F1: Monacóban tovább araszolna Button

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 13.30

Jenson Button reméli, hogy a hétvégi Monacói Nagydíjon a McLaren megint egy kicsit közelebb kerülhet az élmezőnyhöz.

A McLaren a Spanyol Nagydíjra jelentős fejlesztési csomaggal készült, de a nagy ugrás elmaradt. 
Jenson Button az időmérőn be sem jutott a Q3-ba, igaz, a futamon végül ő (8.) és csapattársa, Sergio Perez (9.) is pontszerző helyen végzett. Barcelona után egy egészen más jellegű helyszín, Monaco következik, ahol a McLaren 15-ször nyert már korábban.
A 16. sikert nem várja Button, de bízik benne, hogy javulni fognak.
“A McLarennél mindenki teljes gőzzel dolgozik a Spanyol Nagydíj óta. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, nem vagyunk elég versenyképesek, de nagyon bízom benne, hogy Monacóban egy kicsit megint előrébb léphetünk majd.”
“Folytatjuk az araszolgatást az MP4-28-assal, egészen addig, amíg nem tudunk az élen küzdeni. Egy McLaren kaliberű csapatnál nem lehet más a cél. Monacóban is mindkét autóval pontot akarunk szerezni, ugyanúgy, mint Barcelonában.”
Button 2004-ben a BAR-ral a 2. lett Monte-Carlóban, 2009-ben nyerni is tudott a Brawnnal, és 2011-ben is a győzelemért küzdött, mielőtt a versenyt megszakították és az újrarajtolás után beállt az élmezőny – akkor a 3.. helyen intették le az angolt.
A riválisokhoz hasonlóan Button is kiemeli, hogy milyen felemelő érzés összerakni egy tökéletes kört az utcai pályán:
“Monacóhoz egyetlen helyszín sem hasonlítható. Az átlagsebesség a legalacsonyabb az egész idényben, mégis nagyon gyorsnak érződik. A pálya keskeny, de vannak gyors szakaszok is. A Ste Devote-tól a Casino térig tartó emelkedőn akad néhány nagyon gyors irányváltás, ugyanígy az uszodánál is, az alagút pedig gyors, sötét és hangos!”
“Egy kvalifikációs kör egészen borzongató érzés a versenyző számára: a határon vesszük a kanyarokat és érintjük a korlátokat a kijáratoknál…  A pole megszerzése – ami nekem is sikerült 2009-ben – végtelenül örömteli, a futamon pedig 78 körön keresztül kell végig hibátlanul menni a győzelemhez. Óriási kihívás!” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.