F1: Ecclestone perkálna New Jerseynek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 11.30

Bernie Ecclestone szeretné, ha jövőre lenne futam New Jerseyben, akár saját pénzét is beletenné a versenybe. Az üzletember számít a BMW visszatérésére, és tovább erőlteti az ügyfélautókat.

Újabb fordulat körvonalazódik a New Jersey-i verseny körül: miután az idénre tervezett első futamot el kellett halasztani, folyamatosan rossz hírek érkeztek a 2014-es nagydíjról is. Kulcsemberek távoztak, Bernie Ecclestone többször is kijelentette, hogy szerinte 2014-ből sem lesz semmi, amikor az egykori Long Beach-i verseny ötletgazdája csatlakozott a projekthez. Úgy tűnik, hogy Chris Pook érkezése garancia Ecclestone-nak arra, hogy New Jerseyben komolyak a tervek, már azt sem zárja ki, hogy kapcsolatait megmozgatva szerez egy kis pénzt a rendezéshez.

“Nem zárnám ki, hogy veszek egy promótert” – nyilatkozta Ecclestone. “Igen, persze, hogy New Jerseyről van szó. New Yorkban kéne valamit csinálnunk, ez nem vitás. Kormányzati támogatást nem kap a verseny, bár a politikának mögé kellene állnia.”

Az F1 Group 2007-ben vette meg a Török Nagydíj promóterét, a versenyt azonban 2011 végén a gyenge érdeklődés miatt dobták. “Azt gondoltam, hogy Isztambul jó hely a versenyrendezésre, de kiderült, hogy nem volt jó üzlet. Ezért arról nem lehet szó, hogy megvegyek még egy ilyen céget, de New Jerseynek szívesen segítek.”

Ecclestone ismét elmondta, hogy örülne az ügyfélautók bevezetésének, mert a nagyobb csapatok előző évi konstrukcióinak használatával a kiscsapatok is sikeresebbek lehetnének. “Szerintem ez jó dolog. Az eladók nagyobb bevételhez juthatnak, míg a gyengébb istállók fejlesztési költséget takaríthatnak meg, mégis versenyképesebb autóhoz jutnak. Ott van például a Marussia: lehet, hogy egyszer jók lesznek, de ez sokba fog kerülni. Nyerni akarnak, de szerintem az ilyen csapatok jobban járnának egy McLarennel vagy Williamsszel.

Az ügyfélautók bevezetéséről csak akkor lehet szó, ha ebbe minden csapat és az FIA belemegy. Legalább egy ellenző azonban még van. “Mindenkinek jóvá kellene ezt hagynia, Frank Williams az egyetlen, aki ellene van.”

Ecclestone szerint egyébként lehet, hogy a Honda mellett lesz az F1-nek még egy nagy visszatérője mostanában. Az üzletember a jövőre érkező 1,6-os turbómotorok miatt elképzelhetőnek tartja a BMW ismételt beszállását.

“Meglepne, ha nem látnánk a BMW-t újra. Az a pénz, amit eddig elköltöttek, nem is volt olyan hatalmas összeg. Szerintem van értelme a visszatérésnek.” Ecclestone szerint az új motorok miatt több gyártó számára lehet vonzó az F1, de ez nem jelenti azt, hogy szereti a V6-osokat. “Akár szeretjük, akár nem, a motorokon már nem lehet változtatni.”

Az F1 urának BMW-re vonatkozó megjegyzését egyébként gyorsan cáfolta a bajor gyártó. A márka motorsportfőnöke, Jens Marquandt azt mondta, a DTM-es és már túraautós tevékenységük épp elég nekik.
“Elégedettek vagyunk a jelenlegi programunkkal, nem tervezzünk, hogy már területtel is foglalkozzunk. Okkal hagytuk el a Forma-1-et. Olyan tevékenységre koncentrálunk, amit a vásárlóink valóban azonosíthatnak a BMW-vel, nincs okunk változtatni” ? mondta a Motorsport-total.comnak.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.