F1: Ecclestone perkálna New Jerseynek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 11.30

Bernie Ecclestone szeretné, ha jövőre lenne futam New Jerseyben, akár saját pénzét is beletenné a versenybe. Az üzletember számít a BMW visszatérésére, és tovább erőlteti az ügyfélautókat.

Újabb fordulat körvonalazódik a New Jersey-i verseny körül: miután az idénre tervezett első futamot el kellett halasztani, folyamatosan rossz hírek érkeztek a 2014-es nagydíjról is. Kulcsemberek távoztak, Bernie Ecclestone többször is kijelentette, hogy szerinte 2014-ből sem lesz semmi, amikor az egykori Long Beach-i verseny ötletgazdája csatlakozott a projekthez. Úgy tűnik, hogy Chris Pook érkezése garancia Ecclestone-nak arra, hogy New Jerseyben komolyak a tervek, már azt sem zárja ki, hogy kapcsolatait megmozgatva szerez egy kis pénzt a rendezéshez.

“Nem zárnám ki, hogy veszek egy promótert” – nyilatkozta Ecclestone. “Igen, persze, hogy New Jerseyről van szó. New Yorkban kéne valamit csinálnunk, ez nem vitás. Kormányzati támogatást nem kap a verseny, bár a politikának mögé kellene állnia.”

Az F1 Group 2007-ben vette meg a Török Nagydíj promóterét, a versenyt azonban 2011 végén a gyenge érdeklődés miatt dobták. “Azt gondoltam, hogy Isztambul jó hely a versenyrendezésre, de kiderült, hogy nem volt jó üzlet. Ezért arról nem lehet szó, hogy megvegyek még egy ilyen céget, de New Jerseynek szívesen segítek.”

Ecclestone ismét elmondta, hogy örülne az ügyfélautók bevezetésének, mert a nagyobb csapatok előző évi konstrukcióinak használatával a kiscsapatok is sikeresebbek lehetnének. “Szerintem ez jó dolog. Az eladók nagyobb bevételhez juthatnak, míg a gyengébb istállók fejlesztési költséget takaríthatnak meg, mégis versenyképesebb autóhoz jutnak. Ott van például a Marussia: lehet, hogy egyszer jók lesznek, de ez sokba fog kerülni. Nyerni akarnak, de szerintem az ilyen csapatok jobban járnának egy McLarennel vagy Williamsszel.

Az ügyfélautók bevezetéséről csak akkor lehet szó, ha ebbe minden csapat és az FIA belemegy. Legalább egy ellenző azonban még van. “Mindenkinek jóvá kellene ezt hagynia, Frank Williams az egyetlen, aki ellene van.”

Ecclestone szerint egyébként lehet, hogy a Honda mellett lesz az F1-nek még egy nagy visszatérője mostanában. Az üzletember a jövőre érkező 1,6-os turbómotorok miatt elképzelhetőnek tartja a BMW ismételt beszállását.

“Meglepne, ha nem látnánk a BMW-t újra. Az a pénz, amit eddig elköltöttek, nem is volt olyan hatalmas összeg. Szerintem van értelme a visszatérésnek.” Ecclestone szerint az új motorok miatt több gyártó számára lehet vonzó az F1, de ez nem jelenti azt, hogy szereti a V6-osokat. “Akár szeretjük, akár nem, a motorokon már nem lehet változtatni.”

Az F1 urának BMW-re vonatkozó megjegyzését egyébként gyorsan cáfolta a bajor gyártó. A márka motorsportfőnöke, Jens Marquandt azt mondta, a DTM-es és már túraautós tevékenységük épp elég nekik.
“Elégedettek vagyunk a jelenlegi programunkkal, nem tervezzünk, hogy már területtel is foglalkozzunk. Okkal hagytuk el a Forma-1-et. Olyan tevékenységre koncentrálunk, amit a vásárlóink valóban azonosíthatnak a BMW-vel, nincs okunk változtatni” ? mondta a Motorsport-total.comnak.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.