F1: Monacóban nem lesz gumikomédia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 16.30

Bár a kínálat két legpuhább keverékét viszi a Pirelli Monacóba, a gumiszállító úgy véli, hogy Barcelonával ellentétben ezen a hétvégén teljesen átlagos lesz a bokszkiállások száma.

A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon a mezőny többsége a javított kemény keverék bevetése ellenére is csak négy kiállással tudta teljesíteni a futamot.
Míg Barcelonában a két legtartósabb abroncs (a közepes és a kemény) is gondot jelentett, a most következő Monacói Nagydíjon a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) keverékeknek kell majd helytállniuk.
A Pirelli szerint nem lesz gond, ugyanis a Monte-Carlo utcáin kialakított pálya az idény leglassabbja, emellett az aszfalt felülete is az év legsimábbja. 
Ezzel együtt persze rendesen dolgoznak majd a gumik: kerékvetők, komoly féktávok – az első kanyar, a Ste Devote előtt 100 méteren 160 km/h órát lassítanak -, és állandó, átlagosan 50 méterenként következő irányváltások jelentenek kihívást, az abroncsok jelentős egyenes vonalú és oldalirányú terhelést is kapnak. A nagyon lassan, mindössze átlagosan 47 km/órával bevett Loews kanyarnál az aerodinamikai leszorítóerő megszűnik, ott csak a gumik mechanikai tapadása tartja az úton az F1-eseket.
Tavaly az első tíz helyezett mind egykiállásos stratégiát vitt, a kerékcserét a 30. kör környékén végezték. A pálya szűk, kanyargós jellege egyébként komoly stratégiai faktor is, a Monacói Nagydíjon 80 százalék esélye van a biztonsági autó pályára lépésének – nagy nyertesei és nagy vesztesei is lehetnek egy-egy safety caros epizódnak. 
Kimondottan Monaco-specifikus faktor a pálya tapadásának drasztikus javulása: a hercegségben ugyanis csütörtökön tartják a szabadedzéseket, majd pénteken a betétfutamok edzései és időmérői zajlanak, így szombatra, a 3. edzésre egész más körülmények várják vissza a Forma-1-eseket.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így beszél a monte-carlói hétvége előtt:
“A legutóbbi, barcelonai futammal ellentétben Monacóban átlagosan két kerékcserére számítunk a versenyen, ugyanis ott nagyon alacsony a gumikopás. Ennek ellenére egyáltalán nem szorul háttérbe a stratégia, a múltban egészen eltérő variációkkal jutottak a pilóták végül az élre.”
“A spanyol futamot minden korábbinál hátrébb eső rajthelyről nyerte Fernando Alonso, érdekes lesz látni, hogy vajon folytatódik-e ez Monacóban is, amely híres arról, hogy nagyon nehéz előzni. Épp emiatt még a szokásosnál is fontosabb lesz a stratégia, mindenki igyekszik majd előrébb lépni.” 

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.