F1: Monacóban érinteni kell a falat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 15.32

Felipe Massa versenymérnöke azt mondja, minden tiszteletet megérdemel az összes pilóta, aki a monacói pályán versenyez, sehol nem kell annyira a határon autózni, mint ott.

A Ferrari egyik vezető szakembere, Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley az olasz csapat hivatalos oldalának beszélt a Forma-1-es (és egyéb) versenyzőkre váró monacói kihívásokról. Az angol mérnök csodálja a pilótákat, akik helytállnak a hercegség pályáján.
“Mindig arra kérjük a pilótákat, hogy vegyék érintőre a korlátokat, mert így lehet hozni a legjobb köridőt. Persze ott van a bátorság kérdése. Körről körre egyre tisztább képek kap a versenyző arról, hogy meddig mehet el, hol a határ. Monacóban ez a legfontosabb a köridő szempontjából.”
“Egyszer egy kollégámmal elmentünk, hogy az uszodai kanyarbejáratnál nézzük az egyik alsóbb kategória futamát, és amikor láttuk, hogy a srácok milyen közel mennek a korláthoz 200 környéki sebességnél, világos lett számunkra, hogy mekkora tiszteletet érdemelnek a versenyzők!”
A szakember alaposabban is leírta a monte-carlói utcák egyedi jellegét és követelményeit:
“Mint minden utcai pályán, Monacóban is nagyon gyenge a tapadás a hétvége kezdetén. Ez a tényező, valamint az, hogy a pilótáknak rá kell hangolódni a pályára, igazán nehézzé teszi a beállítások kiértékelését. A tapadás változása igen jelentős, csütörtöktől vasárnapig folyamatosan gumizódik fel az aszfalt, ez pedig elfedheti az autón végzett módosításokat.”
“A sok lassú kanyarhoz nagyon jól el kell találni az orr-rész beállításait. Ugyanakkor figyelembe kell venni a szintkülönbségeket, a kerékvetőket és a bukkanókat is – az autó sokat ficánkol, figyelni kell a a fékezési és kigyorsítási pontokra.”
“A mechanikai tapadás kiemelten fontos Monacóban, ugyanis alig van gyors kanyar, a lassúak közül némelyik, például a Loews pedig igazán szűk ívű. Aerodinamikailag a maximális leszorítóerőt kell hozni, a légellenállással nem is érdemes sokat törődni. Elvileg nem valami hatékony megközelítés, de Monacóban ez működik.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.