F1: Monacóban érinteni kell a falat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 15.32

Felipe Massa versenymérnöke azt mondja, minden tiszteletet megérdemel az összes pilóta, aki a monacói pályán versenyez, sehol nem kell annyira a határon autózni, mint ott.

A Ferrari egyik vezető szakembere, Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley az olasz csapat hivatalos oldalának beszélt a Forma-1-es (és egyéb) versenyzőkre váró monacói kihívásokról. Az angol mérnök csodálja a pilótákat, akik helytállnak a hercegség pályáján.
“Mindig arra kérjük a pilótákat, hogy vegyék érintőre a korlátokat, mert így lehet hozni a legjobb köridőt. Persze ott van a bátorság kérdése. Körről körre egyre tisztább képek kap a versenyző arról, hogy meddig mehet el, hol a határ. Monacóban ez a legfontosabb a köridő szempontjából.”
“Egyszer egy kollégámmal elmentünk, hogy az uszodai kanyarbejáratnál nézzük az egyik alsóbb kategória futamát, és amikor láttuk, hogy a srácok milyen közel mennek a korláthoz 200 környéki sebességnél, világos lett számunkra, hogy mekkora tiszteletet érdemelnek a versenyzők!”
A szakember alaposabban is leírta a monte-carlói utcák egyedi jellegét és követelményeit:
“Mint minden utcai pályán, Monacóban is nagyon gyenge a tapadás a hétvége kezdetén. Ez a tényező, valamint az, hogy a pilótáknak rá kell hangolódni a pályára, igazán nehézzé teszi a beállítások kiértékelését. A tapadás változása igen jelentős, csütörtöktől vasárnapig folyamatosan gumizódik fel az aszfalt, ez pedig elfedheti az autón végzett módosításokat.”
“A sok lassú kanyarhoz nagyon jól el kell találni az orr-rész beállításait. Ugyanakkor figyelembe kell venni a szintkülönbségeket, a kerékvetőket és a bukkanókat is – az autó sokat ficánkol, figyelni kell a a fékezési és kigyorsítási pontokra.”
“A mechanikai tapadás kiemelten fontos Monacóban, ugyanis alig van gyors kanyar, a lassúak közül némelyik, például a Loews pedig igazán szűk ívű. Aerodinamikailag a maximális leszorítóerőt kell hozni, a légellenállással nem is érdemes sokat törődni. Elvileg nem valami hatékony megközelítés, de Monacóban ez működik.”

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.