F1: Mégsem lesz nagy gumimódosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.18. 13.00

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csak minimális, biztonsági jellegű módosításokat engedélyez a Pirelli számára, talán nem borulnak az erőviszonyok.

Mivel a Spanyol Nagydíjat a mezőny többsége csak négy kerékcserével tudta teljesíteni, a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjra jelentősen módosít a gumijain, az új abroncsok a 2012-es és a 2013-as specifikáció hibridjei lesznek.
Az olasz gyártó korábban azt mondta, hogy nem szeretne komoly módosítást az idény közben, mert az felboríthatná az erőviszonyokat – most áll is a bál, hiszen míg a Red Bullnál és a Mercedesnél nagyon örültek a bejelentésnek, a Lotus és a Ferrari élesen kritizálta a döntést.
Az ügyből a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem maradt ki, az Autosport híre szerint a felügyelőszervezet figyelmeztette a Pirellit, hogy hogy a módosítások nem lehetnek nagyok, csak biztonsági jellegű fejlesztést végezhetnek a jelenlegi gumikon. 
Az FIA a műszaki szabályzat 12.6.3-as pontjára hivatkozik: “A gumispecifikációkat az FIA legkésőbb a megelőző év szeptember 1-jéig rögzíti. Ezt követően a specifikáció csakis az összes résztvevő csapat jóváhagyása mellett módosítható.”
Mivel ez nyilvánvalóan nincs meg, így a Pirelli csak a több versenyhétvégén előfordult futófelület-leválások kiküszöbölésén dolgozhat.
“Az FIA és a Pirelli tárgyal a gumihibákról és a kiküszöbölésükről, de a megbeszéléseknek nem 
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is azt hangsúlyozta, hogy nagyon figyelnek majd, hogy minél kisebb hatása legyen a javításoknak: “Még nem dőlt el pontosan, milyen módosításokat végzünk, de minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minimalizáljuk a változtatás hatását.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.