F1: Újabb főnök a Mercedesnél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 08.30

Tegnap bejelentették, hogy a McLaren volt technikai igazgatója, Paddy Lowe a vártnál jóval korábban, már június elején megkezdi a munkát új csapatánál.

Januárban kapott szárnyra a pletyka, majd pár héttel később hivatalossá is vált, hogy a McLaren addigi technikai igazgatója, Paddy Lowe elhagyja a wokingi csapatot és a Mercedeshez igazol. 
Eredetileg úgy tűnt, hogy az ír szakember a szokásos kényszerszabadság után csak 2013 végén szakítja meg hivatalosan a kapcsolatot a McLarennel, de a Mercedes hétfőn bejelentette, hogy Lowe-t előbb elengedte a McLaren, így már idén június 3-án munkába áll náluk.
Az elnök, Niki Lauda, a gazdasági ügyekért felelős igazgató, Toto Wolff, és a kismillió egyéb technikai vezető  – a technikai igazgató a Lotus Renault-tól hozott Bob Bell, a technológiai igazgató a korábbi Williams-, Honda- és Red Bull-ember Geoff Willis, a vezető mérnök pedig a Ferrari volt technikai igazgatója, Aldo Costa – mellett Lowe-nak új posztot kreáltak, ő a technikai főigazgató lesz. 
A csapatfőnök Ross Brawn marad.
“Örömmel üdvözlöm Paddy-t a csapatnál! Nagyszerű eredményei vannak, bármelyik csapatnál nagy értéket képviselne.” 
“Nem titok, hogy minden alakulat az idei és a 2014-es felkészülési munkával zsonglőrködik, az viszont talán nem olyan köztudott, hogy 2015-ben és 2016-ban is komoly változások jönnek majd, ahogy tovább haladunk az új autók és az új motorok fejlesztésével. Ehhez a munkához komoly szakembergárda kell – Paddy érkezése tovább erősíti majd a csapatot és még jobb helyzetbe hoz minket a jövőt illetően” – mondta Brawn.
Bár a Mercedes részéről többször cáfolták már, nagyon sokan úgy vélik, hogy Brawnt egy-két éven belül elbúcsúztatják a Mercedestől és Lowe kapja meg a csapatfőnöki posztot.
Lowe vártnál jóval korábbi munkába állása mögött egyesek háttéralkut sejtettek. 
A Mercedesnek elvileg még 2015-re is élő motorszállítási szerződése volt a McLarennel, a wokingi alakulat azonban a múlt héten jelentette be, hogy két év múlva már a sportágba visszatérő Hondával dolgoznak majd – az utolsó mercedeses év elengedésért cserébe távozhatott Lowe.
A találgatásokra kedden délelőtt reagált a McLaren főnöke, Martin Whitmarsh, aki cáfolta az alkut.
“Ami az okokat illeti, Paddy nagyon hűséges munkatárs volt nálunk, egyszerűen úgy éreztük helyesnek, ha nem akadályozzuk, ezen kívül nincs mit mondani erről. Ennek nincs köze a Honda-szerződéshez. A hondás és a mercedeses szerződésünk is rendezve van, nem volt semmilyen nyomás ebben a tekintetben. Teljesen önálló döntés volt, egyszerűen gesztust akartunk tenni. Paddy nagyszerű fickó, új utat választott, mi pedig nem akartuk feleslegesen hátráltatni.” 

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.