Räikkönen: Monacóban tökéletesnek kell lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 14.00

Kimi Räikkönen ugyan reméli, hogy jól megy majd Monacóban, de a finn a hétvége előtt nem mer ígérni semmit.

Kimi Räikkönen számára nagyszerűen alakult eddig a 2013-as idény: győzött a szezonnyitón, majd a malajziai botlás után sorozatban három második helyet szerzett, mindössze 4 pont lemaradással követi az éllovas címvédőt Sebastian Vettelt.
A hétvégén Monacóban folytatódik a küzdelem, de a 2007-es bajnok nagyon óvatosan beszél:
“Nos, nem az első helyen állok (a bajnokságban), szóval nem lehetek teljesen elégedett. Na jó, azért nem egy rémálom, de sok futam van még, bármi előfordulhat. Monaco egy teljesen más kihívás, majd meglátjuk, hogy alakul idén” – utalt arra, hogy tavaly komolyan küszködött a Lotus a hűvös időben.
“Az biztos, hogy nem fogjuk újra elkövetni a tavalyi hibákat. Néhány dolgot elszúrtunk a hétvége során, meg is ittuk a levét. Néha van ilyen, a lényeg, hogy ne ismételjük meg. Nincs sok értelme kategóriákba sorolni a futamokat, mindegyik ugyanannyit számít a bajnokság szempontjából, de Monaco tényleg különleges, egyedi helyszín, mindennél jobb érzés, ha ott jól megy az ember.”
“A Monte-Carlo utcáin való versenyzéshez semmi sem hasonlítható, minden évben nagyon várom. Nagyon-nagyon nehéz, szinte lehetetlen egy teljesen hibátlan hétvégét teljesíteni. Nekem eddig egyszer sikerült csak, de az óriási érzés. A 2005-ös győzelmem a legemlékezetesebbek közé tartozik számomra, igazán különleges lenne újra nyerni.”
Ahogy mindenki, Räikkönen is a rajtpozíció fontosságát emeli ki.
“A pálya nagyon szűk, kanyargós, nagyon észnél kell lenni minden egyes méteren. Egy jó gyors kör óriási élvezet Monacóban. Az előzés szinte lehetetlen, szóval ahhoz, hogy maradéktalanul élvezni lehessen a futamot, elöl kell lenni. Nagyon oda kell figyelni az időmérőre. 2009-ben be voltam ragadva Rubens (Barrichello) mögé, és hiába volt KERS-em, úgy sem tudtam előzni. Majd meglátjuk, hogy viselkednek a gumik és mit lehet kezdeni a stratégiával, de nagyon fontos jól kvalifikálni.”
“Nehéz megtippelni, hogy megy majd az autó, Monacót nem lehet igazán szimulálni, az eddig meglátogatott pályák cseppet sem hasonlítanak rá – de az E21-es eddig mindenütt gyors volt, reméljük, Monacóban is az lesz! Mindent beleadunk majd, de nyilván mindenki más is az első sorra hajt. Nem lehetetlen számunkra sem, de amíg nem megyünk ki a pályára, nem tudhatjuk, mi lesz.”
“Ami a hangulatot illeti, Monaco mindig különleges. Izgalmas hely, sok szurkoló és sok buli – legalábbis így hallottam. Egészen más, mint a többi helyszín.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.