F1: A Ferrari is kiakadt a gumikon

Hülyeség a bokszkiállásokat számolni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 12.30

A Spanyol Nagydíjon igen eredményes Ferrarinál a Lotushoz hasonlóan nagyon rossz néven veszik, hogy a Pirelli hamarosan módosít a gumijain. Maranellóból kiosztják a kritikusokat és panaszkodókat.

A Spanyol Nagydíjon látott négy kerékcserés stratégiák miatt a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjtól komolyan módosít az összes keverékén.
Az olasz gyártó korábban jelezte, hogy nagyon szeretné ezt elkerülni, ugyanis az idény közbeni változtatás biztos vitákat szül, és így is lett.
Míg az eddig panaszkodó Red Bull és Mercedes üdvözölte a lépést, a gumikkal nem küszködő, versenyképes Lotus és a Ferrari fel van háborodva. A maranellói csapat állandó megmondóemberét, a Horse Whisperert vetette be, aki a megszokott vitriolos stílusában oszt ki mindenkit:
“Kemény idők ezek azok számára, akiknek rövid az emlékezete. Talán a túl sok információ miatt feledkeznek meg egyesek már a közelmúltról is, és előbb beszélnek, mint gondolkodnak. Esetleg a az agyuk memóriaközpontja működik szelektíven, a korábbi eredményektől függően.”
 
“Klasszikus példa a mostani, a kerékcserék számát illető balhé. Sokan panaszolták, hogy mind a dobogóra feljutó, mind a hátrébb végző versenyzők többsége négyszer cserélt kereket a Spanyol Nagydíjon, ezért nehéz volt követni a futamot. Nagy kár, hogy ezek a drága emberek két évvel ezelőtt nem hangoskodtak, amikor ugyanezen a barcelonai pályán, valamint Isztambulban a hat dobogós közül öten ugyanannyiszor cseréltek kereket, mint most Alonso és Massa.”
“Gyakorlatilag semmi újdonságot nem jelent ennyi kiállással nyerni, még ha a változó időjárási körülmények között zajló futamokkal nem is számolunk. Gondoljunk vissza 2004-re, amikor Michael Schumacher úgy nyerte meg a Francia Nagydíjat, hogy négy kiállásra állt át az eredetileg tervezett háromról. Így lehetett kihozni a maximumot az autóból, így tudott a renault-s Fernando Alonso elé kerülni, és akkor mindenki a stratégiánkat és a gumiszállítót dicsérte.”
“Ma ellenben szinte már szégyellni kellene magunkat azért, hogy olyan stratégiát választunk, amellyel a maximumot hozzuk ki a csomagból. Pedig ha a szimulációk alapján már pénteken világos, hogy így dolgozunk majd a versenyen, akkor mi a fenéért kellene nekünk szégyellnünk magunkat azok helyett, akik mást terveztek és a futam közben voltak kénytelenek változtatni?” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.