F1: A Ferrari is kiakadt a gumikon

Hülyeség a bokszkiállásokat számolni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 12.30

A Spanyol Nagydíjon igen eredményes Ferrarinál a Lotushoz hasonlóan nagyon rossz néven veszik, hogy a Pirelli hamarosan módosít a gumijain. Maranellóból kiosztják a kritikusokat és panaszkodókat.

A Spanyol Nagydíjon látott négy kerékcserés stratégiák miatt a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjtól komolyan módosít az összes keverékén.
Az olasz gyártó korábban jelezte, hogy nagyon szeretné ezt elkerülni, ugyanis az idény közbeni változtatás biztos vitákat szül, és így is lett.
Míg az eddig panaszkodó Red Bull és Mercedes üdvözölte a lépést, a gumikkal nem küszködő, versenyképes Lotus és a Ferrari fel van háborodva. A maranellói csapat állandó megmondóemberét, a Horse Whisperert vetette be, aki a megszokott vitriolos stílusában oszt ki mindenkit:
“Kemény idők ezek azok számára, akiknek rövid az emlékezete. Talán a túl sok információ miatt feledkeznek meg egyesek már a közelmúltról is, és előbb beszélnek, mint gondolkodnak. Esetleg a az agyuk memóriaközpontja működik szelektíven, a korábbi eredményektől függően.”
 
“Klasszikus példa a mostani, a kerékcserék számát illető balhé. Sokan panaszolták, hogy mind a dobogóra feljutó, mind a hátrébb végző versenyzők többsége négyszer cserélt kereket a Spanyol Nagydíjon, ezért nehéz volt követni a futamot. Nagy kár, hogy ezek a drága emberek két évvel ezelőtt nem hangoskodtak, amikor ugyanezen a barcelonai pályán, valamint Isztambulban a hat dobogós közül öten ugyanannyiszor cseréltek kereket, mint most Alonso és Massa.”
“Gyakorlatilag semmi újdonságot nem jelent ennyi kiállással nyerni, még ha a változó időjárási körülmények között zajló futamokkal nem is számolunk. Gondoljunk vissza 2004-re, amikor Michael Schumacher úgy nyerte meg a Francia Nagydíjat, hogy négy kiállásra állt át az eredetileg tervezett háromról. Így lehetett kihozni a maximumot az autóból, így tudott a renault-s Fernando Alonso elé kerülni, és akkor mindenki a stratégiánkat és a gumiszállítót dicsérte.”
“Ma ellenben szinte már szégyellni kellene magunkat azért, hogy olyan stratégiát választunk, amellyel a maximumot hozzuk ki a csomagból. Pedig ha a szimulációk alapján már pénteken világos, hogy így dolgozunk majd a versenyen, akkor mi a fenéért kellene nekünk szégyellnünk magunkat azok helyett, akik mást terveztek és a futam közben voltak kénytelenek változtatni?” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.