F1: Monacóban tovább araszolna Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 13.30

Jenson Button reméli, hogy a hétvégi Monacói Nagydíjon a McLaren megint egy kicsit közelebb kerülhet az élmezőnyhöz.

A McLaren a Spanyol Nagydíjra jelentős fejlesztési csomaggal készült, de a nagy ugrás elmaradt. 
Jenson Button az időmérőn be sem jutott a Q3-ba, igaz, a futamon végül ő (8.) és csapattársa, Sergio Perez (9.) is pontszerző helyen végzett. Barcelona után egy egészen más jellegű helyszín, Monaco következik, ahol a McLaren 15-ször nyert már korábban.
A 16. sikert nem várja Button, de bízik benne, hogy javulni fognak.
“A McLarennél mindenki teljes gőzzel dolgozik a Spanyol Nagydíj óta. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, nem vagyunk elég versenyképesek, de nagyon bízom benne, hogy Monacóban egy kicsit megint előrébb léphetünk majd.”
“Folytatjuk az araszolgatást az MP4-28-assal, egészen addig, amíg nem tudunk az élen küzdeni. Egy McLaren kaliberű csapatnál nem lehet más a cél. Monacóban is mindkét autóval pontot akarunk szerezni, ugyanúgy, mint Barcelonában.”
Button 2004-ben a BAR-ral a 2. lett Monte-Carlóban, 2009-ben nyerni is tudott a Brawnnal, és 2011-ben is a győzelemért küzdött, mielőtt a versenyt megszakították és az újrarajtolás után beállt az élmezőny – akkor a 3.. helyen intették le az angolt.
A riválisokhoz hasonlóan Button is kiemeli, hogy milyen felemelő érzés összerakni egy tökéletes kört az utcai pályán:
“Monacóhoz egyetlen helyszín sem hasonlítható. Az átlagsebesség a legalacsonyabb az egész idényben, mégis nagyon gyorsnak érződik. A pálya keskeny, de vannak gyors szakaszok is. A Ste Devote-tól a Casino térig tartó emelkedőn akad néhány nagyon gyors irányváltás, ugyanígy az uszodánál is, az alagút pedig gyors, sötét és hangos!”
“Egy kvalifikációs kör egészen borzongató érzés a versenyző számára: a határon vesszük a kanyarokat és érintjük a korlátokat a kijáratoknál…  A pole megszerzése – ami nekem is sikerült 2009-ben – végtelenül örömteli, a futamon pedig 78 körön keresztül kell végig hibátlanul menni a győzelemhez. Óriási kihívás!” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.