F1: Felháborította a Lotust a gumimódosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 08.30

A Lotus csapatfőnök szerint nonszensz, hogy a Pirelli a szezon közben módosít drasztikusan a gumikon, Eric Boullier úgy gondolja, hogy teljesen sportszerűtlen a lépés velük szemben.

Miután a Spanyol Nagydíjon a versenyzők többsége csak öt szett gumival ért körbe, a Pirelli úgy döntött, hogy a lehető leghamarabb, már a június eleji Kanadai Nagydíjra módosít mind a négy keverékén, a 2012-es és az idei P Zerók hibridjével igyekeznek csökkenteni a kopást, és így a kiállások számát.
A hír öröm a Red Bull számára, hiszen a címvédőknél a szezon kezdete óta arra panaszkodtak, hogy a túl gyorsan kopó gumik miatt nem tudják kiaknázni az autó teljes potenciálját, de nagy érvégés lehet a Lotusnak, ugyanis a fekete-arany autó nagyon jó volt a gumikímélés terén, de a tartósabb gumikkal Kimi Räikkönenék most elveszíthetik ezt az előnyt.
A Lotus csapatfőnöke nem titkolja, hogy mennyire igazságtalannak és sportszerűtlennek tartja a módosítást.
“Nem sok olyan sportág van, amelyben ilyen alapvető változtatás adódhat az idény közben. Képzeljük el, milyen lenne, ha egy focimeccsen a félidőben módosítanának a pálya méretein, mert az egyik csapat játékosai gyengébb futók! Borítékolható, hogy fordulat jön majd, és csak remélni tudjuk, hogy nem lesz szélsőséges a változás” – mondta a francia.
“Világos, hogy a Pirelli nehéz helyzetbe került, és többen is nyomást gyakoroltak rájuk. De tavaly, amikor a 2013-as autót terveztük, mindenki megkapta ugyanazokat az információkat a Pirellitől, és mindenki ennek megfelelően próbálta a legjobb tudása szerint megépíteni az autót. A szezonzárón még prototípus gumit is kaptunk a fejlesztéseink elősegítéséhez.”
“Ahogy minden évben, most is vannak olyanok, akik jobb munkát végeztek, és vannak pilóták, akik jobban alkalmazkodnak mind az autó, mind a gumik változásaihoz. Elkeserítő, hogy miután egy bizonyos, mindenki számára ismert gumispecifikációhoz terveztük az autónkat, most hirtelen változtatnak.”
“Ezzel együtt nagyon tehetséges tervezőink és mérnökeink vannak, akik megkétszerezett erővel dolgoznak majd azért, hogy versenyképesen alkalmazkodjunk a változásokhoz.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.