány, de Räikkönen nem hiszi, hogy a gumikon múlik minden.
“A versenyzés változott valamelyest az évek során, de a fő dolgok most is ugyanazok. Ha valaki nem elég gyors, akkor nem ér fel a dobogóra, ahhoz mindenképp teljesíteni kell.  Talán van játéktér a különböző gumikeverékekkel meg ilyesmikkel, de még az üzemanyag-mennyiség is jelentősebb ennél.”

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.