Räikkönen: Monacóban tökéletesnek kell lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 14.00

Kimi Räikkönen ugyan reméli, hogy jól megy majd Monacóban, de a finn a hétvége előtt nem mer ígérni semmit.

Kimi Räikkönen számára nagyszerűen alakult eddig a 2013-as idény: győzött a szezonnyitón, majd a malajziai botlás után sorozatban három második helyet szerzett, mindössze 4 pont lemaradással követi az éllovas címvédőt Sebastian Vettelt.
A hétvégén Monacóban folytatódik a küzdelem, de a 2007-es bajnok nagyon óvatosan beszél:
“Nos, nem az első helyen állok (a bajnokságban), szóval nem lehetek teljesen elégedett. Na jó, azért nem egy rémálom, de sok futam van még, bármi előfordulhat. Monaco egy teljesen más kihívás, majd meglátjuk, hogy alakul idén” – utalt arra, hogy tavaly komolyan küszködött a Lotus a hűvös időben.
“Az biztos, hogy nem fogjuk újra elkövetni a tavalyi hibákat. Néhány dolgot elszúrtunk a hétvége során, meg is ittuk a levét. Néha van ilyen, a lényeg, hogy ne ismételjük meg. Nincs sok értelme kategóriákba sorolni a futamokat, mindegyik ugyanannyit számít a bajnokság szempontjából, de Monaco tényleg különleges, egyedi helyszín, mindennél jobb érzés, ha ott jól megy az ember.”
“A Monte-Carlo utcáin való versenyzéshez semmi sem hasonlítható, minden évben nagyon várom. Nagyon-nagyon nehéz, szinte lehetetlen egy teljesen hibátlan hétvégét teljesíteni. Nekem eddig egyszer sikerült csak, de az óriási érzés. A 2005-ös győzelmem a legemlékezetesebbek közé tartozik számomra, igazán különleges lenne újra nyerni.”
Ahogy mindenki, Räikkönen is a rajtpozíció fontosságát emeli ki.
“A pálya nagyon szűk, kanyargós, nagyon észnél kell lenni minden egyes méteren. Egy jó gyors kör óriási élvezet Monacóban. Az előzés szinte lehetetlen, szóval ahhoz, hogy maradéktalanul élvezni lehessen a futamot, elöl kell lenni. Nagyon oda kell figyelni az időmérőre. 2009-ben be voltam ragadva Rubens (Barrichello) mögé, és hiába volt KERS-em, úgy sem tudtam előzni. Majd meglátjuk, hogy viselkednek a gumik és mit lehet kezdeni a stratégiával, de nagyon fontos jól kvalifikálni.”
“Nehéz megtippelni, hogy megy majd az autó, Monacót nem lehet igazán szimulálni, az eddig meglátogatott pályák cseppet sem hasonlítanak rá – de az E21-es eddig mindenütt gyors volt, reméljük, Monacóban is az lesz! Mindent beleadunk majd, de nyilván mindenki más is az első sorra hajt. Nem lehetetlen számunkra sem, de amíg nem megyünk ki a pályára, nem tudhatjuk, mi lesz.”
“Ami a hangulatot illeti, Monaco mindig különleges. Izgalmas hely, sok szurkoló és sok buli – legalábbis így hallottam. Egészen más, mint a többi helyszín.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.