F1: Ecclestone nem tud a vádemelésről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 08.30

Bár német források szerint immár biztos, hogy vádat emelnek a Bernie Ecclestone ellen a Forma-1 eladása körüli vesztegetési ügyben, az F1 ura egyelőre nem foglalkozik ezzel, ráér, amikor hivatalosan is értesítik.

Szerdán német források arról írtak, hogy Bernie Ecclestone nem ússza meg a Forma-1 jogainak 2005-ös eladásával kapcsolatos vesztegetési ügyet, a müncheni ügyészek ellene is vádat emelnek. 
Az ügyben már tavaly nyáron elítélték Gerhard Gribkowskyt, aki a történtek idején az F1-résztulajdonos Bayerische Landesbank vezető kockázatelemzőjeként a munkaadóját megtévesztve áron alul adatta el az F1-es részvényeket, amiért színlelt tanácsadói szerződések keretében 44 millió eurót kapott Ecclestone-tól.
Ecclestone Gribkowsky tárgyalásán tanúként tagadta a vesztegetést, azt állította, hogy a német zsarolta őt. Az ügyészek nem nagyon hittek neki, már akkor bűntársként beszéltek róla, most pedig ellene is vádat emelnek.
Az F1 ura a hírre laza hangnemben reagált, egyelőre cseppet sem izgatja a dolog: 
“Az a bökkenő, hogy nekem még nem szóltak a vádemelésről. Gondolom előbb-utóbb azért kénytelenek lesznek. Hogy őszinte legyek, a legkevésbé sem foglalkoztam eddig ezzel az üggyel. Majd foglalkozom vele, ha lesz miért.” 
“Teljesen, 100 százalékosan nyugodt vagyok. Előbb-utóbb valaki majd vesz a fáradságot, aztán majd eldöntik, mi legyen” – utalt arra Ecclestone, hogy a német jog szerint a vádemelés után még nem is garantált a büntetőper, az ügyészség indítványa után a bíróság előbb csak arról dönt, hogy bírósági szakaszba kerül-e az ügy.
Az otthoni, brit jogászai mellett Németországban az igen rangos Thomas Deckers Wehnert Elsner ügyvédi iroda képviseli Ecclestone-t, de a cég sem tud még vádemelésről.
“A váddal kapcsolatos dokumentumok még nem érkeztek meg a müncheni ügyészségtől, így egyelőre nyilatkozni sem tudunk. A védelem ragaszkodik az álláspontjához, miszerint Ecclestone úr nem követett el vesztegetést és hűtlen kezelésben sem játszott semmilyen szerepet.” 

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.