Sokan kritizálják a Pirelli idei gumijait, főleg azért, mert gyors kopásuk miatt a versenyzés már inkább arról szól, hogy ki tud lassabban menni egyes etapok közben. A Red Bull-vezér Dietrich Mateschitz különösen utálja az idei abroncsokat, szerinte az nem versenyzés, ami az idén történik a pályákon.

Az F1-et irányító Bernie Ecclestone-nak azonban tetszenek a gumik, mert végre újra van taktikázás a sorozatban. “A Pirelli számára az lenne a legegyszerűbb, ha olyan gumikat kellene gyártania, amelyeket feltesznek az autóra a szezon elején, és csak a végén kell levenni őket. Ez könnyű, nagyon könnyű feladat lenne” – vélekedett Ecclestone.

“Én kértem a Pirellit, hogy olyan gumik legyenek, amelyek egy verseny feléig sem tartanak ki, és pontosan ezt csinálták. Annak idején, amikor Niki Lauda versenyzett, a legnagyobb gond az volt, hogy a sebességváltókra és a fékekre vigyázzanak a pilóták. Aztán ezek a problémák megoldódtak, és a pilótáknak már nem kellett foglalkozniuk semmivel. Most megint használniuk kell az agyukat és gondolkodniuk kell azon, hogyan nyerhetnek meg egy versenyt.”

A szóba hozott Lauda, aki jelenleg a Mercedes tanácsadójaként dolgozik, három kiállást még el tud fogadni, négyet már nem. “Expilótaként azt mondhatom, hogy a három kiállás működik. Ha négy van, és főleg úgy, hogy néhány gumi csak négy kört bír, az rossz irány” – mondta Lauda.