Csak egy szezont megy a Mercedes 1,6 literes V6-osaival a McLaren, majd 2015-ben a Forma-1-be visszatérő Honda motorjaira vált. A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale nem tart attól, hogy a japánok miatt hátrányos megkülönböztetésben részesül a McLaren 2014-ben.

“A Mercedes ugyanúgy rendelkezésünkre bocsát minden információt, amire szükségünk van, a mérnökeink pedig szorosan együtt dolgoznak majd” – igyekezett mindenkit megnyugtatni Neale. “A sikerhez szükségünk van egymásra. Nagyszerű partnerek voltunk eddig is, és még sok közös versenyünk van hátra.”

A motorszállító-váltás miatt néhányan tartanak attól, hogy a Honda bizalmas információkhoz jut a Mercedes-motorról, az adatokat pedig saját motorjának tökéletesítéséhez használhatja fel. “Beszéltem erről a Mercedesszel is, és világossá tettem, hogy nem kell tartani attól, hogy technikai titkok jutnak a Hondához. A Mercedesnek nincs mitől tartania, a Hondának nem is áll érdekében a kémkedés.”

“A Honda nagyon becsületes, és mi is nagyon lelkiismeretesen dolgozunk. Ennek köszönhető, hogy az együttműködéseink hosszú távra szólnak.” Neale egyértelművé tette azt is, hogy a Honda kizárólag motorszállítóként kíván visszatérni, nincs szó komolyabb összeolvadásról.

“Ez egy gyári jellegű együttműködés, de kereskedelmi összefonódásról nincs szó. A McLaren Automotive még csak szóba sem került a tárgyalások során. Egy sima versenyprogramról beszélünk, amelyben mi szeretnénk építeni a japánokkal ápolt korábbi kapcsolatunkra, a Honda pedig versenyprogramot futhat egy számára komoly autóipari relevanciával bíró motorral.”

“Az F1-be belépő összes motorgyártó tisztában van az elvárásokkal, és nyilván felkészült arra, hogy adott esetben több csapatnak is szállítson motort. A Honda is tudja, hogy ilyen igény felmerülhet, ebben az értelemben tehát a megállapodásunk nem kizárólagos.” Állítólag a Lotus és a Sauber is érdeklődik a Honda-motorok iránt.