F1: Monacóban villantana a francia ifjonc

A franciák hazai futama

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 11.30

A caterhames Charles Pic reméli, hogy a Francia Nagydíj híján hazai pályának számító Monacóban a lassanként javuló autóval elcsíphet valami jó eredményt.

Mivel a Forma-1-es versenynaptárban 2009 óta nem szerepel a Francia Nagydíj, ezért a mezőny francia pilótáinak – Jules Bianchi, Jean-Eric Vergne, Romain Grosjean, Charles Pic – talán a Monacói Nagydíj a leginkább hazai futam.
Az idén második F1-es szezonját teljesítő caterhames Pic imádja is a monte-carlói helyszínt, igaz, nem csak a fentiek miatt:
 
“Monaco nagyszerű pálya, ahol korábban nyertem már a Formula Renault 3.5-ben és a GP2-ben is. Tény, hogy Monaco, Szingapúrhoz hasonlóan, nagyon nehéz. A két városi utcai pálya egyike, a történelme pedig hatalmas. Azt hiszem, minden pilóta és néző számára az év egyik fénypontja.”
“Nem könnyű verseny, a hétvégén egyszer sem szabad hibázni, de épp ezért is szeretjük Monacót, ettől olyan különleges. Az autó tekintetében is szinte egyedülálló, egészen más beállításokat használunk, hogy maximalizáhassuk a mechanikai tapadást.”
“Mindig jó érzés versenyezni, de pilótaként sűrű a hétvége, hiszen ott van a szomszédban Franciaország, nagyon sok a francia szurkoló. Franciaországban jelenleg nincs verseny, szóval számukra pillanatnyilag Monaco a legközelebbi hely, ahol F1-et lehet nézni.”
A monte-carlói utcai pálya jellegéből adódóan bőven van esély balesetekre, kiesésekre, biztonsági autó által átrendezett mezőnyre, kicsit Pic is reméli, hogy a zavarosban halászva összejöhet egy jobb eredmény a lassan amúgy is javuló Caterhammel:
“Igen, lehet remélni, hogy sikerülhet jó helyen végezni, de egy ilyen szűk pályán tényleg annyi minden történhet, amire nincs befolyásunk, hogy inkább csak az autó optimalizálására koncentrálunk, hogy 100 százalékot hozhassunk az időmérőn, és utána a futamon is. Nagyon fontos az optimális gumiválasztás, a stratégia, a többit meg majd meglátjuk. Az elmúlt pár futamon egyértelműen fejlődtünk, a cél, hogy ezt vigyük tovább Monacóban is.”

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.