Räikkönen: Monacóban tökéletesnek kell lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 14.00

Kimi Räikkönen ugyan reméli, hogy jól megy majd Monacóban, de a finn a hétvége előtt nem mer ígérni semmit.

Kimi Räikkönen számára nagyszerűen alakult eddig a 2013-as idény: győzött a szezonnyitón, majd a malajziai botlás után sorozatban három második helyet szerzett, mindössze 4 pont lemaradással követi az éllovas címvédőt Sebastian Vettelt.
A hétvégén Monacóban folytatódik a küzdelem, de a 2007-es bajnok nagyon óvatosan beszél:
“Nos, nem az első helyen állok (a bajnokságban), szóval nem lehetek teljesen elégedett. Na jó, azért nem egy rémálom, de sok futam van még, bármi előfordulhat. Monaco egy teljesen más kihívás, majd meglátjuk, hogy alakul idén” – utalt arra, hogy tavaly komolyan küszködött a Lotus a hűvös időben.
“Az biztos, hogy nem fogjuk újra elkövetni a tavalyi hibákat. Néhány dolgot elszúrtunk a hétvége során, meg is ittuk a levét. Néha van ilyen, a lényeg, hogy ne ismételjük meg. Nincs sok értelme kategóriákba sorolni a futamokat, mindegyik ugyanannyit számít a bajnokság szempontjából, de Monaco tényleg különleges, egyedi helyszín, mindennél jobb érzés, ha ott jól megy az ember.”
“A Monte-Carlo utcáin való versenyzéshez semmi sem hasonlítható, minden évben nagyon várom. Nagyon-nagyon nehéz, szinte lehetetlen egy teljesen hibátlan hétvégét teljesíteni. Nekem eddig egyszer sikerült csak, de az óriási érzés. A 2005-ös győzelmem a legemlékezetesebbek közé tartozik számomra, igazán különleges lenne újra nyerni.”
Ahogy mindenki, Räikkönen is a rajtpozíció fontosságát emeli ki.
“A pálya nagyon szűk, kanyargós, nagyon észnél kell lenni minden egyes méteren. Egy jó gyors kör óriási élvezet Monacóban. Az előzés szinte lehetetlen, szóval ahhoz, hogy maradéktalanul élvezni lehessen a futamot, elöl kell lenni. Nagyon oda kell figyelni az időmérőre. 2009-ben be voltam ragadva Rubens (Barrichello) mögé, és hiába volt KERS-em, úgy sem tudtam előzni. Majd meglátjuk, hogy viselkednek a gumik és mit lehet kezdeni a stratégiával, de nagyon fontos jól kvalifikálni.”
“Nehéz megtippelni, hogy megy majd az autó, Monacót nem lehet igazán szimulálni, az eddig meglátogatott pályák cseppet sem hasonlítanak rá – de az E21-es eddig mindenütt gyors volt, reméljük, Monacóban is az lesz! Mindent beleadunk majd, de nyilván mindenki más is az első sorra hajt. Nem lehetetlen számunkra sem, de amíg nem megyünk ki a pályára, nem tudhatjuk, mi lesz.”
“Ami a hangulatot illeti, Monaco mindig különleges. Izgalmas hely, sok szurkoló és sok buli – legalábbis így hallottam. Egészen más, mint a többi helyszín.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.