Hivatalos: 2015-től újra jön a McLaren-Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 09.25

A Honda ma hivatalosan is bejelentette, hogy 2015-ben visszatér a Forma-1-be. A rendezvényen a McLaren-főnök is ott volt, a társulás is hivatalossá vált.

A tegnapi hírek után ma hivatalossá vált, hogy a 2008 végén távozott Honda 2015-től újra részt vesz a Forma-1-ben.
A hírt a japán cég vezérigazgatója, Fukui Tekeo jelentett be ma délelőtt (Japánban délután) Tokióban, kiemelve, hogy külön öröm, hogy ezt idén, a Honda autóipari tevékenységének 50., jubileumi évében teheti meg. A cégvezér köszönetet mondott az FIA-elnök Jean Todtnak és Bernie Ecclestone-nak is, amiért segítették a visszatérés előkészítését. 
“Az új, környezettudatosságot előtérbe helyező F1-es szabályok még tovább inspirálják majd a fejlesztéseinket, ez központi eleme az F1-es szerepvállalásunknak. Nagyon nagyra tartjuk az FIA-t, amiért bevezeti ezeket a kihívást jelentő, de egyben az környezetbarátabb technológiákat fontosnak tartó autógyártók számára nagyon is vonzó szabályokat, valamint a Formula One Groupot is, amiért  óriási presztízsű csúcskategóriává fejlesztette a Forma-1-et.”
A leendő partnert sem titkolták, Fukui egyenesen a McLaren csapatfőnökének, Martin Whitmarsh-nak adta át a pulpitust.
“A 80-as és 90-es években a McLaren-Honda 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett. 1988-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt készítettük – Ayrton Senna és Alain Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vele. A Honda turbómotoros tapasztalataival egyetlen jelenlegi F1-es gyártó sem versenyezhet” – mondta.
“A McLaren-Honda hamarosan újabb közös kalandba kezd, nagy örömmel üdvözlöm a Hondát újra a Forma-1-ben!” – tette hozzá.
A 2003 és 2008 között a BAR-nál majd a Honda gyári csapatánál versenyző, Japán-rajongó Jenson Button is nagy örömmel üdvözölte a bejelentést:


“Már korábban is hosszú és sikeres kapcsolatom volt a Hondával. 2003-ban vezettem először Honda-motoros Forma-1-es autót, 2006 és 2008 között pedig a gyári csapat versenyzője voltam, az első futamomat is Hondával nyertem a 2006-os Magyar Nagydíjon, szóval jól tudom, mennyire lelkesen viszonyulnak a motorsporthoz és különösen az F1-hez. Az új szabályok jelentette kihívás tökéletes alkalom a csúcskategóriába való visszatérésre a Honda számára!”
A bejelentés egyben a McLaren és a Mercedes két évtizedes együttműködésének a végét is jelenti, az 1995-ben kezdődött, a 2000-es évek fordulóján egészen félgyári szintre fejlődött partnerség 21 szezon, számtalan közös győzelem után zárul le a következő szezon végén.
“Fontos leszögezni, hogy 2014 végéig teljes elkötelezettséggel viszonyulunk régi partnerünkhöz, a Mercedes-Benzhez, a legnagyobb tisztelettel tekintünk rájuk. A McLaren-Mercedes eddig 78 futamot és négy bajnoki címet nyert, célunk, hogy ugyanígy is zárjuk le a kapcsolatot, azaz további győzelmekkel” – magyarázta Whitmarsh.
Az F1-ben 2014-től használandó 1,6 literes turbós V6-os motorját a Honda Japánban, tacsigi üzemében gyártja majd, ahol már jó ideje folyik a fejlesztési munka. 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.