F1: Monacóban érinteni kell a falat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 15.32

Felipe Massa versenymérnöke azt mondja, minden tiszteletet megérdemel az összes pilóta, aki a monacói pályán versenyez, sehol nem kell annyira a határon autózni, mint ott.

A Ferrari egyik vezető szakembere, Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley az olasz csapat hivatalos oldalának beszélt a Forma-1-es (és egyéb) versenyzőkre váró monacói kihívásokról. Az angol mérnök csodálja a pilótákat, akik helytállnak a hercegség pályáján.
“Mindig arra kérjük a pilótákat, hogy vegyék érintőre a korlátokat, mert így lehet hozni a legjobb köridőt. Persze ott van a bátorság kérdése. Körről körre egyre tisztább képek kap a versenyző arról, hogy meddig mehet el, hol a határ. Monacóban ez a legfontosabb a köridő szempontjából.”
“Egyszer egy kollégámmal elmentünk, hogy az uszodai kanyarbejáratnál nézzük az egyik alsóbb kategória futamát, és amikor láttuk, hogy a srácok milyen közel mennek a korláthoz 200 környéki sebességnél, világos lett számunkra, hogy mekkora tiszteletet érdemelnek a versenyzők!”
A szakember alaposabban is leírta a monte-carlói utcák egyedi jellegét és követelményeit:
“Mint minden utcai pályán, Monacóban is nagyon gyenge a tapadás a hétvége kezdetén. Ez a tényező, valamint az, hogy a pilótáknak rá kell hangolódni a pályára, igazán nehézzé teszi a beállítások kiértékelését. A tapadás változása igen jelentős, csütörtöktől vasárnapig folyamatosan gumizódik fel az aszfalt, ez pedig elfedheti az autón végzett módosításokat.”
“A sok lassú kanyarhoz nagyon jól el kell találni az orr-rész beállításait. Ugyanakkor figyelembe kell venni a szintkülönbségeket, a kerékvetőket és a bukkanókat is – az autó sokat ficánkol, figyelni kell a a fékezési és kigyorsítási pontokra.”
“A mechanikai tapadás kiemelten fontos Monacóban, ugyanis alig van gyors kanyar, a lassúak közül némelyik, például a Loews pedig igazán szűk ívű. Aerodinamikailag a maximális leszorítóerőt kell hozni, a légellenállással nem is érdemes sokat törődni. Elvileg nem valami hatékony megközelítés, de Monacóban ez működik.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.