F1: Monacóban nem lesz gumikomédia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 16.30

Bár a kínálat két legpuhább keverékét viszi a Pirelli Monacóba, a gumiszállító úgy véli, hogy Barcelonával ellentétben ezen a hétvégén teljesen átlagos lesz a bokszkiállások száma.

A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon a mezőny többsége a javított kemény keverék bevetése ellenére is csak négy kiállással tudta teljesíteni a futamot.
Míg Barcelonában a két legtartósabb abroncs (a közepes és a kemény) is gondot jelentett, a most következő Monacói Nagydíjon a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) keverékeknek kell majd helytállniuk.
A Pirelli szerint nem lesz gond, ugyanis a Monte-Carlo utcáin kialakított pálya az idény leglassabbja, emellett az aszfalt felülete is az év legsimábbja. 
Ezzel együtt persze rendesen dolgoznak majd a gumik: kerékvetők, komoly féktávok – az első kanyar, a Ste Devote előtt 100 méteren 160 km/h órát lassítanak -, és állandó, átlagosan 50 méterenként következő irányváltások jelentenek kihívást, az abroncsok jelentős egyenes vonalú és oldalirányú terhelést is kapnak. A nagyon lassan, mindössze átlagosan 47 km/órával bevett Loews kanyarnál az aerodinamikai leszorítóerő megszűnik, ott csak a gumik mechanikai tapadása tartja az úton az F1-eseket.
Tavaly az első tíz helyezett mind egykiállásos stratégiát vitt, a kerékcserét a 30. kör környékén végezték. A pálya szűk, kanyargós jellege egyébként komoly stratégiai faktor is, a Monacói Nagydíjon 80 százalék esélye van a biztonsági autó pályára lépésének – nagy nyertesei és nagy vesztesei is lehetnek egy-egy safety caros epizódnak. 
Kimondottan Monaco-specifikus faktor a pálya tapadásának drasztikus javulása: a hercegségben ugyanis csütörtökön tartják a szabadedzéseket, majd pénteken a betétfutamok edzései és időmérői zajlanak, így szombatra, a 3. edzésre egész más körülmények várják vissza a Forma-1-eseket.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így beszél a monte-carlói hétvége előtt:
“A legutóbbi, barcelonai futammal ellentétben Monacóban átlagosan két kerékcserére számítunk a versenyen, ugyanis ott nagyon alacsony a gumikopás. Ennek ellenére egyáltalán nem szorul háttérbe a stratégia, a múltban egészen eltérő variációkkal jutottak a pilóták végül az élre.”
“A spanyol futamot minden korábbinál hátrébb eső rajthelyről nyerte Fernando Alonso, érdekes lesz látni, hogy vajon folytatódik-e ez Monacóban is, amely híres arról, hogy nagyon nehéz előzni. Épp emiatt még a szokásosnál is fontosabb lesz a stratégia, mindenki igyekszik majd előrébb lépni.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.