F1: Monacóban tovább araszolna Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 13.30

Jenson Button reméli, hogy a hétvégi Monacói Nagydíjon a McLaren megint egy kicsit közelebb kerülhet az élmezőnyhöz.

A McLaren a Spanyol Nagydíjra jelentős fejlesztési csomaggal készült, de a nagy ugrás elmaradt. 
Jenson Button az időmérőn be sem jutott a Q3-ba, igaz, a futamon végül ő (8.) és csapattársa, Sergio Perez (9.) is pontszerző helyen végzett. Barcelona után egy egészen más jellegű helyszín, Monaco következik, ahol a McLaren 15-ször nyert már korábban.
A 16. sikert nem várja Button, de bízik benne, hogy javulni fognak.
“A McLarennél mindenki teljes gőzzel dolgozik a Spanyol Nagydíj óta. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, nem vagyunk elég versenyképesek, de nagyon bízom benne, hogy Monacóban egy kicsit megint előrébb léphetünk majd.”
“Folytatjuk az araszolgatást az MP4-28-assal, egészen addig, amíg nem tudunk az élen küzdeni. Egy McLaren kaliberű csapatnál nem lehet más a cél. Monacóban is mindkét autóval pontot akarunk szerezni, ugyanúgy, mint Barcelonában.”
Button 2004-ben a BAR-ral a 2. lett Monte-Carlóban, 2009-ben nyerni is tudott a Brawnnal, és 2011-ben is a győzelemért küzdött, mielőtt a versenyt megszakították és az újrarajtolás után beállt az élmezőny – akkor a 3.. helyen intették le az angolt.
A riválisokhoz hasonlóan Button is kiemeli, hogy milyen felemelő érzés összerakni egy tökéletes kört az utcai pályán:
“Monacóhoz egyetlen helyszín sem hasonlítható. Az átlagsebesség a legalacsonyabb az egész idényben, mégis nagyon gyorsnak érződik. A pálya keskeny, de vannak gyors szakaszok is. A Ste Devote-tól a Casino térig tartó emelkedőn akad néhány nagyon gyors irányváltás, ugyanígy az uszodánál is, az alagút pedig gyors, sötét és hangos!”
“Egy kvalifikációs kör egészen borzongató érzés a versenyző számára: a határon vesszük a kanyarokat és érintjük a korlátokat a kijáratoknál…  A pole megszerzése – ami nekem is sikerült 2009-ben – végtelenül örömteli, a futamon pedig 78 körön keresztül kell végig hibátlanul menni a győzelemhez. Óriási kihívás!” 

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.