F1: A Ferrari is kiakadt a gumikon

Hülyeség a bokszkiállásokat számolni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 12.30

A Spanyol Nagydíjon igen eredményes Ferrarinál a Lotushoz hasonlóan nagyon rossz néven veszik, hogy a Pirelli hamarosan módosít a gumijain. Maranellóból kiosztják a kritikusokat és panaszkodókat.

A Spanyol Nagydíjon látott négy kerékcserés stratégiák miatt a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjtól komolyan módosít az összes keverékén.
Az olasz gyártó korábban jelezte, hogy nagyon szeretné ezt elkerülni, ugyanis az idény közbeni változtatás biztos vitákat szül, és így is lett.
Míg az eddig panaszkodó Red Bull és Mercedes üdvözölte a lépést, a gumikkal nem küszködő, versenyképes Lotus és a Ferrari fel van háborodva. A maranellói csapat állandó megmondóemberét, a Horse Whisperert vetette be, aki a megszokott vitriolos stílusában oszt ki mindenkit:
“Kemény idők ezek azok számára, akiknek rövid az emlékezete. Talán a túl sok információ miatt feledkeznek meg egyesek már a közelmúltról is, és előbb beszélnek, mint gondolkodnak. Esetleg a az agyuk memóriaközpontja működik szelektíven, a korábbi eredményektől függően.”
 
“Klasszikus példa a mostani, a kerékcserék számát illető balhé. Sokan panaszolták, hogy mind a dobogóra feljutó, mind a hátrébb végző versenyzők többsége négyszer cserélt kereket a Spanyol Nagydíjon, ezért nehéz volt követni a futamot. Nagy kár, hogy ezek a drága emberek két évvel ezelőtt nem hangoskodtak, amikor ugyanezen a barcelonai pályán, valamint Isztambulban a hat dobogós közül öten ugyanannyiszor cseréltek kereket, mint most Alonso és Massa.”
“Gyakorlatilag semmi újdonságot nem jelent ennyi kiállással nyerni, még ha a változó időjárási körülmények között zajló futamokkal nem is számolunk. Gondoljunk vissza 2004-re, amikor Michael Schumacher úgy nyerte meg a Francia Nagydíjat, hogy négy kiállásra állt át az eredetileg tervezett háromról. Így lehetett kihozni a maximumot az autóból, így tudott a renault-s Fernando Alonso elé kerülni, és akkor mindenki a stratégiánkat és a gumiszállítót dicsérte.”
“Ma ellenben szinte már szégyellni kellene magunkat azért, hogy olyan stratégiát választunk, amellyel a maximumot hozzuk ki a csomagból. Pedig ha a szimulációk alapján már pénteken világos, hogy így dolgozunk majd a versenyen, akkor mi a fenéért kellene nekünk szégyellnünk magunkat azok helyett, akik mást terveztek és a futam közben voltak kénytelenek változtatni?” 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.