Hivatalos: 2015-től újra jön a McLaren-Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 09.25

A Honda ma hivatalosan is bejelentette, hogy 2015-ben visszatér a Forma-1-be. A rendezvényen a McLaren-főnök is ott volt, a társulás is hivatalossá vált.

A tegnapi hírek után ma hivatalossá vált, hogy a 2008 végén távozott Honda 2015-től újra részt vesz a Forma-1-ben.
A hírt a japán cég vezérigazgatója, Fukui Tekeo jelentett be ma délelőtt (Japánban délután) Tokióban, kiemelve, hogy külön öröm, hogy ezt idén, a Honda autóipari tevékenységének 50., jubileumi évében teheti meg. A cégvezér köszönetet mondott az FIA-elnök Jean Todtnak és Bernie Ecclestone-nak is, amiért segítették a visszatérés előkészítését. 
“Az új, környezettudatosságot előtérbe helyező F1-es szabályok még tovább inspirálják majd a fejlesztéseinket, ez központi eleme az F1-es szerepvállalásunknak. Nagyon nagyra tartjuk az FIA-t, amiért bevezeti ezeket a kihívást jelentő, de egyben az környezetbarátabb technológiákat fontosnak tartó autógyártók számára nagyon is vonzó szabályokat, valamint a Formula One Groupot is, amiért  óriási presztízsű csúcskategóriává fejlesztette a Forma-1-et.”
A leendő partnert sem titkolták, Fukui egyenesen a McLaren csapatfőnökének, Martin Whitmarsh-nak adta át a pulpitust.
“A 80-as és 90-es években a McLaren-Honda 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett. 1988-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt készítettük – Ayrton Senna és Alain Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vele. A Honda turbómotoros tapasztalataival egyetlen jelenlegi F1-es gyártó sem versenyezhet” – mondta.
“A McLaren-Honda hamarosan újabb közös kalandba kezd, nagy örömmel üdvözlöm a Hondát újra a Forma-1-ben!” – tette hozzá.
A 2003 és 2008 között a BAR-nál majd a Honda gyári csapatánál versenyző, Japán-rajongó Jenson Button is nagy örömmel üdvözölte a bejelentést:


“Már korábban is hosszú és sikeres kapcsolatom volt a Hondával. 2003-ban vezettem először Honda-motoros Forma-1-es autót, 2006 és 2008 között pedig a gyári csapat versenyzője voltam, az első futamomat is Hondával nyertem a 2006-os Magyar Nagydíjon, szóval jól tudom, mennyire lelkesen viszonyulnak a motorsporthoz és különösen az F1-hez. Az új szabályok jelentette kihívás tökéletes alkalom a csúcskategóriába való visszatérésre a Honda számára!”
A bejelentés egyben a McLaren és a Mercedes két évtizedes együttműködésének a végét is jelenti, az 1995-ben kezdődött, a 2000-es évek fordulóján egészen félgyári szintre fejlődött partnerség 21 szezon, számtalan közös győzelem után zárul le a következő szezon végén.
“Fontos leszögezni, hogy 2014 végéig teljes elkötelezettséggel viszonyulunk régi partnerünkhöz, a Mercedes-Benzhez, a legnagyobb tisztelettel tekintünk rájuk. A McLaren-Mercedes eddig 78 futamot és négy bajnoki címet nyert, célunk, hogy ugyanígy is zárjuk le a kapcsolatot, azaz további győzelmekkel” – magyarázta Whitmarsh.
Az F1-ben 2014-től használandó 1,6 literes turbós V6-os motorját a Honda Japánban, tacsigi üzemében gyártja majd, ahol már jó ideje folyik a fejlesztési munka. 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.