F1: Újabb főnök a Mercedesnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 08.30

Tegnap bejelentették, hogy a McLaren volt technikai igazgatója, Paddy Lowe a vártnál jóval korábban, már június elején megkezdi a munkát új csapatánál.

Januárban kapott szárnyra a pletyka, majd pár héttel később hivatalossá is vált, hogy a McLaren addigi technikai igazgatója, Paddy Lowe elhagyja a wokingi csapatot és a Mercedeshez igazol. 
Eredetileg úgy tűnt, hogy az ír szakember a szokásos kényszerszabadság után csak 2013 végén szakítja meg hivatalosan a kapcsolatot a McLarennel, de a Mercedes hétfőn bejelentette, hogy Lowe-t előbb elengedte a McLaren, így már idén június 3-án munkába áll náluk.
Az elnök, Niki Lauda, a gazdasági ügyekért felelős igazgató, Toto Wolff, és a kismillió egyéb technikai vezető  – a technikai igazgató a Lotus Renault-tól hozott Bob Bell, a technológiai igazgató a korábbi Williams-, Honda- és Red Bull-ember Geoff Willis, a vezető mérnök pedig a Ferrari volt technikai igazgatója, Aldo Costa – mellett Lowe-nak új posztot kreáltak, ő a technikai főigazgató lesz. 
A csapatfőnök Ross Brawn marad.
“Örömmel üdvözlöm Paddy-t a csapatnál! Nagyszerű eredményei vannak, bármelyik csapatnál nagy értéket képviselne.” 
“Nem titok, hogy minden alakulat az idei és a 2014-es felkészülési munkával zsonglőrködik, az viszont talán nem olyan köztudott, hogy 2015-ben és 2016-ban is komoly változások jönnek majd, ahogy tovább haladunk az új autók és az új motorok fejlesztésével. Ehhez a munkához komoly szakembergárda kell – Paddy érkezése tovább erősíti majd a csapatot és még jobb helyzetbe hoz minket a jövőt illetően” – mondta Brawn.
Bár a Mercedes részéről többször cáfolták már, nagyon sokan úgy vélik, hogy Brawnt egy-két éven belül elbúcsúztatják a Mercedestől és Lowe kapja meg a csapatfőnöki posztot.
Lowe vártnál jóval korábbi munkába állása mögött egyesek háttéralkut sejtettek. 
A Mercedesnek elvileg még 2015-re is élő motorszállítási szerződése volt a McLarennel, a wokingi alakulat azonban a múlt héten jelentette be, hogy két év múlva már a sportágba visszatérő Hondával dolgoznak majd – az utolsó mercedeses év elengedésért cserébe távozhatott Lowe.
A találgatásokra kedden délelőtt reagált a McLaren főnöke, Martin Whitmarsh, aki cáfolta az alkut.
“Ami az okokat illeti, Paddy nagyon hűséges munkatárs volt nálunk, egyszerűen úgy éreztük helyesnek, ha nem akadályozzuk, ezen kívül nincs mit mondani erről. Ennek nincs köze a Honda-szerződéshez. A hondás és a mercedeses szerződésünk is rendezve van, nem volt semmilyen nyomás ebben a tekintetben. Teljesen önálló döntés volt, egyszerűen gesztust akartunk tenni. Paddy nagyszerű fickó, új utat választott, mi pedig nem akartuk feleslegesen hátráltatni.” 

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.